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Area in process of urbanization
City road network
Congested urban area
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Deferred development area
Deferred development zone
Deferred urban area
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Designated area
Designated development area
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
Highly developed urban area
Holding zone
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Metropolitan road network
Peri-urban area
Periurban area
Road infrastructure in metropolitan areas
Suburb
Suburban area
Suburbanization
URBAN II
Urban area
Urban decline
Urban region
Urban road transport network
Urbanised region
Urbanizing area

Vertaling van "urban areas many " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

zone urbaine [ environnement urbain | région urbaine ]


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

exigences mécaniques applicables aux véhicules dans les zones urbaines


deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

zone urbaine défavorisée [ quartier défavorisé | quartier sensible ]


suburban area [ periurban area | peri-urban area | suburb | Suburbanization(STW) ]

zone suburbaine [ banlieue | espace périurbain | zone périurbaine | zone urbaine périphérique ]


area in process of urbanization | urbanizing area

zone en cours d'urbanisation | zone en voie d'urbanisation


congested urban area | highly developed urban area

secteur très urbanisé | site urbain dense


designated development area [ designated area | deferred urban area | holding zone | deferred development area | deferred development zone ]

zone d'aménagement différé


Community initiative concerning economic and social regeneration in urban areas | Community initiative concerning economic and social regeneration of cities and of neighbourhoods in crisis in order to promote sustainable urban development | URBAN II [Abbr.]

initiative communautaire concernant la régénération économique et sociale des villes et des banlieues en crise en vue de promouvoir un développement urbain durable | initiative communautaire concernant la régénération économique et sociale des zones urbaines | URBAN II [Abbr.]


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

conduire en milieu urbain


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

réseau routier urbain
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Rural areas conceal unemployment as the figures are small compared to those out of work in urban areas — yet they face an additional problem of access to help from job centres which are urban-based and often suffer from declining rural public transport. Unemployment may be low because so many young people have left in search of training, education or employment, while many who remain work for low wages.

Dans les zones rurales, le chômage n’est pas perceptible vu le niveau bien inférieur des chiffres par rapport à ceux des zones urbaines. Elles sont toutefois confrontées au problème supplémentaire de l’accès à l’aide des services fournis par les centres pour l’emploi, qui sont établis en ville, et souffrent par ailleurs d’une diminution de l’offre de transports publics.


Urban areas play an important role in delivering the objectives of the EU Sustainable Development Strategy.[1] In urban areas the environmental, economic and social dimensions meet most strongly.[2] Cities are where many environmental problems are concentrated, but they are also the economic drivers, the places where business is done and investments are made.

Les zones urbaines jouent un rôle important dans la réalisation des objectifs de la stratégie de l'UE en faveur du développement durable[1]. C'est en milieu urbain que les aspects environnementaux, économiques et sociaux s'interpénètrent le plus[2]. Les villes concentrent de nombreux problèmes d'environnement, mais elles sont également les moteurs de l'économie: c'est en ville que se font le commerce et les investissements.


By placing these plans in the context of a local integrated framework as proposed in this strategy, synergies between many policy areas can be developed, giving improved results, both for the environment and for the overall quality of life in the urban area.

Ces plans se situant dans un cadre local intégré, comme le propose la présente stratégie, des synergies pourront se développer entre de nombreuses politiques, ce qui donnera de meilleurs résultats, tant pour l'environnement que pour la qualité globale de la vie en milieu urbain.


This report describes the difficulties facing many areas, for example, those dependent on traditional industries, or the urban areas in decline, or, again, the rural areas often confronted with a highly dispersed or ageing population and poor accessibility.

Le présent rapport décrit les difficultés auxquelles sont confrontées de nombreuses zones, par exemple, celles qui sont tributaires des industries traditionnelles, les zones urbaines en déclin ou encore les zones rurales dont, souvent, la population est très éparse ou vieillit et connaît un accès difficile.


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URBAN areas perform poorly on many economic and social indicators, reflecting the observation in the Urban Audit that disparities within a single city are often greater than the worst disparities between cities across the EU.

Les zones URBAN ont de mauvais résultats quant aux indicateurs économiques et sociaux, ce qui reflète l'observation faite par l'Audit urbain selon laquelle les disparités à l'intérieur d'une ville sont souvent plus grandes que celles entre les villes de l'UE.


By and large, at least in the urban areas, many of them are kind of oriented towards the outside world.

Tout compte fait, un bon nombre d'entre eux sont plutôt orientés vers le monde extérieur, du moins dans les centres urbains.


As the consequences of motorised traffic are increasingly being felt in urban areas, many cities are realising that they need ambitious strategies to respond to greater congestion, higher emissions and road accidents.

De plus en plus touchées par les conséquences du trafic motorisé, de nombreuses villes réalisent qu'elles doivent adopter des stratégies ambitieuses pour lutter contre à l'accroissement des embouteillages, des émissions et des accidents de la route.


It will hopefully set a precedent for the creation of other urban area ecological integrity preserves in many urban areas in Canada.

Nous espérons que cette innovation ouvrira la voie à la création d'autres réserves écologiques dans les zones urbaines du Canada.


Many rural areas surround urban areas and therefore are close to a university, whereas even if you are in an urban area your commute to the nearest educational institution could be significant.

Bien des régions rurales entourent des zones urbaines et sont, de ce fait, à proximité d'une université, alors que même si l'on se trouve dans une zone urbaine, les déplacements jusqu'à l'établissement d'enseignement le plus proche pourraient être significatifs.


(Return tabled) Question No. 250 Mr. Thomas Mulcair: With respect to newly implemented tax credits: (a) what was the anticipated cost of the public transit tax credit measure prior to its implementation and how many Canadian transit users, by urban centre, were expected to file for this credit; (b) since its inception, on an annual basis, what has been the cost of implementing the public transit tax credit and how many Canadian transit users, by urban centre, have filed for this credit; (c) what would be the costs of extending the public transit tax cre ...[+++]

(Le document est déposé) Question n250 M. Thomas Mulcair: En ce qui concerne les crédits d’impôt mis en œuvre récemment: a) quel était le coût prévu du crédit d’impôt pour le transport en commun avant sa mise en œuvre et, pour chaque centre urbain, combien d’usagers canadiens du transport en commun étaient prévus en faire la demande; b) depuis son entrée en vigueur, à chaque année, quel a été le coût de mise en œuvre du crédit d’impôt pour le transport en commun et, pour chaque centre urbain, combien d’usagers canadiens du transport ...[+++]


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