Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AUSU
Athabasca University Students' Association
Athabasca University Students' Union
Canadian University Nursing Students Association
Dropout
Dropping out
ERASMUS
Early school leaver
Early school leaving
Educational dropout
Erasmus programme
Hall of residence
School dropout
School leavers
Senior university student
Student dropout
Student residence
Universiade
University Undergraduate Student Research Awards
University dropout
University residence
University student
World Student Games
World University Games

Traduction de «university-age students » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canadian University Nursing Students Association

Association des étudiantes infirmières universitaires du Canada


University Undergraduate Student Research Awards

Bourses de recherche en milieu universitaire


Athabasca University Students' Union [ AUSU | Athabasca University Students' Association ]

Athabasca University Students' Association [ AUSA | Athabasca University Students' Association ]


student residence [ hall of residence | university residence ]

résidence d'étudiant [ résidence universitaire ]


dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

abandon scolaire [ abandon de la scolarité | abandon des études | abandon en cours d'études | décrochage scolaire | jeune en décrochage scolaire | jeune en rupture scolaire | jeune quittant l'école prématurément | rupture scolaire | sortie précoce du système éducatif ]






Erasmus programme | European Community Action Scheme for the Mobility of University Students | ERASMUS [Abbr.]

Programme d'action communautaire en matière de mobilité des étudiants | programme Erasmus | ERASMUS [Abbr.]


Universiade | World University Games | World Student Games

Universiades (1) | jeux mondiaux universitaires (2)


European Community Action Scheme for the Mobility of University Students [ ERASMUS ]

Mobilité des étudiants et des enseignants de l'université [ ERASMUS ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
65. Emphasises that this cooperation should include further support for exchange programmes for students, academics and professionals; deplores the fact that the Erasmus Mundus programme remains virtually unknown in the region as a whole, mainly because of a lack of information; welcomes the initiatives taken by French, British and German universities to establish university partnerships and exchange programmes; recalls, however, that Europe continues to lag behind the United States and Asia in this area; calls on the Commission t ...[+++]

65. souligne que cette coopération devrait également prévoir d'accroître le soutien aux programmes d'échanges destinés aux étudiants, aux universitaires et aux professionnels; regrette que le programme Erasmus Mundus reste quasiment inconnu dans toute la région en raison notamment d'une absence d'information; salue les initiatives prises par des universités françaises, britanniques et allemandes d'établir des partenariats universitaires et des programmes d'échange; rappelle cependant que l'Europe reste devancée sur ce plan par les États-Unis et l'Asie; demande à la Commission de prévoir des journées d'information et de promotion de l ...[+++]


65. Emphasises that this cooperation should include further support for exchange programmes for students, academics and professionals; deplores the fact that the Erasmus Mundus programme remains virtually unknown in the region as a whole, mainly because of a lack of information; welcomes the initiatives taken by French, British and German universities to establish university partnerships and exchange programmes; recalls, however, that Europe continues to lag behind the United States and Asia in this area; calls on the Commission t ...[+++]

65. souligne que cette coopération devrait également prévoir d'accroître le soutien aux programmes d'échanges destinés aux étudiants, aux universitaires et aux professionnels; regrette que le programme Erasmus Mundus reste quasiment inconnu dans toute la région en raison notamment d'une absence d'information; salue les initiatives prises par des universités françaises, britanniques et allemandes d'établir des partenariats universitaires et des programmes d'échange; rappelle cependant que l'Europe reste devancée sur ce plan par les États-Unis et l'Asie; demande à la Commission de prévoir des journées d'information et de promotion de l ...[+++]


62. Emphasises that this cooperation should include further support for exchange programmes for students, academics and professionals; deplores the fact that the Erasmus Mundus programme remains virtually unknown in the region as a whole, mainly because of a lack of information; welcomes the initiatives taken by French, British and German universities to establish university partnerships and exchange programmes; recalls, however, that Europe continues to lag behind the United States and Asia in this area; calls on the Commission t ...[+++]

62. souligne que cette coopération devrait également prévoir d'accroître le soutien aux programmes d'échanges destinés aux étudiants, aux universitaires et aux professionnels; regrette que le programme Erasmus Mundus reste quasiment inconnu dans toute la région en raison notamment d'une absence d'information; salue les initiatives prises par des universités françaises, britanniques et allemandes d'établir des partenariats universitaires et des programmes d'échange; rappelle cependant que l'Europe reste devancée sur ce plan par les États-Unis et l'Asie; demande à la Commission de prévoir des journées d'information et de promotion de l ...[+++]


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective ...[+++]

59. soutient l'objectif visant à augmenter la participation des adultes dans l'éducation et la formation tout au long de la vie pour la faire passer de 12,5 % à 15 % d'ici à 2020 et plaide pour des mesures appropriées; dans cette optique, appelle les universités à favoriser un accès plus large à l'apprentissage, la diversification et l'accroissement de la population estudiantine, la transformation des programmes d'éducation en les rendant plus attractifs aux adultes qui reprennent des études; invite la Commission et les États membres à prendre des initi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective ...[+++]

59. soutient l'objectif visant à augmenter la participation des adultes dans l'éducation et la formation tout au long de la vie pour la faire passer de 12,5 % à 15 % d'ici à 2020 et plaide pour des mesures appropriées; dans cette optique, appelle les universités à favoriser un accès plus large à l'apprentissage, la diversification et l'accroissement de la population estudiantine, la transformation des programmes d'éducation en les rendant plus attractifs aux adultes qui reprennent des études; invite la Commission et les États membres à prendre des initi ...[+++]


Boost the proportion of graduates spending at least one semester abroad or in industry. Allow students to make use of national loans and grants wherever in the EU they decide to study or do research Bring procedures for the recognition of academic qualifications in line with those for professional qualifications and make European degrees more easily recognised outside Europe. Introduce training in intellectual property management, communication, networking, entrepreneurship and team-working as part of a research career Refocus courses to allow greater participation at later stages of the life-cycle, thereby addressing the skills needs of ...[+++]

accroître la proportion de diplômés passant au moins un semestre à l’étranger ou dans l’industrie ; permettre aux étudiants désireux d’étudier ou de faire de la recherche dans l’UE de bénéficier de bourses ou prêts nationaux ; aligner les procédures de reconnaissance des qualifications universitaires sur celles applicables aux qualifications professionnelles et à faciliter la reconnaissance des diplômes européens en dehors de l'UE ; introduire dans la carrière des chercheurs une formation dans les domaines de la gestion de la propriété intellectuelle, de la communication, de la connexion en réseau, de l’entrepreneuriat et du travail e ...[+++]


Half of this increase is attributed, first, to the " echo" generation of baby boomers, which is the natural demographic growth that can be counted quite readily — these people are in the schools now; second, to an increasing participation rate, which is the proportion of university-age students who actually enrol in university, and this continues to increase; and, third, the impact of secondary school reform, which is a four-year high school program in Ontario.

La moitié de cette augmentation est attribuable, premièrement, à la génération de l'après baby-boom, c'est-à-dire la croissance démographique naturelle qui se calcule très facilement, car ces jeunes fréquentent actuellement l'école, deuxièmement au taux de participation, c'est-à-dire la proportion de jeunes en âge de fréquenter l'université qui s'inscrivent à l'université, qui ne cesse d'augmenter et, troisièmement, à l'impact de la réforme de l'enseignement secondaire, c'est-à-dire le passage à un programme secondaire de quatre ans en Ontario.


The survey includes 16 statistical tables which may be classified into eight different groups: tables on numbers, percentages and trends, giving numbers of girls as compared to boy students as a percentage of the population; pupils and students by age and enrolment ratios by age; foreign pupils and students; pupils and students learning a foreign language; university students by field of study; pupils and students by national types of education; teacher numbers and public expenditure on education and training.

L'etude contient 16 tableaux statistiques que l'on peut classer en huit groupes differents: tableaux concernant le nombre, le pourcentage, l'evolution, le nombre relatif de filles par rapport aux garcons et la part des eleves et des etudiants dans la popula- tion ; eleves et etudiants par age et taux de scolarisation par age; eleves et etudiants etrangers; apprentissage des langues etrangeres; etudiants universitaires par domaine d'etude; eleves et etudiants par types d'enseignement nationaux; nombre d'enseignants et depenses pu ...[+++]


The survey includes 16 statistical tables which may be classified into eight different groups: tables on numbers, percentages and trends, giving numbers of girls as compared to boy students as a percentage of the population; pupils and students by age and enrolment ratios by age; foreign pupils and students; pupils and students learning a foreign language; university students by field of study; pupils and students by national types of education; teacher numbers and public expenditure on education and training.

L'etude contient 16 tableaux statistiques que l'on peut classer en huit groupes differents: tableaux concernant le nombre, le pourcentage, l'evolution, le nombre relatif de filles par rapport aux garcons et la part des eleves et des etudiants dans la popula- tion ; eleves et etudiants par age et taux de scolarisation par age; eleves et etudiants etrangers; apprentissage des langues etrangeres; etudiants universitaires par domaine d'etude; eleves et etudiants par types d'enseignement nationaux; nombre d'enseignants et depenses pu ...[+++]


Therefore, it is not enough for conventional universities to think of education from the ages of 18 to 25 or 26, but as Martha Piper, a former president of University of British Columbia, said, " Once a UBC student, always a UBC student'. '

Ainsi, les responsables des universités conventionnelles ne peuvent plus simplement se dire que l'éducation est donnée aux gens âgés de 18 à 25 ou 26 ans, mais comme l'a dit Martha Piper, ancienne présidente de l'Université de la Colombie-Britannique, si on a étudié à l'UBC, on fera toujours partie de sa cohorte.


w