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Aid in emergencies
Apply medical first aid in case of emergency
Deliver first aid training
Delivering first aid training
Emergency First Aid
Emergency First Aid Child Care
Emergency First-Aid for the Work Place
Emergency assistance
Emergency care
Emergency escape or first-aid sign
Emergency fire fighting equipment
Emergency training provision
First aid
First aid fire fighting equipment
First aid techniques
First alarm equipment
First-aid
In-house emergency and first-aid service
In-house emergency service
Medical first aid applying in case of emergency
Provide emergency training

Traduction de «what emerges first » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid in emergencies | first-aid

premiers secours | soins d'urgence


Emergency First-Aid for the Work Place

Premiers soins au travail


Emergency First Aid Child Care

Secourisme d'urgence - Le soin de l'enfant




applying hyperbaric accident or urgency medical first aid | applying medical first aid in case of hyperbaric accident or urgency | apply medical first aid in case of emergency | medical first aid applying in case of emergency

prodiguer des premiers soins médicaux en cas d’urgence


emergency care | first aid techniques | emergency assistance | first aid

premiers secours | premiers soins


deliver first aid training | emergency training provision | delivering first aid training | provide emergency training

assurer une formation sur des situations d’urgence


in-house emergency and first-aid service | in-house emergency service

services de sécurité


first aid fire fighting equipment | emergency fire fighting equipment | first alarm equipment

matériel de première intervention | matériel de premier secours


emergency escape or first-aid sign

signal de sauvetage ou de secours
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Currently police officers, firefighters, ambulance attendants, nurses and many others involved in similar professions can accidentally or deliberately be contaminated by another person's bodily fluids while performing their professional duties, emergency first aid or other lifesaving procedures; that is to say, what is expected of them.

À l'heure qu'il est, les policiers, les pompiers, les ambulanciers, les infirmiers et beaucoup d'autres personnes exerçant des professions similaires peuvent accidentellement ou délibérément être contaminés par les liquides organiques d'une autre personne dans l'exercice de leurs fonctions, de premiers soins d'urgence ou d'autres procédures de sauvetage—disons de ce que l'on attend d'eux.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la compos ...[+++]


Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’ob ...[+++]


No, I certainly think not, because what I think the bill is fairly clear in is that it really is emergency first responders, whether it's fire, police, ambulance, or, as you say, search and rescue.

Certainement non, parce que je pense que le projet de loi est assez clair qu'il s'agit vraiment des premiers intervenants en cas d'urgence, que ce soit un incendie, la police, les ambulances ou, comme vous dites, la recherche et le sauvetage.


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Günther Verheugen, Vice-President of the Commission (DE) Madam President, I will answer the first question by saying that we have initiated a public consultation, and you will of course be able to have access to what emerges from it.

Günther Verheugen, vice-président de la Commission . - (DE) Madame la Présidente, je répondrai à la première question en disant que nous avons lancé une consultation publique et qu’il vous sera possible, bien entendu, d’avoir accès aux résultats.


Günther Verheugen, Vice-President of the Commission (DE) Madam President, I will answer the first question by saying that we have initiated a public consultation, and you will of course be able to have access to what emerges from it.

Günther Verheugen, vice-président de la Commission. - (DE) Madame la Présidente, je répondrai à la première question en disant que nous avons lancé une consultation publique et qu’il vous sera possible, bien entendu, d’avoir accès aux résultats.


What emerged was a section 15 with a definition of equality rights that is unique to the Canadian Charter in three distinct ways: First, rights are extended to " every individual" — in other words, to any human person, as opposed to rights restricted to those who are citizens; second, not only is every individual equal before the law, but every individual is also entitled to the equal benefit of the law; and third, the prohibited grounds of discrimination enumerated in section 15 are largely illustrative.

Il en est ressorti un article 15 accompagné d'une définition des droits à l'égalité qui, à trois égards, est unique à la Charte canadienne. Premièrement, les droits sont conférés à chaque individu — autrement dit, à tout être humain, par opposition aux droits limités aux personnes ayant la citoyenneté canadienne; deuxièmement, non seulement la loi s'applique également à tous, mais tous ont droit au même bénéfice de la loi; et troisièmement, les motifs de discrimination interdits qui sont énumérés à l'article 15 ont surtout une valeur indicative.


The first is the emergency situation itself, and here the European Union can do much more than it is currently doing; the European Union could do much more to strengthen its measures for responding rapidly to civil protection crises, but it is not doing so; specifically, the European Union, in this case the Council, rejected or continues to reject the idea of implementing what was proposed to it in the Barnier report, with specific proposals on the creation of a European ...[+++]

La première d’entre elles est la situation d’urgence elle-même, un domaine dans lequel l’Union européenne peut faire nettement mieux. L’Union européenne pourrait faire bien plus pour renforcer les mesures qu’elle prend lorsqu’il s’agit de réagir rapidement aux crises en matière de protection civile, mais non, elle reste passive. De manière plus spécifique, l’Union européenne, le Conseil en l’occurrence, s’est opposée ou continue de s’opposer à la mise en œuvre des propositions qui lui ont été soumises dans le rapport Barnier, plus précisément celles portant sur la création d’un service de réaction européen en matière de protection civile ...[+++]


14. Stresses that, as stated in recital 15 of Commission Recommendation 2003/311/EC of 11 February 2003 on relevant product and service markets, new and emerging markets, in which market power may be found to exist because of "first mover" advantages, should not in principle be subject to ex-ante regulation, even though it is not always easy to agree on a clear definition of what emerging markets are;

14. souligne que, comme l'indique le considérant 15 de la recommandation 2003/311/CE de la Commission du 11 février 2003 concernant les marchés pertinents de produits et de services , les marchés nouveaux ou émergents, sur lesquels une force de marché peut exister en raison des avantages du "premier arrivant", ne doivent pas faire, en principe, l'objet d'un règlement ex-ante, même s'il n'est pas toujours aisé de convenir d'une définition claire des marchés émergents;


14. Stresses that, as stated in Recital 15 of the Recommendation on relevant markets, new and emerging markets, in which market power may be found to exist because of "first mover" advantages, should not in principle be subject to ex-ante regulation, even though it is not always easy to agree on a clear definition of what emerging markets are;

14. souligne que, comme l'indique le considérant 15 de la recommandation sur les marchés pertinents, les marchés nouveaux ou émergents, sur lesquels une force de marché peut exister en raison des avantages du "premier arrivant", ne doivent pas faire, en principe, l'objet d'un règlement ex-ante, même s'il n'est pas toujours aisé de convenir d'une définition claire des marchés émergents;


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