Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
EBU
European Barge Union
IUIN
International Union for Inland Navigation
Provisional Union inland navigation certificate
Rhine International Navigation Consortium
Supplementary Union inland navigation certificate
Union inland navigation certificate

Vertaling van "union inland navigation certificate " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Union inland navigation certificate

Uniebinnenvaartcertificaat


provisional Union inland navigation certificate

voorlopig EU-binnenvaartcertificaat


supplementary Union inland navigation certificate

aanvullend Uniebinnenvaartcertificaat


European Barge Union [ EBU (European Barge Union) [acronym] International Union for Inland Navigation | IUIN | Rhine International Navigation Consortium ]

Europese Binnenvaart Unie [ EBU (Europese Binnenvaart Unie) | Internationaal Rijnvaartconsortium | Internationale Unie van de Binnenvaart ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(4) Maintaining two different set of rules, those for certificates issued pursuant to Article 22 of the Revised Convention on the Navigation on the Rhine and for the Union inland navigation certificate, does not ensure legal certainty and safety.

(4) Twee verschillende regelingen handhaven, die voor certificaten die zijn afgegeven uit hoofde van artikel 22 van de Herziene Rijnvaartakte en die voor het EU-binnenvaartcertificaat, vormt een belemmering voor het waarborgen van de rechtszekerheid en veiligheid .


(4) Given the different legal frameworks and timeframes for the decision-making procedures, it is difficult to maintain the equivalence between the Union inland navigation certificates issued pursuant to Directive 2006/87/EC and the certificates issued pursuant to Article 22 of the Revised Convention for Rhine Navigation.

(4) Als gevolg van de verschillen in rechtskaders en termijnen voor de besluitvormingsprocedures is het moeilijk de gelijkwaardigheid tussen de overeenkomstig Richtlijn 2006/87/EG afgegeven binnenwatercertificaten van de Unie en de uit hoofde van artikel 22 van de Herziene Rijnvaartakte afgegeven certificaten te handhaven.


(4) Maintaining two different set of rules, those for certificates issued pursuant to Article 22 of the Revised Convention on the Navigation on the Rhine and for the Union inland navigation certificate, does not ensure legal certainty and safety.

(4) Twee verschillende regelingen handhaven, die voor certificaten die zijn afgegeven uit hoofde van artikel 22 van de Herziene Rijnvaartakte en die voor het EU-binnenvaartcertificaat, vormt een belemmering voor het waarborgen van de rechtszekerheid en veiligheid.


(4) Given the different legal frameworks and timeframes for the decision-making procedures, it is difficult to maintain the equivalence between the Union inland navigation certificates issued pursuant to Directive 2006/87/EC and the certificates issued pursuant to Article 22 of the Revised Convention for Rhine Navigation.

(4) Als gevolg van de verschillen in rechtskaders en termijnen voor de besluitvormingsprocedures is het moeilijk de gelijkwaardigheid tussen de overeenkomstig Richtlijn 2006/87/EG afgegeven binnenwatercertificaten van de Unie en de uit hoofde van artikel 22 van de Herziene Rijnvaartakte afgegeven certificaten te handhaven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Directive also ensures that certificates issued under Article 22 of the Revised Convention for the Rhine Navigation and the Union inland navigation certificates are issued on the basis of technical requirements, which should guarantee an equivalent level of safety.

De richtlijn zorgt er ook voor dat krachtens artikel 22 van de Herziene Rijnakte afgegeven certificaten en binnenvaartcertificaten van de Unie worden afgegeven op basis van technische voorschriften, die een gelijkwaardig veiligheidsniveau moeten waarborgen.


Paragraph 9 || Damaged stability Vertical extent of damage to the bottom of the boat || N.R.C., at the latest on issue or renewal of the Union inland navigation certificate after 1.1.2045 N.R.C., at the latest on issue or renewal of the Union inland navigation certificate after 1.1.2045 N.R.C. applicable for vessels with watertight decks on a minimum distance of 0,50m and less then 0,60 m of the bottom of vessels that obtained a Union inland navigation certificate or other traffic licence before 31.12.2005

|| || N.V.O., van toepassing op schepen met waterdichte dekken op een afstand van ten minste 0,50 m en minder dan 0,60 m van de scheepsbodem, waarvoor een EU-binnenvaartcertificaat of een andere vergunning voor het in de vaart brengen voor 31 december 2005 werd afgegeven


7.06(1) || Radar navigation systems and rate-of-turn indicators || Radar navigation systems and rate-of-turn indicators, which have been approved and installed pursuant to a member State’s regulations before 31 December 2012 may continue to be installed and operated until the issue or replacement of the Union inland navigation certificate after 31 December 2018. These systems must be entered in the Union inland navigation certificate under number 52.

7.06(1) || Navigatieradarinstallaties en bochtaanwijzers || Navigatieradarinstallaties en bochtaanwijzers die voor 31.12.2012 op grond van de voorschriften van een lidstaat werden goedgekeurd, mogen verder worden ingebouwd en gebruikt tot de afgifte of vervanging van het EU-binnenvaartcertificaat na 31.12.2018. Deze installaties moeten op het EU-binnenvaartcertificaat worden vermeld onder het nummer 52.


Compliance with the requirements of a Member State for operating on its non-linked inland waterways shall be specified in the Union inland navigation certificate referred to in Article 3 or, where Article 4(2) applies, in the supplementary Union inland navigation certificate.

De conformiteit van het vaartuig met de voorschriften van een lidstaat voor de vaart op zijn niet in verbinding staande binnenwateren wordt vermeld op het in artikel 3 bedoelde EU-binnenvaartcertificaat of, in die gevallen waarin artikel 4, lid 2, van toepassing is, op het aanvullende EU-binnenvaartcertificaat.


7.04(2) || Control of main engines || If wheelhouses have not been designed for radar navigation by one person: NRC, at the latest on issue or renewal of the Union inland navigation certificate after 30 December 2049 if the direction of motion can be achieved directly; at the latest on issue or renewal of the Union inland navigation certificate after 30 December 2024 for other engines

7.04(2) || Machinebediening || Voorzover een éénmansstuurstelling voor het varen op radar aanwezig is: N.V.O., uiterlijk bij afgifte of verlenging van het EU-binnenvaartcertificaat na 30 december 2049 in het geval van direct omkeerbare machines; uiterlijk bij afgifte of verlenging van het EU-binnenvaartcertificaat na 30 december 2024 in het geval van overige machines


4. Compliance with the additional requirements shall be specified in the Union inland navigation certificate referred to in Article 3 or, where Article 4(2) applies, in the supplementary Union inland navigation certificate.

4. De conformiteit van het vaartuig met deze aanvullende voorschriften wordt vermeld op het in artikel 3 bedoelde EU-binnenvaartcertificaat of, in die gevallen waarin artikel 4, lid 2, van toepassing is, op het aanvullend EU-binnenvaartcertificaat.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'union inland navigation certificate' ->

Date index: 2022-12-19
w