Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brand benefit acceptance
Brand extension
Brand loyalty
Brand management supervision
Brand stretching
Brand support
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Distributor's brand
Fidelity arrangement
Handle loyalty schemes
Loyalty agreement
Loyalty arrangement
Loyalty commitment
Loyalty contract
Loyalty scheme processing
Manufacturer's trademark
Middleman's brand
Private brand
Process loyalty schemes
Produce brand guidelines
Product brand
Refine loyalty schemes
Service mark
Stamp of origin
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
Trade mark
Trade mark licences
Trademark

Vertaling van "Brand loyalty " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
brand loyalty | brand support

merkentrouw | merkgetrouwheid | merkvastheid


loyalty scheme processing | refine loyalty schemes | handle loyalty schemes | process loyalty schemes

klantenprogramma’s verwerken


fidelity arrangement | loyalty agreement | loyalty arrangement | loyalty commitment | loyalty contract

getrouwheidscontract | getrouwheidsregeling


fidelity arrangement | loyalty agreement | loyalty arrangement

getrouwheidsregeling


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

toezicht houden op merkbeheer


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

merkgerelateerde richtlijnen opstellen


Distributor's brand | Middleman's brand | Private brand

Eigen merk


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The protection of brand equity stimulates investment in the quality of products and services by helping the customer identify the relevant producer of goods or services, particularly in sectors which rely heavily on brands and customers' brand loyalty.

De bescherming van de waarde van merken, door consumenten te helpen de betrokken producent van goederen of diensten te herkennen, stimuleert investeringen in de kwaliteit van producten en diensten, met name in sectoren waar merken en de merkentrouw van klanten een zeer grote rol spelen.


The protection of brand equity stimulates investment in the quality of products and services by helping the customer identify the relevant producer of goods or services, particularly in sectors which rely heavily on brands and customers' brand loyalty.

De bescherming van de waarde van merken, door consumenten te helpen de betrokken producent van goederen of diensten te herkennen, stimuleert investeringen in de kwaliteit van producten en diensten, met name in sectoren waar merken en de merkentrouw van klanten een zeer grote rol spelen.


However, different studies show that smokers are very loyal to their tobacco brand and that cigarettes are among the products which have the highest brand loyalty .

Verschillende studies wijzen echter uit dat rokers erg merkvast zijn en dat sigaretten tot de producten behoren met de hoogste merkvastheid .


Advertising costs to build consumer loyalty are normally sunk costs, unless an exiting firm could either sell its brand name or use it somewhere else without a loss.

Reclamekosten, gemaakt om getrouwheid bij de consument te creëren, zijn gewoonlijk sunk costs, tenzij de onderneming bij het verlaten van de markt zonder verlies haar merknaam kan verkopen of hem elders kan gebruiken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(127) Entry barriers may result from a wide variety of factors such as economies of scale and scope, government regulations, especially where they establish exclusive rights, state aid, import tariffs, intellectual property rights, ownership of resources where the supply is limited due to for instance natural limitations(30), essential facilities, a first mover advantage and brand loyalty of consumers created by strong advertising.

(127) Toetredingsdrempels kunnen het gevolg zijn van zeer uiteenlopende factoren zoals schaal- en meerproductvoordelen, overheidsregelingen (in het bijzonder wanneer daardoor exclusieve rechten in het leven worden geroepen), overheidssteun, invoerrechten, intellectuele-eigendomsrechten, eigendom van grondstoffen waarvan de aanvoer bijvoorbeeld door natuurlijke oorzaken beperkt is(30), essentiële faciliteiten, het voordeel de "first mover" te zijn, en door intensieve reclame bij de consumenten gecreëerde merkgetrouwheid.


(b) the importance of customer preferences, in terms of brand loyalty, product differentiation and the provision of a full range of products;

b) Hoe belangrijk is de voorkeur van de afnemer (merktrouw, productdifferentiatie, aanbod van een volledig productengamma)?


- in the tractor market brand loyalty is an important factor in the final choice of consumers: farmers normally give preference to a well-established brand which is a guarantee of quality and increases the second-hand value in the case of resale.

- op de markt voor trekkers is merkgetrouwheid een belangrijke factor bij de keuze die de klant uiteindelijk maakt; landbouwers geven doorgaans de voorkeur aan een gevestigd merk, omdat dan de kwaliteit gegarandeerd is en op de tweedehandsmarkt voor de trekker een hogere prijs kan worden verkregen.


Whether the geographic market concerned is national or EEA-wide, the combined market shares of PG and VPS raise serious doubts as to the operation's compatibility with the common market given the existence of certain barriers to entry to this market such as consumer brand loyalty, high promotion costs and the strength of PG in branded consumer products in general.

Afgezien van de vraag of de betrokken geografische markt de nationale markt of de hele EER omvat, vormt de samenvoeging van de marktaandelen van PG en VPS aanleiding tot ernstige twijfels over de verenigbaarheid met de gemeenschappelijke markt vanwege de bestaande belemmeringen voor de betreding van deze markt, zoals de merkvastheid van de consumenten, de hoge reclamekosten en de sterke positie van PG op de markt voor merkprodukten in het algemeen.


The structure of both markets in terms of demand conditions, caracteristics of the product as loss leader, rol of price promotions, limited brand loyalty, price structure and conditions of access to distribution, is such that small and medium size bottlers constitute a considerable competitive force.

De structuur van beide markten op gebied van voorwaarden van de vraag, kenmerken van het produkt als lokartikel, rol van speciale promoties, beperkte trouw aan een bepaald merk, prijsstructuur en voorwaarden voor toegang tot distributie, is aldus dat kleine en middelgrote bedrijven een belangrijke competitieve kracht zijn.


Strong competitors with equal or similar market shares and the important role of advertising, combined with relatively low brand loyalty among consumers, increasing concentration in the retail trade and the latent threat of market entry by potential competitors mean that the merger does not create or strengthen a dominant position.

Sterke concurrenten met een even hoog of vrijwel even hoog marktaandeel, de significante rol van de reclame, te zamen met een betrekkelijk geringe marktgetrouwheid van de verbruiker, de toenemende concentratie in de detailhandel en de latente dreiging van het op de markt komen van potentiële concurrenten, leiden niet tot het ontstaan van een marktbeheersende positie of de versterking daarvan door de concentratie.


w