Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
CCS
CO2 capture and storage
Cap-and-trade system
Carbon capture
Carbon capture and storage
Carbon dioxide
Carbon dioxide Oxygen
Carbon dioxide capture and storage
Carbon dioxide emission
Carbon market
Carbon sequestration
ETS
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Greenhouse gas
International emissions trading
Respired carbon dioxide monitoring
Tax on carbon dioxide emissions and energy

Traduction de «Carbon dioxide emission » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


carbon dioxide/energy tax | CO2/energy tax | tax on carbon dioxide emissions and energy

belasting op CO2/energie | CO2/energieheffing | heffing op de uitstoot van kooldioxide en op het gebruik van energie


objective for the stabilization of carbon dioxide emissions

doelstelling stabiliseren koolstofdioxyde-emissies


greenhouse gas [ carbon dioxide | Carbon dioxide(ECLAS) ]

broeikasgas [ kooldioxide ]


carbon capture and storage [ carbon dioxide capture and storage | carbon sequestration | CCS [acronym] CO2 capture and storage | Carbon capture(STW) ]

koolstofopvang en -opslag [ CO2-opvang en -opslag | kooldioxide-opvang en -opslag | koolstofsequestratie | koolstofvastlegging ]


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

emissiehandel [ handel in emissierechten | koolstofmarkt ]




Carbon dioxide cuvette, single-use

koolstofdioxide-cuvette voor eenmalig gebruik


Carbon dioxide cuvette, reusable

herbruikbare koolstofdioxide-cuvette


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of CO2 emissions based on the fuel consumption of ships as a first step of a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.

(4) Om de kooldioxide-emissies door de scheepvaart op Unie-niveau te verminderen, blijft de best mogelijke optie het oprichten van een systeem voor monitoring, rapportage en verificatie (MRV) van CO2-emissies op basis van het brandstofverbruik van schepen als eerste stap in een gefaseerde aanpak voor de opname van emissies door maritiem vervoer in de verbintenis van de Unie voor de vermindering van broeikasgassen.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013PC0480 - EN - Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL on the monitoring, reporting and verification of carbon dioxide emissions from maritime transport and amending Regulation (EU) No 525/2013

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013PC0480 - EN - Voorstel voor een VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD betreffende de monitoring, de rapportage en de verificatie van kooldioxide-emissies door maritiem vervoer en tot wijziging van Verordening (EU) nr. 525/2013


Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL on the monitoring, reporting and verification of carbon dioxide emissions from maritime transport and amending Regulation (EU) No 525/2013

Voorstel voor een VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD betreffende de monitoring, de rapportage en de verificatie van kooldioxide-emissies door maritiem vervoer en tot wijziging van Verordening (EU) nr. 525/2013


(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains implementing a market based measure, namely, pricing of the emissions or a levy, that requires setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of greenhouse gas emissions based on the fuel consumption of ships. Collecting data on such emissions is a first step of a staged approach, justified by the necessity of reducing such emissions, for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.

(4) Om de kooldioxide-emissies door de scheepvaart op Unie-niveau te verminderen, blijft de best mogelijke optie het tenuitvoerleggen van een marktgebaseerde maatregel, namelijk beprijzing van de emissies of een heffing waarvoor de oprichting nodig is van een systeem voor monitoring, rapportage en verificatie (MRV) van broeikasgasemissies op basis van het brandstofverbruik van schepen Het verzamelen van gegevens over die emissies is een eerste stap in een gefaseerde aanpak, die gerechtvaardigd wordt door de noodzaak om dergelijke emissies terug te dringen, voor de opname van emissies door maritiem vervoer in de verbintenis van de Unie vo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of CO 2 emissions based on the fuel consumption of ships as a first step of a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.

(4) Om de kooldioxide-emissies door de scheepvaart op Unie-niveau te verminderen, blijft de best mogelijke optie het oprichten van een systeem voor monitoring, rapportage en verificatie (MRV) van CO 2 -emissies op basis van het brandstofverbruik van schepen als eerste stap in een gefaseerde aanpak voor de opname van emissies door maritiem vervoer in de verbintenis van de Unie voor de vermindering van broeikasgassen.


‘process emissions sub-installation’ means greenhouse gas emissions listed in Annex I to Directive 2003/87/EC other than carbon dioxide, which occur outside the system boundaries of a product benchmark listed in Annex I, or carbon dioxide emissions, which occur outside the system boundaries of a product benchmark listed in Annex I, as a result of any of the following activities and emissions stemming from the combustion of incompletely oxidised carbon produced as a result of the following activities for the purpose of the production of measurable heat, non-measurable heat or electricity provided that emissions that would have occurred fr ...[+++]

h) „procesemissies-subinstallatie”: in bijlage I bij Richtlijn 2003/87/EG opgenomen broeikasgasemissies, kooldioxide uitgezonderd, die voorkomen buiten de systeemgrenzen van een in bijlage I opgenomen productbenchmark, alsook kooldioxide-emissies die voorkomen buiten de systeemgrenzen van een in bijlage I opgenomen productbenchmark als gevolg van enige hierna genoemde activiteit en emissies die het gevolg zijn van de verbranding van onvolledig geoxideerde koolstof die ontstaat door de hierna genoemde activiteiten ten behoeve van de productie van meetbare ...[+++]


(h)‘process emissions sub-installation’ means greenhouse gas emissions listed in Annex I to Directive 2003/87/EC other than carbon dioxide, which occur outside the system boundaries of a product benchmark listed in Annex I, or carbon dioxide emissions, which occur outside the system boundaries of a product benchmark listed in Annex I, as a result of any of the following activities and emissions stemming from the combustion of incompletely oxidised carbon produced as a result of the following activities for the purpose of the production of measurable heat, non-measurable heat or electricity provided that emissions that would have occurred ...[+++]

in bijlage I bij Richtlijn 2003/87/EG opgenomen broeikasgasemissies, kooldioxide uitgezonderd, die voorkomen buiten de systeemgrenzen van een in bijlage I opgenomen productbenchmark, alsook kooldioxide-emissies die voorkomen buiten de systeemgrenzen van een in bijlage I opgenomen productbenchmark als gevolg van enige hierna genoemde activiteit en emissies die het gevolg zijn van de verbranding van onvolledig geoxideerde koolstof die ontstaat door de hierna genoemde activiteiten ten behoeve van de productie van meetbare warmte, niet-meetbare warmte of elektriciteit, na aftrek van de emissies die g ...[+++]


The increase of 2.2 ppm of carbon dioxide per year is the most rapid increase in carbon dioxide emissions in 650 000 years. We must put a stop to this.

De stijging met 2,2 deeltjes per miljoen kooldioxide per jaar is de snelste stijging van de koolstofemissies in 650 000 jaar. Daar moeten we een eind aan maken.


Because of the links between measures to reduce emissions of gaseous pollutants on the one hand and carbon dioxide emissions on the other, any Commission proposal should be drawn up in conjunction with the rules on the reduction of carbon dioxide emissions from new private cars.

Vanwege het verband tussen maatregelen ter reductie van broeikasgasemissies aan de ene kant en van kooldioxide-emissies aan de andere kant, moet elk voorstel van de Commissie in samenhang met de regelgeving inzake de reductie van de kooldioxide-emissie door nieuwe personenauto's worden uitgewerkt.


This is because each Member State will be obliged to differentiate the car taxes it applies, in order to take into account the carbon dioxide emissions, in terms of grams of carbon dioxide per kilometre run, emitted by each particular car. The situation will be that more carbon dioxide emitting cars will be charged with higher car taxes, and, therefore, a real incentive will be given to the consumer to opt for modern and more environmentally friendly cars instead of old and more polluting cars.

De lidstaten krijgen namelijk de verplichting opgelegd de nationale motorrijtuigenbelasting te differentiëren op basis van de uitstoot van kooldioxide, en wel naargelang van het aantal gram kooldioxide dat iedere afzonderlijke auto per kilometer uitstoot. Dat zal ertoe leiden dat voor auto’s met een hoge kooldioxide-emissie meer belasting betaald moet worden, zodat consumenten daadwerkelijk geprikkeld zullen worden om te kiezen voor moderne, milieuvriendelijkere auto's in plaats van voor oude en meer vervuilende auto's.


w