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Case comparison study
Case compeer study
Case management worker
Case manager
Case reference study
Case referent study
Case-control study
Community care case worker
Community care social worker
Deliver case notes
Domiciliary care manager
Domiciliary care supervisor
Hand over a case note
Hand over a case summary
Pass on case notes
Resolve account allocation cases
Resolve difficult account allocation case
Resolve difficult account allocation cases
Resolving difficult account allocation cases
Social case worker
Social worker
Welfare officer
Welfare worker

Vertaling van "workers in case " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Technological Change Through Knowledge Workers - The Case of Recently Graduated Engineers

Le changement technologique sous l'influence des travailleurs du savoir - Le cas des ingénieurs récemment diplômés


social case worker | social worker | welfare officer | welfare worker

assistante sociale


community care social worker | domiciliary care manager | community care case worker | domiciliary care supervisor

aide-soignant | aide-soignante à domicile | aide-soignant à domicile/aide-soignante à domicile | aide-soignante


case management worker [ case manager ]

travailleur en gestion de cas [ travailleuse en gestion de cas | agent de gestion de cas | agente de gestion de cas ]


Working Party on Social Questions / Directive on the acquired rights of workers in the case of mergers

Groupe Questions sociales / Directive sur les droits acquis des travailleurs en cas de fusion


The absence or dramatic reduction of circulating human serum albumin (HSA) with less than 50 cases reported in the literature so far. In the majority of cases the disorder is diagnosed in adulthood. Although albumin is the most abundant plasma protei

analbuminémie congénitale


An Act to amend the Employment Insurance Act (benefit period increase in the case of permanent layoffs of workers over 45 years of age)

Loi modifiant la Loi sur l'assurance-emploi (majoration de la période de prestation en cas de licenciement d'un prestataire âgé de 45 ans ou plus)


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étude cas-témoins


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fournir des notes de cas


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résoudre des cas complexes d’imputation comptable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The average size of the companies becoming insolvent in 2009 also increased (from 7.4 workers per case in 2008 to 10.0 workers per case in 2009, i.e. an increase of 35 %) as well as the amount of unpaid remuneration (from 5 059 euro per worker in 2008 to 5 409 euro per worker in 2009, i.e. an increase of 7 %).

La taille moyenne des sociétés en état d’insolvabilité a aussi augmenté en 2009 (de 7,4 travailleurs par employeur en 2008 à 10,0 en 2009, soit une hausse de 35 %), de même que le montant des rémunérations impayées (de 5 059 euros par travailleur en 2008 à 5 409 euros en 2009, ce qui équivaut à une hausse de 7 %).


The average number of workers per case in the period 2006-2009 was eight, while the average amount paid to each worker by the national guarantee institutions was 5 187 euro.

Il y avait en moyenne huit travailleurs par employeur insolvable durant la période 2006-2009 et la somme moyenne versée par les institutions nationales de garantie était de 5 187 euros par travailleur.


Number of accidents (having resulted in absence from work of over three days): for 100.000 workers, 4016 cases (4539 in 1994).

Nombre d'accidents (ayant entraîné une incapacité de travail de plus de 3 jours): pour 100 000 travailleurs, 4016 cas (4539 en 1994).


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62016CA0270 - EN - Case C-270/16: Judgment of the Court (Third Chamber) of 18 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Juzgado de lo Social No 1 de Cuenca — Spain) — Carlos Enrique Ruiz Conejero v Ferroser Servicios Auxiliares SA, Ministerio Fiscal (Reference for a preliminary ruling — Social policy — Directive 2000/78/EC — Equal treatment in employment and occupation — Article 2(2)(b)(i) — Prohibition of discrimination based on disability — National legislation permitting, subject to certain conditions, the dismissal of an employee by reason of intermittent absences, even where ju ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62016CA0270 - EN - Affaire C-270/16: Arrêt de la Cour (troisième chambre) du 18 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Juzgado de lo Social n° 1 de Cuenca — Espagne) — Carlos Enrique Ruiz Conejero / Ferroser Servicios Auxiliares SA, Ministerio Fiscal (Renvoi préjudiciel — Politique sociale — Directive 2000/78/CE — Égalité de traitement en matière d’emploi et de travail — Article 2, paragraphe 2, sous b), i) — Interdiction de discrimination fondée sur le handicap — Législation nationale autorisant, sous certaines conditions, le licenciement d’un travailleur en raison d’absences intermittentes au travail, même justifiées — Ab ...[+++]


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By using the definition of worker from the case-law of the Court, this Directive would ensure that the same broad categories of workers will be covered. Bringing within the scope of the Directive forms of employment that are now often excluded. This includes domestic workers, marginal part-time workers or workers on very short contracts, and extending it to new forms of employment, such as on-demand workers, voucher-based workers and platform workers. Ensuring that workers are provided with an updated and extended information package ...[+++]

La directive envisagée reprend quant à elle la définition de la notion de travailleur tirée de la jurisprudence de la Cour, de sorte que les mêmes grandes catégories de travailleurs seront couvertes; en étendant le champ d'application de la directive à des formes d'emploi qui en sont aujourd'hui souvent exclues, notamment le travail domestique, le travail à temps partiel marginal ou les contrats de très courte durée, ainsi qu'à de nouvelles formes d'emploi, par exemple le travail à la demande, le travail basé sur des «chèques» ou le travail via une plateforme; en faisant en sorte que les travailleurs reçoivent un jeu d'informations act ...[+++]


35. Calls on the Member States and the Commission to involve social partners, in accordance with national practises, in a process of developing and modernising social protection and to develop the social dialogue at EU and national level; calls also on social partners to place issues linked to the labour rights and social protection of self-employed workers on the agenda, in order to introduce adequate social protection framework provisions for the self-employed, based on reciprocity and the principle of non-discrimination, and analyse if and how self-employed workers should be included in collective bargaining, including specific strategies on how to include the concerns of self-employed workers in case ...[+++]

35. invite les États membres et la Commission à associer les partenaires sociaux, conformément aux pratiques nationales, à un processus de développement et de modernisation de la protection sociale, et à développer le dialogue social au niveau de l'Union et au niveau national; invite également les partenaires sociaux à inscrire les questions liées aux droits du travail et à la protection social des travailleurs indépendants à l'ordre du jour de leurs travaux afin de mettre en place un cadre de protection sociale suffisante pour les travailleurs indépenda ...[+++]


36. Calls on the Member States and the Commission to involve social partners, in accordance with national practises, in a process of developing and modernising social protection and to develop the social dialogue at EU and national level; calls also on social partners to place issues linked to the labour rights and social protection of self-employed workers on the agenda, in order to introduce adequate social protection framework provisions for the self-employed, based on reciprocity and the principle of non-discrimination, and analyse if and how self-employed workers should be included in collective bargaining, including specific strategies on how to include the concerns of self-employed workers in case ...[+++]

36. invite les États membres et la Commission à associer les partenaires sociaux, conformément aux pratiques nationales, à un processus de développement et de modernisation de la protection sociale, et à développer le dialogue social au niveau de l'Union et au niveau national; invite également les partenaires sociaux à inscrire les questions liées aux droits du travail et à la protection social des travailleurs indépendants à l'ordre du jour de leurs travaux afin de mettre en place un cadre de protection sociale suffisante pour les travailleurs indépenda ...[+++]


1. Notes that social and employment policies are national powers coordinated using the open method of coordination and exploiting all possible synergies in order to ensure positive development in the European Union in the face of globalisation and to meet the challenge of social and labour market reintegration in and between the Member States; notes also that the European Globalisation Adjustment Fund (EGF) is an instrument that was set up in order to support this objective and to assist workers in cases of large-scale redundancies;

1. rappelle que les politiques sociales et de l'emploi relèvent des compétences nationales coordonnées par la méthode ouverte de coordination et utilisant toutes les synergies possibles afin d'assurer un développement positif de l'Union face à la mondialisation et de relever le défi de l'intégration sociale et professionnelle dans et entre les États membres; rappelle aussi que le Fonds européen d'ajustement à la mondialisation (FEM) est un instrument mis en place pour soutenir cet objectif et pour assister les travailleurs en cas de ...[+++]


The implementation of this option is also possible, by virtue of an agreement between the employer and the worker, in cases where there is no collective agreement in force and there is no workers' representation within the undertaking or the business that is empowered, in accordance with national law and/or practice, to conclude a collective agreement or an agreement between the two sides of industry on the issue".

La mise en œuvre de cette faculté est également possible, par accord entre l'employeur et le travailleur, lorsqu'aucune convention collective n'est en vigueur et qu'il n'existe pas, dans l'entreprise ou l'établissement concerné, de représentation du personnel habilitée, en conformité avec la législation et/ou la pratique nationales, à conclure une convention collective ou un accord entre partenaires sociaux dans ce domaine".


The implementation of this option is also possible, by virtue of an agreement between the employer and the worker, in cases where there is no collective agreement in force and there is no workers' representation within the undertaking or the business that is empowered, in accordance with national law and/or practice, to conclude a collective agreement or an agreement between the two sides of industry on the issue".

La mise en œuvre de cette faculté est également possible, par accord entre l’employeur et le travailleur, lorsqu'aucune convention collective n'est en vigueur et qu'il n'existe pas, dans l'entreprise ou l'établissement concerné, de représentation du personnel habilitée, en conformité avec la législation et/ou la pratique nationales, à conclure une convention collective ou un accord entre partenaires sociaux dans ce domaine.


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