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Crown prosecutor
Demonstrate willingness to learn
Give animal-related information for legal proceedings
Limitation of prosecution
Limitation of prosecution rights
Limitation of the right to prosecute
Limitation period for prosecution
Prescription of prosecution
Prescription of the right to prosecute
Prescriptive period for prosecution
Prosecuted act
Prosecuted administrative act
Prosecuted administrative decision
Prosecuted decision
Prosecuting attorney
Prosecution time limit
Prosecution witness
Prosecutor
Public prosecutor
Show willingness to learn
Statutory limitation period for prosecution
Time limit for prosecution
WTP
Willingness to pay
Willingness-to-pay
Willingness-to-pay approach
Willingness-to-pay methodology
Witness for the prosecution
Witness on the part of the prosecution
Work towards own potential

Vertaling van "willingness to prosecute " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
demonstrate willingness to learn | work towards own potential | demonstrate willingness to learn | show willingness to learn

démontrer une volonté d'apprendre | manifester sa volonté d'apprendre


prosecuted act | prosecuted administrative act | prosecuted administrative decision | prosecuted decision

acte administratif attaqué | acte attaqué


willingness-to-pay approach | willingness-to-pay methodology

méthode du consentement à payer


limitation period for prosecution | statutory limitation period for prosecution | prescriptive period for prosecution | prosecution time limit | time limit for prosecution

délai de prescription de l'action pénale


limitation of the right to prosecute | limitation of prosecution rights | limitation of prosecution | prescription of the right to prosecute | prescription of prosecution

prescription de l'action pénale | prescription de la poursuite pénale | prescription de l'action publique


willingness of host companies to provide work-based training within the framework of VET programmes (1) | willingness of host companies to create paid apprenticeship positions (2)

disponibilité des entreprises formatrices


willingness to pay | WTP | willingness-to-pay

propension à payer | PAP | consentement à payer | disposition à payer


prosecution witness | witness for the prosecution | witness on the part of the prosecution

moin à charge


crown prosecutor | prosecuting attorney | prosecutor | public prosecutor

procureure | procureure de la République | procureur de la République/procureure de la République | procureur/procureure


communicate animal related information for legal proceedins | present animal-related evidence in a legal dispute or prosecution | give animal-related information for legal proceedings | provide animal related information for legal proceedings

fournir des informations concernant les animaux dans le cadre de procédures légales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Whilst such a process in the prosecution cannot be automatically replicated in the judiciary, given its less hierarchical management, it provides an example in terms of willingness to address problems and be specific as to intended solutions.

Bien que la procédure appliquée pour le ministère public ne puisse pas être reproduite automatiquement au niveau de l'appareil judiciaire, compte tenu de sa moindre hiérarchisation, elle est représentative de la volonté de s'attaquer aux problèmes et d'y trouver des solutions spécifiques.


A key aspect of the Directive, as stipulated in Article 11(3), is the requirement on Member States to ensure that assistance and support for a victim are not made conditional on the victim’s willingness to cooperate in the criminal investigation, prosecution or trial.

Un élément clé de la directive est la disposition de l'article 11, paragraphe 3, selon laquelle les États membres doivent veiller à ce que l’octroi d’une assistance et d’une aide à une victime ne soit pas subordonné à sa volonté de coopérer dans le cadre de l’enquête, des poursuites ou du procès pénaux.


Your question does raise the issue of the willingness of states to prosecute when individuals find themselves on their own territory.

Votre question touche la volonté des États de poursuivre les individus qui se trouvent sur leur territoire.


Again, notwithstanding a Supreme Court of Canada decision to the effect that the choice of the mode of trial is a tactical advantage that belongs to the accused as part of his right to full answer and defence under the charter and the CMAC's serious concern expressed about the constitutionality of the provision in the Nystrom case in 2005, some three years before Trépanier, the military prosecution again showed no willingness to confer to a soldier facing criminal proceedings this advantage granted to him by the charter.

Une fois encore, malgré un arrêt de la Cour suprême du Canada selon lequel le choix du mode de procès est un avantage tactique qui appartient à l'accusé dans le cadre de son droit de présenter une défense pleine et entière en vertu de la Charte et selon les graves préoccupations de la CACM concernant la constitutionnalité de la disposition dans l'affaire Nystrom en 2005, environ trois ans avant l'affaire Trépanier, le Service des poursuites militaires, une fois encore, n'a témoigné aucune volonté de conférer cet avantage pourtant prévu par la Charte à un soldat confronté à une procédure pénale.


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While there are significant exemptions to the proposed higher fine caps, that's the increase from $250,000 to $5 million, in 2011 as an example, the average fine was approximately 5% of fine maxima for indictable offences; nearly two-thirds of fines were for 1% or less of the fine maxima; no fine exceeded 20% of the fine maxima; and the total quantum of fines for all prosecutions under about a half a dozen acts that the Canadian Food Inspection Agency administers was slightly more than $400,000, which works out to a little over $100 per year per inspector. As such, we wonder whether the government's desire to raise fine maxima is matc ...[+++]

Même s'il y a d'importantes exemptions relativement aux plafonds d'amendes rehaussés proposés — je parle de l'augmentation de 250 000 $ à 5 millions de dollars —, en 2011, par exemple, l'amende moyenne était d'environ 5 p. 100 du plafond dans le cas des infractions punissables par mise en accusation.


2. Member States shall take the necessary measures to ensure that assistance and support for a child victim are not made conditional on the child victim’s willingness to cooperate in the criminal investigation, prosecution or trial.

2. Les États membres prennent les mesures nécessaires pour garantir que l’octroi d’une assistance et d’une aide à un enfant victime ne soit pas subordonné à sa volonté de coopérer dans le cadre de l’enquête, des poursuites ou du procès pénaux.


3. Member States shall take the necessary measures to ensure that assistance and support for a victim are not made conditional on the victim’s willingness to cooperate in the criminal investigation, prosecution or trial, without prejudice to Directive 2004/81/EC or similar national rules.

3. Les États membres prennent les mesures nécessaires pour que l’octroi d’une assistance et d’une aide à une victime ne soit pas subordonné à sa volonté de coopérer dans le cadre de l’enquête, des poursuites ou du procès pénaux, sans préjudice de la directive 2004/81/CE ou de dispositions nationales similaires.


A more balanced approach in war crimes proceedings is slowly becoming evident, with a greater willingness to prosecute perpetrators irrespective of ethnicity.

Une approche plus équilibrée en matière de procédures pénales contre les crimes de guerre est en train de s'imposer lentement, les autorités étant davantage disposées à traduire les auteurs en justice, quelle que soit leur origine ethnique.


However, there is real danger that, if the legislation isnot accompanied by effective enforcement measures at the national and international level, its promises could turn out to be rather hollow-.Prosecuting a sexual offence where a child has been the victim is a difficult enough task in any event; when it is further complicated by the problems of obtaining evidence in a foreign country, ensuring the willingness of witnesses to testify in that country where proceedings are conducted in a foreign language, that task becomes even more ...[+++]

Cependant, si cette loi ne s'accompagne pas de mesures d'application efficaces à l'échelle tant nationale qu'internationale, ses promesses risquent de s'avérer plutôt trompeuses [ .]Poursuivre quelqu'un accusé d'avoir commis une infraction sexuelle sur la personne d'un enfant est, dans tous les cas, une tâche assez difficile; quand, pour compliquer tout cela, il faut obtenir des preuves dans un pays étranger, s'assurer que les témoins sont prêts à témoigner dans un pays où les procédures se déroulent dans une langue étrangère, la tâche devient encore plus pénible.


In proposed subparagraph 24.2(1)(b)(ii), the willingness to comply with ``any reasonable request for assistance in the investigation or prosecution of acts of human trafficking'' is questionable in the sense that the word ``reasonable'' is not defined in the text and it might deviate from the obligation to assist.

La valeur de la disposition 24.2(1)b)(ii), selon laquelle « l'étranger s'est conformé, ou est prêt à se conformer, à toute demande raisonnable d'aide dans le cadre d'une enquête ou d'une poursuite relative à des activités de trafic de personnes » est douteuse, puisque le terme « raisonnable » n'est pas défini dans le texte et pourrait être utilisé pour déroger à l'obligation de venir en aide.


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