Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cultural facilities executive
Cultural facilities manager
Cultural manager
Cultural services manager
Direct cultural facility
Financial management
Financial management culture
IIA
Interinstitutional agreement
Manage cultural facilities
Manage cultural facility
Management of financial circumstance
Manager - cultural facilities
Managing cultural facility
Performance audit
Performance auditing
Programme to improve financial management
SEM 2000
Sound financial management audit
VFM
Value for money audit
Value-for-money audit

Vertaling van "Financial management culture " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
financial management culture

cultuur van het financieel beheer


Management of financial circumstance

management van financiën


performing financial risk management in international trade | undertake financial risk management in international trade | perform financial risk management in international trade | performing financial risk management in international trading

financieel risicobeheer bij internationale handel uitvoeren


cultural facilities executive | cultural manager | cultural facilities manager | cultural services manager

directrice multifunctionele culturele accommodatie | manager recreatie-accommodatie | directeur multifunctionele culturele accommodatie | manager culturele infrastructuur




direct cultural facility | manage cultural facilities | manage cultural facility | managing cultural facility

culturele faciliteit beheren


interinstitutional agreement | Interinstitutional Agreement of 2 December 2013 between the European Parliament, the Council and the Commission on budgetary discipline, on cooperation in budgetary matters and on sound financial management | Interinstitutional Agreement of 2 December 2013 on budgetary discipline, on cooperation in budgetary matters and on sound financial management | Interinstitutional Agreement on budgetary discipline, on cooperation in budgetary matters and on sound financial management ...[+++]

Interinstitutioneel Akkoord | Interinstitutioneel Akkoord van 2 december 2013 tussen het Europees Parlement, de Raad en de Commissie betreffende de begrotingsdiscipline, de samenwerking in begrotingszaken en een goed financieel beheer | IIA [Abbr.]




Programme to improve financial management | Sound and Efficient Financial Management 2000 programme | SEM 2000 [Abbr.]

Programma voor de verbetering van het financieel beheer


performance audit [ performance auditing | sound financial management audit | value for money audit | value-for-money audit | VFM ]

prestatiecontrole [ doelmatigheidsaudit | doelmatigheidscontrole | prestatieaudit | prestatie-audit | VFM-audit ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A cost-benefit analysis carried out for that purpose has shown that using an executive agency to manage certain centralised strands of programmes in the fields of education and culture is the most advantageous of the options available, both in financial and in non-financial terms.

Uit een kosten-batenanalyse blijkt in dit verband dat de inzet van een uitvoerend agentschap voor het beheer van bepaalde gecentraliseerde onderdelen van programma’s op het gebied van onderwijs en cultuur uit zowel financieel als niet-financieel oogpunt de voordeligste oplossing is.


Management of certain centralised strands of a number of programmes in the fields of education, audiovisual and culture involves implementation of technical projects which do not entail political decision-making and requires a high level of technical and financial expertise throughout the project cycle.

Het beheer van bepaalde gecentraliseerde onderdelen van programma’s op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur betreft de uitvoering van projecten met een technisch karakter, waarvoor geen besluitvorming van politieke aard noodzakelijk is, en vergt een hoog niveau van technische en financiële deskundigheid gedurende de gehele projectcyclus.


the amounts deducted for the purposes of social, cultural and educational services in the financial year, with a breakdown per type of purpose and, for each type of purpose, with a breakdown per category of rights managed and per type of use.

de in het boekjaar ingehouden bedragen ten behoeve van sociale, culturele en educatieve diensten, met een onderverdeling per soort doelstelling en met voor elk soort doelstelling een onderverdeling per categorie beheerde rechten en per soort gebruik.


operating and financial costs with regard to services other than the management of rights, but including social, cultural and educational services.

bedrijfskosten en financiële kosten ten aanzien van andere diensten dan het rechtenbeheer, maar met inbegrip van sociale, culturele en educatieve diensten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A cost-benefit analysis carried out for that purpose has shown that using an executive agency to manage certain centralised strands of programmes in the fields of education and culture is the most advantageous of the options available, both in financial and in non-financial terms.

Uit een kosten-batenanalyse blijkt in dit verband dat de inzet van een uitvoerend agentschap voor het beheer van bepaalde gecentraliseerde onderdelen van programma’s op het gebied van onderwijs en cultuur uit zowel financieel als niet-financieel oogpunt de voordeligste oplossing is.


Management of certain centralised strands of a number of programmes in the fields of education, audiovisual and culture involves implementation of technical projects which do not entail political decision-making and requires a high level of technical and financial expertise throughout the project cycle.

Het beheer van bepaalde gecentraliseerde onderdelen van programma’s op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur betreft de uitvoering van projecten met een technisch karakter, waarvoor geen besluitvorming van politieke aard noodzakelijk is, en vergt een hoog niveau van technische en financiële deskundigheid gedurende de gehele projectcyclus.


A cost-benefit analysis carried out for that purpose has shown that using an executive agency to manage certain centralised strands of programmes in the fields of education, audiovisual and culture is the most advantageous of the options available, both in financial and in non-financial terms.

Uit een hiertoe uitgevoerde kosten-batenanalyse blijkt dat de inzet van een uitvoerend agentschap voor het beheer van bepaalde gecentraliseerde onderdelen van programma’s op het terrein van onderwijs, audiovisuele media en cultuur zowel vanuit financieel als niet-financieel opzicht de gunstigste optie is.


A cost-benefit analysis carried out for that purpose has shown that using an executive agency to manage certain centralised strands of programmes in the fields of education, audiovisual and culture is the most advantageous of the options available, both in financial and in non-financial terms.

Uit een hiertoe uitgevoerde kosten-batenanalyse blijkt dat de inzet van een uitvoerend agentschap voor het beheer van bepaalde gecentraliseerde onderdelen van programma’s op het terrein van onderwijs, audiovisuele media en cultuur zowel vanuit financieel als niet-financieel opzicht de gunstigste optie is.


Following up recommendations is also leading to the diffusion of an evaluation culture that promotes accountability and, in turn, sound financial management, to improvements in monitoring and thus management capacity and the development of a real participatory approach to evaluation on the part of all stakeholders.

Het opvolgen van de aanbevelingen leidt ook tot de verspreiding van een evaluatiecultuur die bevorderlijk is voor verantwoordingsplicht en daarmee een gezond financieel beheer. Het leidt ook tot verbeteringen in de voortgangsbewaking en dus tot kundigheid in beheer en de ontwikkeling van een echte participatoire aanpak van evaluatie door alle belanghebbenden.


Following up recommendations is also leading to the diffusion of an evaluation culture that promotes accountability and, in turn, sound financial management; to improvements in monitoring and thus management capacity; and the development of a real participatory approach to evaluation on the part of all stakeholders.

Opvolgen van aanbevelingen leidt ook tot de verspreiding van een evaluatiecultuur die bevorderlijk is voor de controleerbaarheid, en daarmee voor een verantwoord financieel beheer; tot verbeteringen in de toezichtcapaciteit en daarmee de beheerscapaciteit; en tot de ontwikkeling van een werkelijk participatieve aanpak van de evaluatie door alle belanghebbenden.


w