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Abuse in the workplace
Accident at the workplace
Accident at work
Accident in the workplace
Analyse ergonomics in different workplaces
Assess ergonomics in different workplaces
Bullying at work
Enforce workplace drug policies
Evaluate ergonomics in different workplaces
Execute workplace drug policies
Harassment at work
Implement workplace drug policies
Industrial accident
Law on Labour Relations at the Workplace
Law on the Constitution of Enterprises
Monitor ergonomics in different workplaces
Occupational accident
Occupational hazard
Occupational safety
Prohibit drug and alcohol use in the workplace
Safety at the workplace
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up
Violence in workplace
Work accident
Work-related abuse
Worker safety
Workplace Labour Relations Act
Workplace Labour Relations Law
Workplace abuse
Workplace accident
Workplace harassment
Works Constitution Act
Works council constitution act

Traduction de «workplace we cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Growth in East Asia: What We Can and What We Cannot Infer

Growth in East Asia: What We Can and What We Cannot Infer


appraise environmental parameters at the workplace for food products | assess environmental parameters of the workplace for food products | assess environmental parameters at the workplace for food products | check environmental parameters at the workplace for food products

évaluer des paramètres environnementaux sur le lieu de travail pour des produits alimentaires


harassment at work [ abuse in the workplace | bullying at work | violence in workplace | workplace abuse | workplace harassment | work-related abuse ]

harcèlement professionnel [ harcèlement au travail | harcèlement moral au travail | harcèlement psychologique au travail | harcèlement sur le lieu de travail | mobbing au travail | violence au travail | violence en milieu de travail | violence sur le lieu de travail ]


execute workplace drug policies | prohibit drug and alcohol use in the workplace | enforce workplace drug policies | implement workplace drug policies

mettre en œuvre des politiques anti-drogues sur le lieu de travail


evaluate ergonomics in different workplaces | monitor ergonomics in different workplaces | analyse ergonomics in different workplaces | assess ergonomics in different workplaces

analyser l’ergonomie sur différents lieux de travail


Labour/Management Relations Act | Law on Labour Relations at the Workplace | Law on the Constitution of Enterprises | Workplace Labour Relations Act | Workplace Labour Relations Law | Works Constitution Act | works council constitution act

loi sur les comités d'entreprise


train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


accident at work | accident in the workplace | industrial accident | occupational accident | workplace accident

accident du travail | accident professionnel


occupational accident [ accident at the workplace | accident at work | work accident ]

accident du travail


occupational safety [ occupational hazard | safety at the workplace | worker safety ]

sécurité du travail [ risque professionnel | sécurité du travailleur | sécurité sur le lieu de travail ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In our work on the proposal for a regulation on PPE, our primary objective was to table amendments that will ensure that the existing directive cannot give rise to interpretations which may undermine its effectiveness and legal certainty. The key assumption is that genuinely effective instruments are the only way of guaranteeing workers' safety, given that accidents in the workplace are often caused by a failure not only to use appropriate protective equipment but also to use it correctly.

Dans notre analyse du projet de règlement relatif aux équipements de protection individuelle, nous avons eu comme objectif prioritaire, dans les amendements que nous proposons, d'éviter que la directive précédente ne se prête à des interprétations ou à des lectures qui pourraient nuire d'une quelconque manière à l'efficacité et à la sécurité juridique. Selon l'hypothèse de départ, seuls des équipements absolument efficaces permettent de protéger parfaitement la sécurité des travailleurs. En effet, c'est parce que les systèmes de protection appropriés ne sont pas utilisés ou sont mal utilisés que des accidents se produisent sur le lieu de ...[+++]


We also submit that the issue of workplace harassment cannot be addressed without addressing workplace violence, including workplace violence connected to domestic violence.

Nous affirmons que le problème du harcèlement au travail ne peut pas être réglé sans celui de la violence au travail, y compris celle qui est reliée à la violence familiale.


Incredible though it may seem, this illusion is so firmly entrenched that even with the fulfilment of equal rights in the workplace we cannot rely on cultural enlightenment, but instead we must unfortunately find ways to enforce equality through legislation.

Aussi incroyable que cela puisse paraître, cette illusion est si inébranlable que même avec la finalisation d’une bonne législation du travail, nous ne pouvons pas compter sur une évolution culturelle favorable: nous devons malheureusement trouver des moyens de faire respecter l’égalité par le biais de la législation.


A balanced solution to the treatment of on-call time could start with recognition of the principle that all on-call time, where the worker is required to be available to the employer at the workplace in order to provide his or her services in case of need, is working time for the purposes of the Directive, and cannot be considered as rest time[26].

En vue d'une solution équilibrée à l'interprétation du temps de garde, on pourrait commencer par reconnaître le principe selon lequel le temps de garde dans son intégralité, dès lors que le travailleur doit se tenir à la disposition de l’employeur sur le lieu de travail afin de rendre les services qui pourraient être requis, constitue du temps de travail aux fins de la directive et ne peut être considéré comme une période de repos[26].


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57. Considers that employee representation is of major importance to any workplace health and safety policy; considers the positive correlation between the existence of health and safety representatives in the workplace and improved performance cannot be underestimated and calls on the Commission and the Member States to promote the participative approach and ensure as many workers as possible have access to health and safety representatives;

57. considère que la représentation des salariés occupe une grande place dans toute politique de santé et de sécurité au travail; estime que la corrélation positive entre la présence sur le lieu de travail de représentants pour les questions de santé et de sécurité et l'amélioration des performances ne saurait être minorée, et demande à la Commission et aux États membres de promouvoir une approche participative et de garantir que le plus grand nombre possible de travailleurs aient accès à des représentants spécialisés dans les questions d'hygiène et de sécurité;


58. Considers that employee representation is of major importance to any workplace health and safety policy; considers the positive correlation between the existence of health and safety representatives in the workplace and improved performance cannot be underestimated and calls on the Commission and the Member States to promote the participative approach and ensure as many workers as possible have access to health and safety representatives;

58. considère que la représentation des salariés occupe une grande place dans toute politique de santé et de sécurité au travail; estime que la corrélation positive entre la présence sur le lieu de travail de représentants pour les questions de santé et de sécurité et l'amélioration des performances ne saurait être minorée, et demande à la Commission et aux États membres de promouvoir une approche participative et de garantir que le plus grand nombre possible de travailleurs aient accès à des représentants spécialisés dans les questions d'hygiène et de sécurité;


Nevertheless, the risks addressed by the Framework Directive 89/391 and its five first individual Directives 89/654, 89/655, 89/656, 90/269 and 90/270 are present in the public sector at the same levels as in the private sector. It cannot be disputed that the risks linked to ergonomic aspects, workplace conditions, the handling of loads, the use of display screen equipment or the organisational aspects including the psychosocial risks, are widely present in the public sector.

Or, les risques qui font l'objet de la directive-cadre 89/391 et des directives particulières 89/654, 89/655, 89/656, 90/269 et 90/270 existent dans le secteur public au même titre que dans le secteur privé: aspects ergonomiques, conditions de travail, manutention de charges, utilisation d'équipements à écran de visualisation, aspects organisationnels, risques psychosociaux, etc.


1. If the risks arising from exposure to noise cannot be prevented by other means, appropriate, properly fitting individual hearing protectors shall be made available to workers and used by them in accordance with the provisions of Council Directive 89/656/EEC of 30 November 1989 on the minimum health and safety requirements for the use by workers of personal protective equipment at the workplace (third individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC)(14) and Article 13(2) of Directive 89/391/EEC and u ...[+++]

1. Si d'autres moyens ne permettent pas d'éviter les risques dus à l'exposition au bruit, des protecteurs auditifs individuels, appropriés et correctement adaptés, sont mis à la disposition des travailleurs et utilisés par ceux-ci conformément aux dispositions de la directive 89/656/CEE du Conseil du 30 novembre 1989 concernant les prescriptions minimales de sécurité et de santé pour l'utilisation par les travailleurs au travail d'équipements de protection individuelle (troisième directive particulière au sens de l'article 16, paragraphe 1, de la directive 89/391/CEE)(14) et de l'article 13, paragraphe 2, de la directive 89/391/CEE, dans ...[+++]


Vibrations in the workplace cannot be seen as a directly cross-border issue.

La question des vibrations sur le lieu de travail ne peut être considérée comme ayant un caractère directement transfrontalier.


We must realize that we cannot remove the problem from the workplace but we can take a worker out of his workplace and refer to him as a patient.

Il faut comprendre que l'on ne peut pas sortir le problème du milieu de travail, mais l'on peut sortir un travailleur de son milieu de travail et l'appeler un patient.


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