Verbraucherbarometer: Grundlage der o.a. Methode ist eine Erfassung der Situation aus der Sicht der Verbraucher, um zu ermitteln, welche Märkte unter wirtschaftlichen oder sozia
len Aspekten Mängel aufweisen. Dazu sollen Schlüsseli
ndikatoren wie Beschwerden, Preise, Verbraucherzufriedenheit, Wechs
elmöglichkeiten und Sicherheit sowie nach Möglichkeit weitere, sektorspez
ifische Indikatoren herangezogen ...[+++] werden.
Een consumentenscorebord: Een onderdeel van de zo-even geschetste methodiek is een consumentenscorebord dat zal worden gecreëerd om de prestaties uit consumentenoogpunt te volgen en te laten zien welke markten ondermaats presteren wat betreft economische of sociale resultaten. Belangrijke indicatoren die daarbij gebruikt worden, zijn klachten, prijzen, consumententevredenheid, mogelijkheden om te veranderen, en veiligheid; daarnaast wordt, waar mogelijk, ook gebruikgemaakt van additionele, sectorspecifieke indicatoren.