Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
B-to-C
B2C
B2C commerce
Business-to-consumer
Business-to-consumer commerce
Business-to-consumer electronic commerce
Business-to-customer

Vertaling van "B2C " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
B2C | B2C commerce | B-to-C | Business-to-consumer | Business-to-consumer commerce | Business-to-customer

Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten | Handel tussen bedrijven en consumenten


business-to-consumer electronic commerce | B2C [Abbr.]

elektronische detailhandel | B2C [Abbr.]


business-to-consumer | B2C [Abbr.]

b2c | business-to-consumer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
B2C e-commerce poses some regulatory challenges:

B2C e-commerce doet echter een aantal problemen rijzen op het gebied van de regelgeving:


Business-to-consumer (B2C) e-commerce makes up only around 1% of total retail sales and cross-border B2C inside the EU is still only a fraction of total e-commerce activities.

De elektronische handel van business-to-consumer (B2C) neemt circa 1% van de totale detailhandelverkoop voor rekening en de B2C-handel binnen de EU over de grenzen heen bedraagt niet meer dan een fractie van de totale omzet in de elektronische handel.


The area of business to consumer interactions (B2C e-commerce), growth has been slower, although the imminent advent of mobile e-commerce should help to increase its potential.

In het handelsverkeer tussen bedrijven en consumenten (B2C e-commerce) is de groei langzamer geweest, ofschoon door de komst van mobiele elektronische handel het potentieel daarvan moet kunnen toenemen.


Moreover, to promote cheap, simple and quick redress and thus offer an efficient alternative to more costly and lengthy court proceedings, the Commission is currently preparing a legislative proposal to promote Alternative Dispute Resolution (ADR) schemes in the EU, including the possible development of an EU-wide online dispute resolution system for e-commerce transactions covering both B2B and B2C situations.

Om bovendien goedkope, eenvoudige en snelle verhaalprocedures te bevorderen en zo een doeltreffend alternatief te bieden voor kostbare en langdurige gerechtelijke procedures, werkt de Commissie momenteel aan een wetgevingsvoorstel om alternatieve geschillenregeling in de EU te bevorderen, waaronder de mogelijke ontwikkeling van een Europees onlinesysteem voor geschillenregeling voor onlinetransacties zowel tussen bedrijven onderling als tussen bedrijven en consumenten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Demand from consumers for electronically-traded goods and services (B2C) is continuing to grow be it less fast than business-to-business (B2B).

De vraag van de consument naar langs elektronische weg aangeboden goederen en diensten (B2C) blijft groeien, zij het minder snel dan de sector business-to-business (B2B).


– lastly, extending Directive 2005/29/EC to take in B2B would mean that the authorities responsible for its application would be obliged to handle B2B cases (in addition to B2C ones), which could pose practical problems for them.

– ten slotte zou een uitbreiding van richtlijn 2005/29/EG naar B2B de voor de toepassing bevoegde autoriteiten verplichten eveneens de B2B-zaken te behandelen, bovenop de B2C-zaken, hetgeen in de praktijk problemen kan opleveren.


In 2012, the EU B2C e-Commerce market grew by around 20% to some 250 billion Euros.

In 2012 groeide de elektronische detailhandel in de EU met ca. 20% tot ongeveer 250 miljard euro.


– extending the scope of the Directive dealing with business-to-consumer relations to business-to-business relations would impair the clarity of the current text which clearly sees B2B and B2C as separate issues;

– daarnaast zou een uitbreiding van het toepassingsgebied van de richtlijn die betrekking heeft op de relaties tussen ondernemingen en consumenten naar transacties tussen ondernemingen nefast zijn voor de duidelijkheid van de huidige wetgeving, waarin een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen B2B en B2C;


2. Welcomes the Commission’s new communication on e-commerce and online services, published on 11 January 2012, which aims to develop a coherent framework for e-commerce via the building of trust and the extension of e-commerce and online services to the B2B, B2C, C2C and G2G sectors; calls on the Commission to report by the end of 2012 on the progress made on the 16 ‘Main Actions’ as set out under the five priority areas of the communication;

2. verwelkomt de nieuwe mededeling van de Commissie inzake e-handel en online diensten, gepubliceerd op 11 januari 2012, dat gericht is op het ontwikkelen van een duidelijk kader voor de e-handel, door het vertrouwen te vergroten en de e-handel en online diensten uit te breiden naar de sectoren B2B, B2C, C2C en G2G; verzoekt de Commissie om tegen het einde van 2012 verslag uit te brengen over de vooruitgang op het vlak van de zestien „hoofdmaatregelen” van de vijf prioritaire aandachtsgebieden van de mededeling;


23. Sees great potential for online ADR, in particular for smaller claims; notes that traditional ADR procedures exist online alongside others that seek to prevent disputes or to facilitate their resolution; emphasises that, where traditional ADR is carried out online, procedural standards should not be lowered, and that issues such as the enforceability of awards should also be resolved; sees a particular benefit in online trustmark systems; points to the work of the UNICTRAL Working Group on Online Dispute Resolution , intended for B2B and business-to-consumer (B2C) transactions;

23. ziet grote mogelijkheden voor online-ADR, vooral voor kleinere vorderingen; constateert dat er online traditionele ADR-procedures bestaan naast andere procedures waarmee getracht wordt geschillen te voorkomen of de oplossing daarvan te vergemakkelijken; benadrukt dat de procedurele normen in gevallen waarin traditionele ADR online wordt afgewikkeld, niet verlaagd mogen worden en dat hierbij ook een oplossing moet worden gevonden voor de uitvoerbaarheid van arbitrage-uitspraken; ziet bijzondere voordelen in online-kwaliteitsaanduidingssystemen; wijst op de werkzaamheden van de UNICTRAL-werkgroep inzake online geschillenbeslechting , bedoeld voor B2B (business-to-business)- en B2C ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : b-to-c     b2c commerce     business-to-consumer     business-to-consumer commerce     business-to-customer     business-to-consumer electronic commerce     B2C     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'B2C' ->

Date index: 2023-01-15
w