Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chafea
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
Education allowance
Education grant
Education methods specialist
Education studies research analyst
Education subsidy
Educational Research section
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Educational researcher
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
Experimental school
Follow research on special needs education
Follow special needs education research
Higher education research assistant
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
Inspection and Research Section
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Pedagogue
Pilot school
REA
Research Executive Agency
Research Section
Research grant
Scholarship
Scholarships
Stay abreast of research on special needs education
Student grant
Study grant
Study loan
TEN-T EA
Track research on special needs education
Training allowance
Trans-European Transport Network Executive Agency
University research assistant
University research associate
University research support worker

Traduction de «educational research section » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


follow special needs education research | track research on special needs education | follow research on special needs education | stay abreast of research on special needs education

onderzoek opvolgen over buitengewoon onderwijs | onderzoek opvolgen over onderwijs voor leerlingen met specifieke behoeften


education methods specialist | pedagogue | education studies research analyst | educational researcher

onderwijspedagoge | onderzoeker onderwijsbeleid | onderwijsonderzoeker | onderzoekster onderwijsbeleid


new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

nieuwe pedagogie [ buitenschoolse vorming | experimentele school | open school | pedagogische vernieuwing | pedagogisch experiment | pedagogisch onderzoek | pilootschool ]


university research associate | university research support worker | higher education research assistant | university research assistant

assistente in opleiding | universitair onderzoeksassistente | aio | universitair onderzoeksassistent


Inspection and Research Section

Bureau Controle en Onderzoek




education grant [ education allowance | education subsidy | research grant | scholarship | student grant | study grant | study loan | training allowance | scholarships(UNBIS) ]

studietoelage [ beurs voor onderzoek | schooltoelage | studiebeurs | studielening | vormingsvergoeding ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive A ...[+++]

uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk | Uitvoerend Agentschap voor kleine en middelgrote ondernemingen ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Such multifaceted curricular renovation is at the core of the Work programme on objectives (cf. Section 5.1). It is also a basic requirement in the Bologna process in higher education and in the newly adopted resolution on enhanced cooperation in vocational education and training (the Copenhagen declaration) [53]; in both cases, contacts between the world of education and work (professional bodies, employers, research units, etc.) may co ...[+++]

Een dergelijke veelzijdige curriculumvernieuwing vormt de spil van het werkprogramma voor de doelstellingen (vgl. hoofdstuk 5.1) en is ook vastgelegd als essentiële vereiste in het proces van Bologna inzake het hoger onderwijs en de onlangs aanvaarde resolutie over intensievere samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding (de verklaring van Kopenhagen) [53]; in beide gevallen zouden contacten tussen de wereld van het onderwijs en die van het werk (beroepsorganisaties, werkgevers, onderzoekseenheden, enz.) kunnen bijdragen tot het ontstaan van betere curricula en het creëren van prikkels voor meer private investeringen in onderwijs ...[+++]


The Community programmes therefore offer the possibility of direct financing in the fields of research and innovation (the Sixth and Seventh European Community Framework Programmes for Research), environment and energy (see section entitled “Incentives and Environment Subsidies”), education and training (Socrates and Leonardo da Vinci) and health and safety.

Een aantal EG-programma’s biedt rechtstreekse financiële steun voor onderzoek en innovatie (6e en 7e kaderprogramma voor onderzoek en ontwikkeling), milieu en energie (zie onder Stimuleringsmaatregelen en subsidies voor het milieu), onderwijs en scholing (Socrates en Leonardo da Vinci) of gezondheid en veiligheid.


Therefore, in addition to the specific research skills and researcher career issues addressed under the strategy in Section 1.4, further education and training is essential to keep Europe's human capital up to date with the skills and knowledge necessary for innovation. This includes entrepreneurial skills and the readiness to take risks.

Behalve de in het kader van de strategie van punt 1.4 behandelde kwesties in verband met specifieke onderzoeksvaardigheden en loopbanen als onderzoeker, is ook permanente scholing en opleiding van essentieel belang om Europa’s menselijk potentieel gelijke tred te laten houden met de vaardigheden en kennis die vereist zijn voor innovatie. Dit omvat ook ondernemersvaardigheden en risicobereidheid.


2. Urges the Commission to make sustainability the core of any sound, future-oriented and crisis-solving economic policy and to ensure that it is given substance in this and future work programmes via a dedicated section focusing on the comprehensive and rapid implementation of the seventh Environmental Action Programme and the preparations for a new EU Sustainable Development Strategy; considers that the forthcoming investment plan must respond to such priorities; insists that public investments must focus on the energy transition, eco-innovative SMEs, research and education ...[+++]

2. dringt er bij de Commissie op aan duurzaamheid in elk goed, toekomstgericht en crisisoplossend economisch beleid centraal te plaatsen en ervoor te zorgen dat dit in dit en toekomstige werkprogramma's concreet vorm krijgt via een specifiek hoofdstuk dat gericht is op de volledige en snelle uitvoering van het zevende milieuactieprogramma en de voorbereidingen voor een nieuwe EU-strategie voor duurzame ontwikkeling; is van mening dat het komende investeringsplan aan deze prioriteiten moet beantwoorden; benadrukt dat overheidsinvesteringen gericht moeten zijn op energietransitie, eco‑innovatieve kmo's, onderzoek en onderwijs; verzet zich tegen de reeds geplan ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As an Institute, it should be addressed in a very specific way, different from other sections of H2020. Being not only a direct instrument for innovation, but also an instrument for education, EIT brings a fully-fledged education dimension to the EU's research and innovation policy.

Als instituut vergt het een specifieke aanpak, die zich onderscheidt van andere onderdelen van Horizon 2020.Het is niet alleen een direct instrument voor innovatie, het is ook een instrument voor onderwijs en voegt daarom een volledige onderwijsdimensie toe aan het beleid van de EU op het gebied van onderzoek en innovatie.


1. The competent authority may, by way of derogation from Sections 1 and 2 of this Chapter, authorise the use of animal by-products and derived products for exhibitions, and for diagnostic, educational or research purposes under conditions which ensure the control of risks to public and animal health.

1. In afwijking van de afdelingen 1 en 2 van dit hoofdstuk mag de bevoegde autoriteit toestaan dat dierlijke bijproducten en afgeleide producten, onder voorwaarden ter beheersing van risico's voor de volksgezondheid en de diergezondheid, worden gebruikt voor tentoonstellingen en voor diagnose, onderwijs en onderzoek.


1. The competent authority may, by way of derogation from Sections 1 and 2, authorise the use of animal by-products and derived products for exhibitions, and for diagnostic, educational or research purposes under conditions which ensure the control of risks to public and animal health.

1. In afwijking van de afdelingen 1 en 2 mag de bevoegde autoriteit toestaan dat dierlijke bijproducten en afgeleide producten, onder voorwaarden ter beheersing van risico's voor de volksgezondheid en de diergezondheid, worden gebruikt voor tentoonstellingen en voor diagnose, onderwijs en onderzoek.


1. The EIT shall adopt guidelines for the management of intellectual property rights based, inter alia, on the principles set out in Section 2 of Regulation (EC) No 1906/2006 of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 laying down the rules for the participation of undertakings, research centres and higher education institutions in actions under the Seventh Framework Programme and for the dissemination of research results (2007-2013).

1. Het EIT neemt richtsnoeren aan voor het beheer van het intellectueel eigendom die onder meer zijn gebaseerd op de beginselen die zijn vastgelegd in afdeling 2 van Verordening (EG) nr. 1906/2006 van het Europees Parlement en de Raad van 18 december 2006 tot vaststelling van de regels voor de deelname van ondernemingen, onderzoekscentra en universiteiten aan acties op grond van het zevende kaderprogramma, en voor de verspreiding van onderzoeksresultaten (2007-2013).


Such multifaceted curricular renovation is at the core of the Work programme on objectives (cf. Section 5.1). It is also a basic requirement in the Bologna process in higher education and in the newly adopted resolution on enhanced cooperation in vocational education and training (the Copenhagen declaration) [53]; in both cases, contacts between the world of education and work (professional bodies, employers, research units, etc.) may co ...[+++]

Een dergelijke veelzijdige curriculumvernieuwing vormt de spil van het werkprogramma voor de doelstellingen (vgl. hoofdstuk 5.1) en is ook vastgelegd als essentiële vereiste in het proces van Bologna inzake het hoger onderwijs en de onlangs aanvaarde resolutie over intensievere samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding (de verklaring van Kopenhagen) [53]; in beide gevallen zouden contacten tussen de wereld van het onderwijs en die van het werk (beroepsorganisaties, werkgevers, onderzoekseenheden, enz.) kunnen bijdragen tot het ontstaan van betere curricula en het creëren van prikkels voor meer private investeringen in onderwijs ...[+++]


The Community programmes therefore offer the possibility of direct financing in the fields of research and innovation (the Sixth and Seventh European Community Framework Programmes for Research), environment and energy (see section entitled “Incentives and Environment Subsidies”), education and training (Socrates and Leonardo da Vinci) and health and safety.

Een aantal EG-programma’s biedt rechtstreekse financiële steun voor onderzoek en innovatie (6e en 7e kaderprogramma voor onderzoek en ontwikkeling), milieu en energie (zie onder Stimuleringsmaatregelen en subsidies voor het milieu), onderwijs en scholing (Socrates en Leonardo da Vinci) of gezondheid en veiligheid.


w