Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Central Educational Support Section
Education methods specialist
Education methods specialists
Education studies research analyst
Educational Methods Section
Educational Research section
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Educational researcher
Experimental school
Lamaze method education
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Pedagogue
Pilot school
Special needs education
Special-needs education
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students

Vertaling van "Educational Methods Section " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Educational Methods Section

Afdeling Onderwijsontwikkeling


new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

nieuwe pedagogie [ buitenschoolse vorming | experimentele school | open school | pedagogische vernieuwing | pedagogisch experiment | pedagogisch onderzoek | pilootschool ]


education methods specialist | pedagogue | education studies research analyst | educational researcher

onderwijspedagoge | onderzoeker onderwijsbeleid | onderwijsonderzoeker | onderzoekster onderwijsbeleid


Central Educational Support Section

Stafbureau onderwijskunde ondersteuning




Education methods specialists

Specialisten op het gebied van onderwijsmethoden


Lamaze method education

voorlichten over Lamaze-methode


teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

op bijzondere behoeften gericht onderwijs | buitengewoon onderwijs | onderwijs voor leerlingen met bijzondere behoeften
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this regard, the fact is being overlooked that in Germany, there are poorly educated sections of the population – of Germans, immigrants and also of Roma and nationals of other countries – who are all relatively poorly catered for in schools and we have insufficient means and a lack of smart methods to be able to really help these children.

Hierbij wordt over het hoofd gezien dat in Duitsland bepaalde geledingen van de bevolking slecht opgeleid zijn, zowel Duitsers, immigranten en Roma als ingezetenen van andere landen. Op de scholen wordt er relatief slecht ingespeeld op de behoeften van deze groepen.


(24) This section should provide relevant details, as appropriate, of the education or training followed or the work experience acquired during the pathway and, where appropriate, the skills and competences acquired and the method of assessment .

(24) In deze rubriek moeten, indien van toepassing, relevante gegevens over de in het kader van het leertraject gevolgde opleiding of opgedane ervaring worden vermeld en, indien van toepassing, moeten ook de verworven vaardigheden en competenties en toetsingsmethode worden aangegeven.


(24) This section should provide relevant details, as appropriate, of the education or training followed or the work experience acquired during the pathway and, where appropriate, the skills and competences acquired and the method of assessment .

(24) In deze rubriek moeten, indien van toepassing, relevante gegevens over de in het kader van het leertraject gevolgde opleiding of opgedane ervaring worden vermeld en, indien van toepassing, moeten ook de verworven vaardigheden en competenties en toetsingsmethode worden aangegeven.


20. Strongly emphasises that Member States must increase the labour market participation of underemployed sections of the population, such as young people, women, immigrants, older workers and disabled people, for example by means of targeted integration measures, measures for the reconciliation of work and family life and incentives to promote a longer working life; underscores furthermore that all Member States must promote incentives for work, for example by taking action to adapt tax and benefit systems to make work and education pay; furthermore b ...[+++]

20. benadrukt met klem dat de lidstaten zich moeten inzetten voor een verhoging van de participatie op de arbeidsmarkt van de te weinig in het arbeidsproces opgenomen segmenten van de bevolking, zoals jongeren, vrouwen, immigranten, oudere werknemers en gehandicapten, bijvoorbeeld door middel van doelgerichte integratiemaatregelen, maatregelen die het gemakkelijker maken de eisen van het werk en het gezinsleven met elkaar te verzoenen en prikkels voor de werknemers om langer te blijven werken; onderstreept verder dat alle lidstaten de werklust moeten bevorderen, bijvoorbeeld door maatregelen om de fiscale systemen en de beloningen zo aan te passen dat arbeid en onderwijs lonender worden; is voorts van mening dat in het kader van de nieuwe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Calls on the Commission, in connection with the employment guidelines and the open methods of cooperation used in the fight against poverty and exclusion, and also in relation to education and training, to propose specific indicators and benchmarks relating to illiteracy and to do this in close cooperation with all the social players, particularly those who act as spokesmen for the most deprived sections of society;

1. verzoekt de Commissie in het kader van de werkgelegenheidsrichtsnoeren en de open coördinatiemethode in de strijd tegen armoede en uitsluiting alsmede in het kader van onderwijs en opleiding, concrete indicatoren en benchmarks voor te stellen op het terrein van het analfabetisme en dit te doen in nauwe samenwerking met de sociale actoren, in het bijzonder die actoren die spreken namens de minst bedeelde bevolkingsgroepen;


It then proposes (section 2) a number of concrete objectives which could form the basis for a joint work programme to be agreed by the Council; and finally (section 3) puts forward suggestions as to how to take forward this work programme in the context of the "open method of coordination" [3] proposed for cooperation in the education field by the European Councils of Lisbon and Feira [4].

Vervolgens geeft het voorstellen (hoofdstuk 2) voor een aantal concrete doelstellingen in overweging, die het uitgangspunt zouden kunnen vormen voor een door de Raad goed te keuren gezamenlijk werkprogramma. Tenslotte (hoofdstuk 3) bevat het suggesties over de wijze waarop dit werkprogramma verder kan worden ontwikkeld in de context van de "open coördinatiemethode" [3], zoals voorgesteld met het oog op de samenwerking op het gebied van het onderwijs door de Europese Raden van Lissabon en Feira [4].


It then proposes (section 2) a number of concrete objectives which could form the basis for a joint work programme to be agreed by the Council; and finally (section 3) puts forward suggestions as to how to take forward this work programme in the context of the "open method of coordination" [3] proposed for cooperation in the education field by the European Councils of Lisbon and Feira [4].

Vervolgens geeft het voorstellen (hoofdstuk 2) voor een aantal concrete doelstellingen in overweging, die het uitgangspunt zouden kunnen vormen voor een door de Raad goed te keuren gezamenlijk werkprogramma. Tenslotte (hoofdstuk 3) bevat het suggesties over de wijze waarop dit werkprogramma verder kan worden ontwikkeld in de context van de "open coördinatiemethode" [3], zoals voorgesteld met het oog op de samenwerking op het gebied van het onderwijs door de Europese Raden van Lissabon en Feira [4].


w