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Building loan contract
Building savings agreement
Building savings contract
Create energy saving concepts
Creating concepts for energy saving
Develop energy saving concepts
Developing concepts for energy saving
EUSD
Housing savings contract
International Save the Children Alliance
Life-save bathers
Life-saving equipment operating
Operate life-saving appliances
Operate life-saving equipment
Operating life-saving appliances
Rescue bather
Rescue bathers
SC
SCF
Save bathers
Save the Children
Save the Children Fund
Save the Children International
Savings
Savings Directive
Savings Tax Directive
Savings Taxation Directive
The parties were not at idem

Traduction de «were not saved » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
create energy saving concepts | creating concepts for energy saving | develop energy saving concepts | developing concepts for energy saving

élaborer des concepts d’économie d’énergie


life-saving equipment operating | operate life-saving equipment | operate life-saving appliances | operating life-saving appliances

utiliser des engins de sauvetage


International Save the Children Alliance | Save the Children | Save the Children Fund | Save the Children International | SC [Abbr.] | SCF [Abbr.]

Save the Children


Council Directive 2003/48/EC of 3 June 2003 on taxation of savings income in the form of interest payments | Savings Directive | Savings Tax Directive | Savings Taxation Directive | EUSD [Abbr.]

directive 2003/48/CE du Conseil du 3 juin 2003 en matière de fiscalité des revenus de l'épargne sous forme de paiements d'intérêts | directive épargne | directive sur la fiscalité de l'épargne


building loan contract | building savings agreement | building savings contract | housing savings contract

contrat d'épargne-logement | CEL [Abbr.]


the parties were not at idem

il n'y a pas eu accord de volontés


Environmental Issues Listed in EIIS with Potential for Contamination where EIIRP Funds were not Requested

Problèmes environnementaux n'impliquant pas de menace de contamination indiqués dans le RPE pour lesquels on n'a pas besoin de fonds RPEPC


Definition: The gender identity or sexual preference (heterosexual, homosexual, bisexual, or prepubertal) is not in doubt, but the individual wishes it were different because of associated psychological and behavioural disorders, and may seek treatment in order to change it.

Définition: Il n'existe pas de doute quant à l'identité ou la préférence sexuelle (hétérosexualité, homosexualité, bisexualité ou préférence pour les enfants), mais le sujet désire modifier cette identité ou cette préférence, en raison de troubles psychologiques et du comportement associés, et il peut chercher à se faire traiter pour changer.


life-save bathers | rescue bather | rescue bathers | save bathers

porter secours à des baigneurs


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Their objectives were to save energy and improve comfort, but they were not selected for financing on the basis of their potential to produce financial benefits through energy savings, but rather that the buildings were typically regarded as being ‘ready’ for funding if they were in need of refurbishment and their documentation complied with the requirements.

Ils visaient à limiter la consommation énergétique et à améliorer le confort, mais la raison de leur sélection ne résidait pas dans le fait que, grâce aux économies d’énergie, ils puissent procurer des avantages financiers: plus exactement, les bâtiments étaient généralement considérés comme «prêts» à bénéficier d’un financement s’il était nécessaire de les rénover et que la documentation les concernant satisfaisait aux exigences.


Most of the savings were due to lower prices resulting from higher competition (more bids per procedure), although administrative savings were also achieved;

Elles découlent pour l'essentiel de prix inférieurs résultant d’une plus forte concurrence (plus d’offres par procédure), mais des économies de frais administratifs ont également été réalisées;


The one-off cost impacts of the introduction of MiFID were estimated at 0.56% (retail and savings banks) and 0.68% (investment banks) of total operating spending while ongoing compliance costs were estimated at 0.11% (retail and savings banks) to 0.17% (investment banks) of total operating expenditure.

Les coûts uniques dus à la mise en œuvre de la directive MIF étaient estimés à 0,56 % (banques de détail et caisses d'épargne) et à 0,68 % (banques d'investissement) du total des dépenses d'exploitation, alors que les coûts de mise en conformité récurrents étaient estimés à 0,11 % (banques de détail et caisses d'épargne) et 0,17 % (banques d'investissement) du total des dépenses d'exploitation.


Points out, as regards buildings policy, that Parliament is striving to rationalise the allocation of its existing space and to realise cost savings and economies of scale; points out that the KAD extension project currently under way, the cost of which is estimated at about EUR 549,6 million (at 2016 prices), will allow the geographical concentration of Parliament’s Administration in Luxembourg, and that all other buildings currently rented in Luxembourg will be gradually vacated, thus enabling substantial savings to be made once the project is completed; draws attention to the fact that the financing of this building project might re ...[+++]

souligne, en ce qui concerne la politique immobilière, que le Parlement s'efforce de rationaliser l'allocation des espaces existants et de réaliser des économies et des économies d'échelle; souligne que le projet d'extension du bâtiment KAD est en cours et que son coût est évalué à 549,6 millions d'EUR (prix 2016) et qu'il permettra une concentration géographique de l'administration du Parlement à Luxembourg ainsi que l'abandon progressif de l'ensemble des autres bâtiments actuellement en location à Luxembourg, ouvrant par conséquent la voie à des économies substantielles dès que le projet sera achevé; attire l'attention sur le fait qu ...[+++]


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Where the default value for greenhouse gas savings from a production pathway lies below the required minimum level of greenhouse gas savings, producers wishing to demonstrate their compliance with this minimum level should be required to show that actual emissions from their production process are lower than those that were assumed in the calculation of the default values.

Lorsque la valeur par défaut attribuée à la réduction des émissions de gaz à effet de serre par une filière de production est inférieure au niveau minimal requis de réduction de ces émissions, il devrait être demandé aux producteurs désireux de prouver qu’ils respectent ce niveau minimal de montrer que le niveau des émissions effectivement générées par leur procédé de production est inférieur à celui posé en hypothèse pour le calcul des valeurs par défaut.


Where the default value for greenhouse gas emission saving from a production pathway lies below the required minimum level of greenhouse gas emission saving, producers wishing to demonstrate their compliance with this minimum level should be required to show that actual emissions from their production process are lower than those that were assumed in the calculation of the default values.

Lorsque la valeur par défaut attribuée à la réduction des émissions de gaz à effet de serre par une filière de production est inférieure au niveau minimal requis de réduction de ces émissions, il devrait être demandé aux producteurs désireux de prouver qu’ils respectent ce niveau minimal de montrer que le niveau des émissions effectivement générées par leur procédé de production est inférieur à celui posé en hypothèse pour le calcul des valeurs par défaut.


The Council also took stock of progress as regards the relations with the 5 European third countries and the 10 relevant dependent or associated territories on the basis of reports from the Commission Services (9557/05 FISC 63) and the Council Secretariat (9558/05 FISC 64). It concluded that all 40 treaty partners (25 Member States, 5 European third countries, 10 relevant territories) had notified that they were ready to (provisionally) apply the agreed savings tax measures from 1 July 2005 subject to Article 17(2) of the Savings Tax Directive and the corresponding Articles in the respective savings tax agreements ;

Il a conclu que l'ensemble des quarante partenaires (vingt-cinq États membres, cinq pays tiers européens et dix territoires concernés) ont notifié qu'ils étaient prêts à appliquer (à titre provisoire) les mesures convenues en matière de fiscalité de l'épargne à partir du 1 juillet 2005, sous réserve de l'article 17, paragraphe 2, de la directive sur la fiscalité de l'épargne et des articles correspondants des divers accords sur la fiscalité de l'épargne .


The savings proposal is part of a package of tax measures to combat harmful tax competition which was agreed by the Council of Economic and Finance Ministers of 1 December 1997 (see IP/97/1067). The other two measures were a Code of Conduct to eliminate harmful tax measures in the business taxation area (included in the December 1997 conclusions) and a proposal for a Directive to eliminate withholding taxes on interest and royalty payments between associated companies (see IP/98/212).

Les deux autres mesures étaient un Code de conduite pour supprimer les mesures fiscales dommageables dans le domaine de la fiscalité des entreprises (inclus dans les conclusions de décembre 1997) et une proposition de directive visant à éliminer les retenues à la source sur les paiements transfrontaliers d'intérêts et de redevances entre entreprises associées (voir IP/98/212).


Its development was slow to begin with - there were 20 energy service companies in 1980 accounting for about 1 million dollars of energy-saving investment - but it has now taken off: in 1984, some 150 companies accounted for over 350 million dollars of energy-saving investment in the United States.

Si le démarrage fut lent - l'on comptait 2O sociétés de service énergétique en 1980 pour environ 1 million de dollars d'investissement en économie d'énergie - la formule a trouvé son rythme de croisière : en 1984 quelque 15O sociétés du genre se partageaient plus de 35O millions de dollars d'investissements destinés à économiser l'énergie aux Etats-Unis.


Although greater savings might be accomplished if longer payback periods were accepted, it might be more prudent to assume that aggressive demand-side management programmes could lead to overall electricity savings in the region of 10-20 %.

Bien que des économies plus importantes puissent être réalisées si des périodes de rentabilisation plus longues étaient acceptées, il serait peut-être plus prudent de considérer que des programmes agressifs de gestion de la demande pourraient aboutir à des économies goibales d'électricité de l'ordre de 10 à 20 %.


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