Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air navigation meteorologist
Air safety
Air transport safety
Aircraft assembly diagnostic inspector
Aircraft assembly inspector
Aircraft safety
Airport Protocol
Aviation assembly inspector
Aviation assembly repair inspector
Aviation inspector
Aviation medical
Aviation meteorologist
Aviation safety
Aviation security
Building inspector
Bus inspector
Factory inspectorate
Flight inspector
ICAO
Industrial inspectorate
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
Labour inspectorate
Lead inspection officer
Meteorological aviation inspector
Meteorologist
Transportation inspector

Vertaling van "Aviation inspector " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
flight inspector | transportation inspector | aviation inspector | lead inspection officer

inspecteur vliegtuigongevallen | vliegexaminator | luchthaveninspecteur | luchtvaartexaminator


air navigation meteorologist | meteorologist | aviation meteorologist | meteorological aviation inspector

luchtvaartmeteorologe | luchtvaartmeteoroloog


aircraft assembly diagnostic inspector | aviation assembly inspector | aircraft assembly inspector | aviation assembly repair inspector

controleur luchtvaartassemblage


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Internationale Burgerluchtvaartorganisatie [ ICAO ]


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]




labour inspectorate [ factory inspectorate | industrial inspectorate ]

arbeidsinspectie


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocol tot bestrijding van wederrechtelijke daden van geweld op luchthavens voor de internationale burgerluchtvaart




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Common standards regarding competences of aviation safety inspectors should also be established.

Er moeten ook gemeenschappelijke normen met betrekking tot de bevoegdheden van luchtvaartveiligheidsinspecteurs worden vastgesteld.


To carry out its inspection work, the Commission has a team of 10 full and part time aviation security inspectors.

De Commissie beschikt over een team van 10 voltijdse en halftijdse luchtvaartbeveiligingsinspecteurs om de inspectiewerkzaamheden uit te voeren.


1. Each Member State shall ensure that Commission inspectors are able to exercise their authority to inspect the civil aviation security activities of the appropriate authority under Regulation (EC) No 300/2008 and of any airport, operator and entity subject to that Regulation.

1. Elke lidstaat zorgt ervoor dat de inspecteurs van de Commissie gebruik kunnen maken van hun bevoegdheid tot het inspecteren, overeenkomstig Verordening (EG) nr. 300/2008, van de activiteiten op het gebied van de beveiliging van de burgerluchtvaart van de bevoegde autoriteit en van alle andere onder de toepassing van die verordening vallende luchthavens, exploitanten en entiteiten.


Aviation security inspectors from the appropriate authority may conduct unannounced inspections to verify compliance with these instructions.

Luchtvaartbeveiligingsinspecteurs van de bevoegde autoriteit kunnen onaangekondigde inspecties uitvoeren om de naleving van deze instructies te controleren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘Commission inspection’ means an examination by Commission inspectors of existing quality controls and civil aviation security measures, procedures and structures to determine levels of compliance with Regulation (EC) No 300/2008;

2. „inspectie van de Commissie”: een door inspecteurs van de Commissie ingesteld onderzoek naar bestaande kwaliteitscontrolevoorzieningen en maatregelen, procedures en structuren voor de beveiliging van de burgerluchtvaart, teneinde het niveau van naleving van Verordening (EG) nr. 300/2008 te bepalen;


performing a minimum number of ramp inspections in every 12-month period since last undergoing SAFA training unless the inspector is also a qualified flight operations or airworthiness inspector of the national aviation authority of a Member State and is regularly engaged in the performance of inspections on aircraft of domestic operators.

het uitvoeren van een minimumaantal platforminspecties tijdens elke periode van twaalf maanden na de laatste SAFA-opleiding, tenzij de inspecteur ook een gekwalificeerd vluchtexploitatie- of luchtwaardigheidsinspecteur is van de nationale luchtvaartautoriteit van een lidstaat en regelmatig wordt betrokken bij de uitvoering van inspecties van luchtvaartuigen van binnenlandse exploitanten.


performing a minimum number of ramp inspections in every 12-month period since last undergoing SAFA training unless the inspector is also a qualified flight operations or airworthiness inspector of the national aviation authority of a Member State and is regularly engaged in the performance of inspections on aircraft of domestic operators.

het uitvoeren van een minimumaantal platforminspecties tijdens elke periode van twaalf maanden na de laatste SAFA-opleiding, tenzij de inspecteur ook een gekwalificeerd vluchtexploitatie- of luchtwaardigheidsinspecteur is van de nationale luchtvaartautoriteit van een lidstaat en regelmatig wordt betrokken bij de uitvoering van inspecties van luchtvaartuigen van binnenlandse exploitanten.


In conclusion, whilst inspectors and civil aviation authorities need to show sensitivity in handling the issue of safety of third-country carriers, they should not be permitted to compromise on the very factor they are endeavouring to improve, namely safer air travel in Europe.

De conclusie moet zijn dat de inspecteurs en de burgerluchtvaartautoriteiten weliswaar tactvol moeten optreden bij de aanpak van de kwestie van de veiligheid van maatschappijen uit derde landen, maar dat zij geen compromissen mogen sluiten ten aanzien van de zaak waar het werkelijk om gaat, namelijk een veiliger luchtverkeer in Europa.


w