Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternative economy
Black economy
Coding clerk
Counter-economy
Data economy
Data-driven economy
Data-led economy
E-economy
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Economy
Environmentally sustainable growth
Free economy
Free enterprise economy
Free market economy
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green growth
Grey economy
Help local economies
Internet economy
Liberal economy
Market economy
Market oriented economy
New economy
Online economy
Promote local economies
Submerged economy
Support local economies
Support local economy
Token economy technique
Underground economy
Unofficial economy
Web economy

Traduction de «Data economy » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
data economy | data-driven economy | data-led economy

data-economie






underground economy [ black economy | counter-economy | grey economy | submerged economy | unofficial economy ]

ondergrondse economie [ contra-economie | verdoken economie ]




green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

groene economie [ ecologisch duurzame groei | ecologische economie | groene groei | milieuvriendelijke groei | strategie voor groene economie | transitie naar groene economie ]


free economy | free enterprise economy | free market economy | liberal economy | market economy | market oriented economy

liberale economie | markteconomie | vrijemarkteconomie


e-economy | internet economy | new economy | online economy | web economy

digitale economie | e-economie | interneteconomie | nieuwe economie | online-economie


help local economies | promote local economies | support local economies | support local economy

lokale economieën steunen


Initial psychiatric interview with data recording by aide or social worker

eerste psychiatrische anamnese met gegevensverzameling door hulpverlener of maatschappelijk werker
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This proposal complements the measures for Building a European Data Economy launched in January 2017, in which the Commission aimed to foster the best possible use of the potential of digital data to benefit the economy and society; it assessed the barriers to the free movement of data and other emerging challenges to the European data economy.

Dit voorstel vormt een aanvulling op de maatregelen in het kader van de mededeling "Bouwen aan een Europese data-economie" van januari 2017 waarin de Commissie zich ten doel stelt een optimale benutting van het potentieel van digitale gegevens voor de economie en samenleving te bevorderen. Ook analyseert zij daarin de belemmeringen voor het vrije verkeer van gegevens en andere nieuwe uitdagingen voor de Europese data-economie.


To unlock the full potential of the EU data economy, the Commission is proposing a new set of rules to govern the free flow of non-personal data in the EU. Together with the already existing rules for personal data, the new measures will enable the storage and processing of non-personal data across the Union to boost the competitiveness of European businesses and to modernise public services in an effective EU single market for data services. Removing data localisation restrictions is considered the most important factor for the data economy to double its value to 4% of GDP in 2020.

Met het oog op de volledige ontsluiting van het potentieel van de data-economie stelt de Commissie nieuwe regels voor het vrije verkeer van niet-persoonsgebonden gegevens in de EU voor. Terwijl voor persoonsgegevens al regelgeving bestaat, zullen de nieuwe maatregelen de opslag en verwerking van niet-persoonsgebonden gegevens in de gehele Unie mogelijk maken en daarmee leiden tot een versterking van het concurrentievermogen van het Europese bedrijfsleven en tot een modernisering van de publieke dienstverlening in een echte interne EU-markt voor datadiensten. De afschaffing van gegevenslokalisatiebeperkingen wordt gezien als de belangrijk ...[+++]


In 2014, in the Communication on "Towards a thriving data-driven economy", the Commission proposed measures to accelerate the transition towards a data-driven economy, in particular to develop a EU-wide data ecosystem and promote data-driven innovation.

In 2014 zijn in de mededeling "Naar een bloeiende data-economie" maatregelen door de Commissie voorgesteld om de overgang naar een data-economie te versnellen, en met name een EU-breed data-ecosysteem te ontwikkelen en datagestuurde innovatie te bevorderen.


The consultation on building the European data economy will run until 26 April 2017 and feed into the Commission's possible future initiative on the European Data Economy later in 2017.

De raadpleging over het bouwen van een Europese data-economie loopt tot en met 26 april 2017 en zal later in 2017 input leveren voor het mogelijke toekomstige initiatief van de Commissie inzake de Europese data-economie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Instead of building digital borders we should focus on building a European data economy that is fully integrated to and competitive within the global data economy".

In plaats van digitale grenzen te trekken, moeten we ons richten op de uitbouw van een Europese data-economie die volledig geïntegreerd en concurrerend is binnen de mondiale data-economie”.


iii. to acknowledge that data protection and the right to privacy are not a trade barrier, but fundamental rights, which are enshrined in Article 39 TEU and Articles 7 and 8 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, as well as in Article 12 of the Universal Declaration of Human Rights; to acknowledge that a high level of trust is essential to develop a data-driven economy; to guarantee full respect of this fundamental right, taking due account of recent developments in the digital economy and in full compliance wit ...[+++]

iii. te erkennen dat gegevensbescherming en het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer geen handelsbelemmeringen zijn maar grondrechten, vastgelegd in artikel 39 VEU en in de artikelen 7 en 8 van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie, alsook in artikel 12 van de Universele Verklaring van de rechten van de mens; te bevestigen dat een hoge mate van vertrouwen essentieel is voor de ontwikkeling van een datagestuurde economie; te waarborgen dat dit grondrecht volledig wordt geëerbiedigd, terdege rekening h ...[+++]


11. Considers that big data, cloud services, the Internet of Things, research and innovation are key to economic development and need a coherent approach throughout EU legislation; believes that compliance with data protection legislation and effective privacy safeguards and security safeguards as set in the General Data Protection Regulation, including special provisions regarding children as vulnerable consumers, are crucial for building trust for citizens and consumers in the data-driven economy sector; stresses the need to raise ...[+++]

11. stelt dat big data, clouddiensten, het internet der dingen, onderzoek en innovatie van essentieel belang zijn voor economische ontwikkeling en om een samenhangende benadering vragen binnen de wetgeving van de Unie; is ervan overtuigd dat overeenstemming met de wetgeving inzake gegevensbescherming en effectieve waarborgen voor de privacy en veiligheid, zoals deze zijn vastgelegd in de algemene verordening gegevensbescherming, met inbegrip van speciale bepalingen met betrekking tot kinderen als kwetsbare consumenten, van cruciaal belang zijn voor de versterking van het vertrouwen van burgers en consumenten in de data- ...[+++]


107. Believes that compliance with data protection legislation and effective privacy and security safeguards as set in the General Data Protection Regulation, including special provisions regarding children as vulnerable consumers, are crucial for building the trust of citizens and consumers in the data-driven economy sector; stresses the need to raise awareness of the role of data and the meaning of data-sharing for consumers as regards their fundamental rights within the economy, and to lay down rules on data ownership and citizens ...[+++]

107. is van mening dat overeenstemming met de wetgeving inzake gegevensbescherming en effectieve waarborgen voor de privacy en veiligheid, zoals deze zijn vastgelegd in de algemene verordening gegevensbescherming, met inbegrip van speciale bepalingen met betrekking tot kinderen als kwetsbare consumenten, van cruciaal belang zijn voor de versterking van het vertrouwen van burgers en consumenten in de data-economie; onderstreept dat men zich meer bewust moet worden van de rol van gegevens en de betekenis van gegevensuitwisseling voor consumenten in verband met hun grondrechten binnen de economie, en benadrukt dat er regels moeten worden v ...[+++]


1. Stresses the need for compliance with fundamental rights, in particular data protection legislation, of all initiatives developed under the Digital Single Market Strategy, while recognising the strategy’s added value to the EU economy; underlines the fact that respect for fundamental rights, in particular privacy and the protection of personal data, are key elements in building citizens’ trust and security, which are necessary for the development of the data-driven economy to embrace the potential of the digital sector and should ...[+++]

1. benadrukt dat alle in het kader van de Strategie voor een digitale interne markt ontwikkelde initiatieven, onder erkenning van de meerwaarde van de strategie voor de economie van de EU, in overeenstemming moeten zijn met de grondrechten, en in het bijzonder met de gegevensbeschermingswetgeving; wijst erop dat de eerbiediging van de grondrechten, en dan in het bijzonder de grondrechten inzake de persoonlijke levenssfeer en de bescherming van persoonsgegevens, van essentieel belang is om het vertrouwen en de veiligheid van de burgers te versterken, en dat alleen op basis daarvan de data-economie zich kan ontwikkelen en het potentieel v ...[+++]


57. Considers that particularly in the digital economy, and in the context of consumer protection, the general competition rules must be updated to stay abreast of market realities, and additional new criteria must be introduced in assessing mergers, such as the purchase price, possible market entry barriers, the vital importance of data and of access to data, platform specifications and associated network effects, and also the issue of whether or not there is global competition in the sector in question; calls on the Commission to g ...[+++]

57. is van mening dat met name in de digitale economie met het oog op de consumentenbescherming de algemene mededingingsregels moeten worden geactualiseerd, zodat zij aansluiten bij de realiteit op de markt, en dat bij de beoordeling van fusies aanvullende nieuwe criteria moeten worden gehanteerd, bijv. de koopprijs, mogelijke belemmeringen bij de markttoegang, het cruciale belang van gegevens en de toegang daartoe, de platformspecificaties en bijkomende netwerkeffecten, maar ook het al dan niet wereldwijde karakter van de concurrentie in de sector in kwestie; verzoekt de Commissie met name te letten op het bedrijfsmodel van onderneming ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Data economy' ->

Date index: 2023-04-05
w