Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
Dual duct air conditioning system
Dual duct system
Dual education system
Dual polarisation system
Dual polarization system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education about urinary system function
Educational system
Examine education system
School system
Teaching system

Traduction de «Dual education system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

duaal leren | duaal onderwijssysteem | stelsel van duaal leren


dual polarisation system | dual polarization system

dubbele-polarisatiesysteem


dual duct air conditioning system | dual duct system

dual duct-systeem | tweekanaalsysteem


analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

onderwijssysteem analyseren


educational system [ school system | teaching system ]

onderwijssysteem [ opvoedingssysteem | schoolsysteem ]


An extremely rare tumour association characterised by dual predisposition to melanoma and neural system tumours (typically astrocytoma). Fewer than 20 affected families have been reported to date. Affected individuals had cutaneous melanoma in associ

melanoom en tumor van zenuwstelsel-syndroom


Education about urinary system function

educatie over werking van urinesysteem
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Highlights the importance of reviving and promoting VET and increasing its attractiveness to young people so that it is not perceived as being inferior to other types of education; stresses the need to introduce or to further develop dual VET systems or elements of VET and work-based learning at all levels of education, in order to facilitate the acquisition of knowledge, insight, core employability and job-specific skills and competences; stresses, moreover, the need to ensure quality control and guidance by public institutions over the general content, learning goals, implementation, assessment and certification procedure of VET, in addition to the recognition and equivalence of qualifications; underlines that the exchange of best practices r ...[+++]

8. benadrukt het belang van het stimuleren en bevorderen van BOO en de aantrekkelijkheid ervan te vergroten voor jongeren zodat het niet gezien wordt als inferieur aan andere onderwijsvormen; benadrukt dat er duale BOO-systemen of elementen van BOO en op werk gebaseerd leren op alle onderwijsniveaus moeten worden ingevoerd of ontwikkeld om de verwerving van kennis, inzicht, kernvaardigheden en baanspecifieke vaardigheden en competenties te faciliteren; benadrukt bovendien dat publieke instellingen moeten zorgen voor kwaliteitscontrole van de algemene inhoud, leerdoelen, tenuitvoerlegging, beoordelings- en certificeringsprocedure van BO ...[+++]


The Commission is supportive of dual education systems, like the one in Germany, and has no intention to ask for the suppression of the “Meisterbrief”.

De Commissie steunt duale onderwijssystemen, zoals het Duitse, en zal niet verlangen dat de "Meisterbrief" wordt afgeschaft.


Dual education systems exist in several EU Member States (most common in Austria, Germany and Denmark but also in The Netherlands, France and Slovenia).

Duale onderwijsstelsels bestaan in verscheidene lidstaten van de EU (zij komen het meest voor in Oostenrijk, Duitsland en Denemarken, maar bestaan ook in Nederland, Frankrijk en Slovenië).


9. Calls for an increased use of high-quality dual education systems which combine theoretical and practical teaching; stresses the importance of involvement of the social partners in building up these systems; calls on the Commission to draw up qualitative guidelines for a modern dual education system, backed up by a list of broadly defined, non-academic European key occupations;

9. verzoekt om meer gebruik te maken van kwalitatief hoogwaardige duale onderwijsstelsels die theoretisch en praktisch onderricht combineren; onderstreept het belang van de betrokkenheid van de sociale partners bij de uitbouw van kwalitatief hoogwaardige duale onderwijsstelsels; verzoekt de Commissie kwalitatieve richtlijnen voor een modern duaal onderwijsstelsel uit te werken, ondersteund door een lijst van breed gedefinieerde, niet-academische Europese kernberoepen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
R. whereas, by virtue of their emphasis on practical skills, dual education systems that combine classroom teaching with vocational training, and combined academic-vocational degree courses existing in a number of Member States, have proven their value during the crisis; whereas the Commission has repeatedly noted that effective dual education systems can guarantee a steady supply of qualified workers while keeping youth unemployment rates low;

R. overwegende dat de in een aantal lidstaten gehanteerde duale onderwijsstelsels waarin theoretisch onderwijs en beroepsopleiding worden gecombineerd, evenals gecombineerde academische en beroepsopleidingsprogramma's, gedurende de crisis hun deugdelijkheid hebben bewezen; overwegende dat de Commissie herhaaldelijk heeft opgemerkt dat doeltreffende duale onderwijsstelsels garant staan voor het voortdurend aantrekken van geschoolde arbeidskrachten en jeugdwerkloosheidscijfers laag houden;


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligations in as many languages as possible; recalls the success of the ...[+++]

20. onderstreept dat het gebrek aan geschoolde werknemers tegelijkertijd door middel van gericht onderwijs, gerichte beroepsopleidingen en levenslange leerprocessen in de lidstaten, ook in bedrijven, moet worden aangepakt; stelt daartoe voor de internationale dimensie van het EU-mobiliteitsprogramma voor „levenslang leren” te verbreden; benadrukt verder dat onderpresteren en hoge percentages vroegtijdige schoolverlaters onder kinderen van migrerende werknemers terug moeten worden gedrongen door de rechten van minderjarigen op scholing te garanderen met behulp van maatregelen als financiering, studiebeurzen, vervolgopleidingen en het verstrekken, in zo veel mogelijk talen, van informatie over de onderwijsstelsels in de lidstaten en de daar ...[+++]


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligations in as many languages as possible; recalls the success of the ...[+++]

20. onderstreept dat het gebrek aan geschoolde werknemers tegelijkertijd door middel van gericht onderwijs, gerichte beroepsopleidingen en levenslange leerprocessen in de lidstaten, ook in bedrijven, moet worden aangepakt; stelt daartoe voor de internationale dimensie van het EU-mobiliteitsprogramma voor "levenslang leren" te verbreden; benadrukt verder dat onderpresteren en hoge percentages vroegtijdige schoolverlaters onder kinderen van migrerende werknemers terug moeten worden gedrongen door de rechten van minderjarigen op scholing te garanderen met behulp van maatregelen als financiering, studiebeurzen, vervolgopleidingen en het verstrekken, in zo veel mogelijk talen, van informatie over de onderwijsstelsels in de lidstaten en de daar ...[+++]


emphasises that an important tool is the creation and support of dual education systems, under which relationships are established between students and their future employers from the start of their studies;

wijst erop dat een van de belangrijke instrumenten het opzetten van systemen voor alternerend leren is, alsook de ondersteuning van deze systemen, waarin vanaf het begin van de studie een band tussen de student en zijn/haar toekomstige werkgever tot stand wordt gebracht;


A large number of member states had already established different types of strategies to deal with these problems, and several of them had had successful experiences with dual vocational education and training systems which combine education with direct work experience in companies.

Een groot aantal lidstaten heeft al verschillende soorten strategieën uitgewerkt om deze problemen aan te pakken, en diverse hebben al succesvolle ervaringen opgedaan met duale beroepsonderwijs‑ en opleidingsstelsels waarin onderwijs wordt gecombineerd met rechtstreekse werkervaring in bedrijven.


The dual role – social and economic – of education and training therefore needs to be reaffirmed, as well as the need to ensure the development of high quality systems which are both efficient and equitable.

Daarom moet opnieuw worden gewezen op de tweevoudige - sociale en economische - rol van onderwijs en opleiding, alsmede op de noodzaak om te zorgen voor de ontwikkeling van doeltreffende en billijke stelsels van hoge kwaliteit.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Dual education system' ->

Date index: 2022-01-07
w