Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arts center director
Assessment of cultural beliefs
Cultural center manager
Cultural centre director
Cultural facilities executive
Cultural facilities manager
Cultural manager
Cultural services manager
Direct cultural facility
Director of cultural center
Environmental management
Environmental policy
Financial management culture
High management
Manage cultural facilities
Manage cultural facility
Management culture
Manager - cultural facilities
Managing cultural facility
Protecting cultural belief
Senior management
Top management
Top-level management
Upper management

Vertaling van "cultural manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cultural facilities executive | cultural manager | cultural facilities manager | cultural services manager

directrice multifunctionele culturele accommodatie | manager recreatie-accommodatie | directeur multifunctionele culturele accommodatie | manager culturele infrastructuur


direct cultural facility | manage cultural facilities | manage cultural facility | managing cultural facility

culturele faciliteit beheren


arts center director | director of cultural center | cultural center manager | cultural centre director

directrice filmtheater | manager sociocultureel centrum | directeur sociaal-cultureel centrum | directrice centrum voor de kunsten






high management | senior management | top management | top-level management | upper management

hoger leidinggevend personeel | hoger management


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


financial management culture

cultuur van het financieel beheer


Protecting cultural belief

beschermen van culturele overtuiging


Assessment of cultural beliefs

evalueren van culturele overtuiging
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009D0336 - EN - 2009/336/EC: Commission Decision of 20 April 2009 setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture in application of Council Regulation (EC) No 58/2003 - COMMISSION DECISION // of 20 April 2009 // setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009D0336 - EN - 2009/336/EG: Besluit van de Commissie van 20 april 2009 tot oprichting van het Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur voor het beheer van de communautaire maatregelen op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur, overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad - BESLUIT VAN DE COMMISSIE // van 20 april 2009 // (2009/336/EG)


By means of Commission Decision 2005/56/EC , the Commission created the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (hereinafter referred to as the Agency) and entrusted it with the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture.

Bij Besluit 2005/56/EG heeft de Commissie het Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur (hierna „het agentschap” genoemd) opgericht en belast met het beheer van de communautaire maatregelen op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur.


2009/336/EC: Commission Decision of 20 April 2009 setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture in application of Council Regulation (EC) No 58/2003

2009/336/EG: Besluit van de Commissie van 20 april 2009 tot oprichting van het Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur voor het beheer van de communautaire maatregelen op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur, overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad


20. Emphasises that the EU’s coordinated active labour market measures such as publicly funded work programmes for young people, and the creation of new, sustainable and good jobs – which are properly remunerated – and new businesses, as well as the promotion of a business culture in schools, incentives for new initiatives, technical assistance for start-ups, administrative simplification to speed up formalities, local service networks to facilitate management, and links with universities and research centres to promote product and process innovation, recognition of voluntary work as professional experience and the promotion of entrepreneurship are essential elements for successfully tackling youth unemployment and supporting inclusive grow ...[+++]

20. benadrukt het feit dat de gecoördineerde maatregelen van de EU voor een actief arbeidsmarktbeleid zoals door de overheid ondersteunde arbeidsprogramma's voor jongeren en de schepping van nieuwe, duurzame en goede banen – die naar behoren worden betaald - en nieuwe ondernemingen, stimulering van een ondernemerscultuur in de scholen, prikkels om initiatieven te ontplooien, technische steun voor mensen die een eigen bedrijf beginnen, administratieve vereenvoudiging zodat ondernemers sneller aan de slag kunnen, diensten op lokaal niveau om het bedrijfsbeheer te vergemakkelijken, samenwerkingsverbanden met universiteiten en onderzoeksinstellingen ter bevordering van product- en procesinnovatie, erkenning van vrijwilligerswerk als beroepserva ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
68. Reminds the Commission that the development of cultural heritage is inextricably linked to public use and enjoyment of it and that cultural heritage should be managed in a sustainable manner in view of its transitory nature; considers, too, that the management of cultural heritage should necessarily be economically viable and consequently play a part in improving the socio-economic conditions in which people live;

68. herinnert de Commissie eraan dat de opwaardering van het cultureel erfgoed onlosmakelijk verbonden is met het gebruik ervan door en het nut voor de samenleving, en dat het cultureel erfgoed op duurzame wijze moet worden beheerd, aangezien het een vergankelijk goed is; acht het verder buiten kijf dat het beheer van het cultureel erfgoed economisch rendabel moet zijn, en aldus moet bijdragen tot de verbetering van de sociaal-economische omstandigheden van de bevolking;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005D0056 - EN - 2005/56/EC: Commission Decision of 14 January 2005 setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture in application of Council Regulation (EC) No 58/2003 - COMMISSION DECISION // (Only the German, French and English texts are authentic) // (2005/56/EC)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005D0056 - EN - 2005/56/EG: Besluit van de Commissie van 14 januari 2005 tot oprichting van het Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur, voor het beheer van de communautaire maatregelen op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur — overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad - BESLUIT VAN DE COMMISSIE // (Slechts de tekst in de Duitse, de Franse en de Engelse taal is authentiek) // (2005/56/EG)


2005/56/EC: Commission Decision of 14 January 2005 setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture in application of Council Regulation (EC) No 58/2003

2005/56/EG: Besluit van de Commissie van 14 januari 2005 tot oprichting van het Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur, voor het beheer van de communautaire maatregelen op het gebied van onderwijs, audiovisuele media en cultuur — overeenkomstig Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad


27. Points out that the practice of certain collective management societies (chiefly in the field of music) to use distribution rules to promote non-commercial but culturally important works contributes to the development of culture and cultural diversity; recognises in addition, the cultural and social activity of collective management societies, which thus also become vehicles of public authority;

27. wijst erop dat de praktijk van bepaalde MCB's (vooral in de muzieksector) om via de distributieregelgeving niet-commerciële maar cultureel waardevolle werken te steunen, bijdraagt tot ontwikkeling van de cultuur en van de culturele verscheidenheid; erkent tevens de culturele en sociale rol van MCB's, waardoor deze mede openbare macht uitoefenen;


26. Calls on the Commission, when examining the issue of collective management societies, to take due account of the cultural dimension of the collective management of rights, since the rights of artists and right-holders are protected by national legislation, by the Berne Convention, the TRIPS and the WIPO treaties and by several EU Directives; whereas collective management societies are governed at national level in conformity with the existing national, European and international regulations, and the rules regulating collective management societies vary from one EU Member ...[+++]

26. verzoekt de Commissie bij de bestudering van de MCB's op gepaste wijze rekening te houden met de culturele dimensie van het collectief beheer van rechten, aangezien de rechten van auteurs en rechthebbenden worden beschermd door nationale wetgeving, internationale verdragen zoals de Berner Conventie, het TRIPS- en het WIPO-verdrag en door verschillende EU-richtlijnen, terwijl de MCB's vallen onder de bestaande nationale, Europese en internationale wetgeving en de regelgeving inzake MCB's per EU-lidstaat verschilt op grond van de historische, juridische, economische en vooral culturele diversiteit van de lidstaten;


In fact, as Community law stands at present, there is no legal basis for supporting cultural cooperation projects beginning in 2005. The extension decision needs to be adopted so that a call for project proposals, properly prepared by the 'Culture 2000' programme management committee, can be published to attract European cultural operators.

Bij de huidige stand van zaken in het Europees recht is er namelijk geen enkele juridische grondslag waarmee steunverlening voor culturele samenwerkingsprojecten die in 2005 beginnen, verantwoord kan worden, Als er een oproep tot het indienen van voorstellen voor dergelijke projecten, behoorlijk voorbereid door het bestuurscomité voor het programma Cultuur 2000, aan het adres van de Europese cultuurdragers gepubliceerd moet kunnen worden, dan is goedkeuring van het verlengingsbesluit een noodzaak.


w