Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult apprenticeships
Adult education
Adult learning
Adult students learning
Adult teaching
Assess students' preliminary learning experiences
Assesses students' preliminary learning experiences
Assessing students' preliminary learning experiences
Assist students in their learning
Assisting students in their learning
CE
Coach students
Continuing education
EPALE
Electronic Platform for Adult Learning in Europe
Feeble-mindedness mild mental subnormality
Gauge students' preliminary learning experiences
Help students in their learning
Moderate mental subnormality
Recurrent education

Vertaling van "Adult students learning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

volwassenenonderwijs


assesses students' preliminary learning experiences | assessing students' preliminary learning experiences | assess students' preliminary learning experiences | gauge students' preliminary learning experiences

voorafgaande leerervaringen van studenten beoordelen | voorafgaande leerervaringen van studenten evalueren


assisting students in their learning | coach students | assist students in their learning | help students in their learning

studenten bijstaan bij het leren


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 50 en 69 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 9 en 12 jaar). Waarschijnlijk in enige mate leidend tot leermoeilijkheden op school. Vele volwassenen zullen in staat zijn te werken, goede sociale-relaties te onderhouden en een bijdrage te leveren aan de maatschappij.


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

permanente educatie | volwasseneneducatie | volwassenenonderwijs


Action Plan on Adult learning - It is always a good time to learn

Actieplan inzake volwasseneneducatie - Het is nooit te laat om te leren


Electronic Platform for Adult Learning in Europe | EPALE [Abbr.]

elektronisch platform voor volwassenenonderwijs in Europa | Epale [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Language Label (III.3.2) has been reinforced with new activities aimed at motivating adults to learn languages (a prize for the European Language Teacher / Student of the Year and information campaigns on language learning, especially the European Day of Languages).

Het Europees Talenlabel (III.3.2) is versterkt met nieuwe activiteiten die ten doel hebben volwassenen te motiveren om talen te leren (een prijs voor de Europese taalleraar/-leerling van het jaar en informatiecampagnes over het leren van talen, met name de Europese Talendag).


On the learning side, further action is needed to raise awareness of the importance of learning more languages, alongside initiatives to motivate students and adults to take up languages, also through informal learning.

Aan de vraagzijde moet nog meer worden gedaan om het publiek ervan te doordringen dat het leren van meerdere talen belangrijk is, en moeten leerlingen en volwassenen worden gemotiveerd om talen te gaan leren, ook op informele wijze.


Reinforce mutual learning on effective ways to raise educational achievement in an increasingly diverse society, in particular by implementing inclusive educational approaches which allow learners from a wide range of backgrounds and educational needs, including migrants, Roma and students with special needs, to achieve their full potential; enhance learning opportunities for older adults and intergenerational learning.

Op doeltreffende wijze versterken van het wederzijds leren om de onderwijsresultaten in een steeds meer gediversifieerde samenleving te verbeteren, met name door het toepassen van inclusieve onderwijsmethoden gericht op leerders met zeer uiteenlopende achtergronden en onderwijsbehoeften, inclusief Roma en studenten met speciale behoeften, om al hun mogelijkheden te benutten; verbeteren van de leermogelijkheden voor oudere volwassenen en de uitwisseling van leerervaringen tussen generaties.


2. This action will also support the transnational mobility of trainees, students, adult learners and staff to and from third countries as regards higher education, vocational education and training and adult learning, including mobility organized on the basis of joint, double or multiple degrees of high quality or joint calls, as well as non-formal learning.

2. In het kader van deze actie wordt tevens steun verleend voor transnationale mobiliteit van en naar derde landen voor stagiairs, studenten, lerende volwassenen en personeel op het gebied van hoger onderwijs, beroepsonderwijs en -scholing en volwasseneneducatie, waaronder mobiliteit in verband met hoogwaardige gezamenlijke, dubbele of meervoudige graden of gezamenlijke oproepen, alsmede op het gebied van niet-formeel leren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
non-formal learning means learning which takes place through planned activities (in terms of learning objectives, learning time) where some form of learning support is present (e.g. student-teacher relationships); it may cover programmes to impart work skills, adult literacy and basic education for early school leavers; very common cases of non-formal learning include in-company training, through which companies update and improve the skills of their workers such as ICT skills, structured on-line learning (e.g. by making use of open educational resource ...[+++]

Niet-formeel leren betekent leren door middel van geplande activiteiten (in termen van leerdoelen, leertijd) waarbij sprake is van een bepaalde vorm van ondersteuning bij het leren (bijv. student-leraar-verhoudingen). Het kan gaan om programma's om vroegtijdige schoolverlaters professionele vaardigheden, lees- en schrijfvaardigheid voor volwassenen en basisvorming te verschaffen. Veel voorkomende voorbeelden van niet-formeel leren zijn opleidingen binnen ondernemingen waarmee zij de vaardigheden van hun werknemers zoals ICT-vaardigheden actueel maken en verbeteren, gestructureerd online leren (bv. met gebruikmaking van open onderwijsmidd ...[+++]


– (PL) The aim of the Lifelong Learning programme, which is included in the Seventh Framework Programme, is to develop various forms of learning throughout people’s professional lives, by supporting cooperation between education and training systems in countries participating in the programme. The programme’s target group is not only students or secondary school pupils, but also adults, thanks to the Grundtvig programme, and traini ...[+++]

– (PL) Het actieprogramma op het gebied van een leven lang leren dat werd opgenomen in het zevende kaderprogramma heeft de ontwikkeling ten doel van verschillende vormen van scholing gedurende de het hele beroepsleven door middel van het ondersteunen van samenwerking tussen onderwijs- en scholingssystemen in de deelnemende landen. De doelgroep van dit programma zijn niet alleen studenten of middelbare scholieren, maar ook volwassenen, dankzij het Grundtvigprogramma, en opleidingskader, voor wie studiebezoeken zijn voorzien.


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long lear ...[+++]

59. ondersteunt de doelstelling om ervoor te zorgen dat in 2020 de deelname van volwassenen aan het initiatief voor een leven lang leren van 12,5% naar 15% is verhoogd en roept op om daartoe adequate actie te ondernemen; verzoekt de universiteiten daartoe studeren ruimer toegankelijk te maken, de studentenbasis te diversifiëren en te verbreden en studieprogramma's aan te passen zodat deze aantrekkelijker worden voor volwassenen die opnieuw gaan studeren; verzoekt de Commissie en lidstaten nog meer afdoende actie te ondernemen om ins ...[+++]


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long lear ...[+++]

59. ondersteunt de doelstelling om ervoor te zorgen dat in 2020 de deelname van volwassenen aan het initiatief voor een leven lang leren van 12,5% naar 15% is verhoogd en roept op om daartoe adequate actie te ondernemen; verzoekt de universiteiten daartoe studeren ruimer toegankelijk te maken, de studentenbasis te diversifiëren en te verbreden en studieprogramma's aan te passen zodat deze aantrekkelijker worden voor volwassenen die opnieuw gaan studeren; verzoekt de Commissie en lidstaten nog meer afdoende actie te ondernemen om ins ...[+++]


Currently the following language learning oriented activities may be supported by the LLP, either as a component among others of a project or as its main theme: partnerships between schools and regions (in sub programme Comenius) or between adult education organisations (sub programme Grundtvig); assistantships for future teachers and in-service teacher training (Comenius); linguistic preparation for mobility in Europe (Erasmus and Leonardo); student placement ...[+++]

Op dit moment komen de volgende, op het leren van een taal gerichte activiteiten in aanmerking voor steun op grond van het LLL-programma, hetzij als een van de componenten van een project hetzij als hoofdthema: partnerschappen tussen scholen en regio’s (via het subprogramma Comenius), of tussen organisaties voor volwasseneneducatie (subprogramma Grundtvig); assistentschappen voor toekomstige leerkrachten en bijscholing voor leerkrachten (Comenius); taalkundige voorbereiding met het oog op de mobiliteit in Europa (Erasmus en Leonardo); stages voor studenten (Erasmus) ...[+++]


associations working in the field of lifelong learning, including students', trainees', pupils', teachers', parents' and adult learners' associations.

verenigingen die werkzaam zijn op het gebied van een leven lang leren, met inbegrip van verenigingen van studenten, stagiairs, leerlingen, onderwijsgevenden, ouders en lerende volwassenen.


w