Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assault by pushing into path of train
Collect domestic waste
Collecting domestic waste
Collecting household waste
Domestic HVAC systems
Domestic heating system
Domestic heating systems
Domestic household heating systems
Domestic market
Domestic path
Domestic waste collecting
GDP at constant prices
GDP in real terms
GDP in volume
Glide path beacon
Glide path indicator
Glide path localizer
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Hauling path
Maintain the trails
Maintaining the paths
National domestic market
National market
Path maintaining
Paths maintaining
Real GDP
Real gross domestic product
Tow path
Towing path
Uses a care path

Vertaling van "Domestic path " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


domestic heating system | domestic HVAC systems | domestic heating systems | domestic household heating systems

huiselijke verwarmingssystemen | huishoudelijke verwarmingssystemen


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

BBP naar volume | BBP tegen constante prijzen | reeel BBP


domestic market [ national market | National domestic market(ECLAS) ]

binnenlandse markt [ nationale markt ]




glide path beacon | glide path indicator | glide path localizer

glijpadbaken


path maintaining | paths maintaining | maintain the trails | maintaining the paths

wandelroutes onderhouden


collecting household waste | domestic waste collecting | collect domestic waste | collecting domestic waste

huishoudafval inzamelen | huisvuil ophalen | huishoudafval ophalen | huisvuil inzamelen




Assault by pushing into path of train

aanval door duwen voor trein
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new - fourth - leadership generation which took office in March 2003 is expected to continue on the path of domestic reform and economic liberalisation.

De nieuwe - vierde - generatie leiders, die in maart 2003 aan de macht kwam, zal naar verwachting de binnenlandse hervormingen en de economische liberalisering voortzetten.


Latvia will need to remain vigilant to keep inflation at a low level, including by maintaining a prudent fiscal policy and keeping domestic demand on a sustainable path.

Letland zal waakzaam moeten blijven om de inflatie op een laag niveau te houden, inclusief door een prudent budgettair beleid te blijven voeren en de binnenlandse vraag op een houdbaar pad te houden.


REAFFIRMS the importance of continuing to provide support by developed countries beyond 2012 as set forth in the Durban decisions; WELCOMES the work programme on long-term finance to discuss under the UNFCCC the conclusions and recommendations by the UN Secretary General's High-level Advisory Group on Climate Change Financing (AGF) and by the international financial institutions in the context of the G20 in order to contribute to the on-going efforts to scale up the mobilization of climate change finance after 2012, to enable and support action on mitigation, REDD+ adaptation, technology development and transfer and capacity building; CONSIDERS that this work programme may provide useful input towards the identification of a ...[+++]

HERHAALT dat hij het belangrijk vindt dat ontwikkelde landen na 2012, zoals in de besluiten van Durban is opgenomen, hun steun voortzetten; BEGROET MET INSTEMMING het werkprogramma over langetermijnfinanciering waarmee in het kader van het UNFCCC de conclusies en aanbevelingen van de adviesgroep op hoog niveau inzake de financiering van maatregelen op het gebied van klimaatverandering van de VN-secretaris-generaal (AGF) zullen worden besproken, alsmede die van de internationale financiële instellingen in G20-verband, zodat kan worden bijgedragen aan de voortdurende inspanningen om klimaat­financiering na 2012 naar een hoger niveau te tillen, en maatregelen inzake mitigatie, REDD+, adaptatie, ontwikkeling en overdracht van technologie en ca ...[+++]


This should be the case when a Member State, including a Member State with a deficit below the 3 % of Gross Domestic Product (GDP) reference value, deviates significantly from the medium-term budgetary objective or the appropriate adjustment path towards that objective and fails to correct the deviation.

Dit dient het geval te zijn wanneer een lidstaat, inclusief een lidstaat wiens begrotingstekort beneden de referentiewaarde van 3 % van het bruto binnenlandse product (bbp) ligt, significant afwijkt van de middellangetermijndoelstelling voor de begroting of het geëigende aanpassingstraject daar naartoe, en hij de afwijking niet bijstelt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This should be the case when a Member State, including a Member State with a deficit below the 3 % of Gross Domestic Product (GDP) reference value, deviates significantly from the medium-term budgetary objective or the appropriate adjustment path towards that objective and fails to correct the deviation.

Dit dient het geval te zijn wanneer een lidstaat, inclusief een lidstaat wiens begrotingstekort beneden de referentiewaarde van 3 % van het bruto binnenlandse product (bbp) ligt, significant afwijkt van de middellangetermijndoelstelling voor de begroting of het geëigende aanpassingstraject daar naartoe, en hij de afwijking niet bijstelt.


EU Economic and Monetary Affairs Commissioner, Olli Rehn said: The European economy is clearly on a path of recovery, more strongly than forecast in the spring, and the rebound of domestic demand bodes well for the job market.

EU-commissaris voor Economische en monetaire zaken Olli Rehn: "De Europese economie bevindt zich duidelijk op een pad naar herstel, is sterker dan in het voorjaar voorspeld en de heropleving van de binnenlandse vraag is een goed voorteken voor de arbeidsmarkt.


Without prejudice to the legal framework of the SGP, this implies for most Member States achieving a consolidation well beyond the benchmark of 0,5 % of gross domestic product (GDP) per year in structural terms until debt ratios are on a solid declining path.

Ongeacht het regelgevingskader van het GSP, betekent dit dat de meeste lidstaten tot een structurele consolidering moeten komen die aanzienlijk verder gaat dan de benchmark van 0,5 % van het bruto binnenlands product (bbp) per jaar, totdat de overheidsschuld aanzienlijk afneemt.


The Chinese leadership treads a complex daily path, facing a range of important challenges, primarily domestic, but which increasingly resonate beyond national boundaries:

Het Chinese leiderschap gaat zeer voorzichtig zijn weg, waarbij het voor een hele reeks grote uitdagingen staat, hoofdzakelijk van binnenlandse aard, uitdagingen die in toenemende mate ook buiten de nationale grenzen merkbaar zijn:


Sir Leon warns that the onus will increasingly be on the business world itself to remove obstacles to trade: "Since nowadays the obstacles to European exports for foreign investments are located in other economies' domestic rules and behaviour, the paths around those obstacles will not always be found rapidly by government to government negotiations, bilateral or multilateral.

Sir Leon wijst erop dat het slechten van handelsbelemmeringen meer en meer een taak zal worden voor het bedrijfsleven zelf: De belemmeringen voor buitenlandse investeringen waar de Europese export nu mee te maken heeft zijn een gevolg van regelgeving en praktijk in andere economieën. Een oplossing hiervoor kan daarom niet altijd even snel bereikt worden via bilaterale of multilaterale onderhandelingen tussen regeringen.


Since nowadays the obstacles to European exports or foreign investment are located in other economies' domestic rules and behaviour, the paths around those obstacles will not always be found most rapidly by government-to-government negotiations, bilateral or multilateral.

Aangezien de interne regels en gedragingen van andere economieën thans de grootste hinderpalen vormen voor de Europese export of buitenlandse investeringen, zullen de wegen om die obstakels te ontwijken niet altijd het snelst worden gevonden via intergouvernementele, bilaterale of multilaterale onderhandelingen.


w