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Academic degree
Central American Higher University Council
College education
Head of higher education institutions
Higher education
Higher education diploma
Higher education teaching assistant
Liberal college education
MED-CAMPUS
Polytechnic
Pre-university education
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
TEMPUS
Teaching assistant in universities
Tertiary degree
Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education
Trans-European Mobility Scheme for University Studies
Universities and colleges
University
University and higher education teachers
University chancellor
University education
University institute
University teaching aide
University teaching assistant
University training

Traduction de «universities and higher » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries | Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries (MNCs) | MED-CAMPUS [Abbr.]

Programme de soutien à la coopération au développement entre les universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens | Programme de soutien à la coopération au développement entre les Universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens (PTM) | MED-CAMPUS [Abbr.]


academic degree | diploma certifying successful completion of higher or university education | higher education diploma | tertiary degree

diplôme d'enseignement supérieur


University and higher education teachers

Professeurs d’université et d’établissements d’enseignement supérieur


college education [ pre-university education | higher education | liberal college education ]

éducation supérieure [ éducation post-secondaire ]


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


teaching assistant in universities | university teaching aide | higher education teaching assistant | university teaching assistant

chargé de cours | chargé de cours/chargée de cours | chargée de cours


Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education | Trans-European Mobility Scheme for University Studies | TEMPUS [Abbr.]

Programme de mobilité transeuropéenne pour l'enseignement supérieur | Programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur (TEMPUS II, 1994-1998) | TEMPUS [Abbr.]


Cooperative Inter-University Network for the Pedagogical Training of Higher Education Teachers in the Latin America and the Caribbean Region

Réseau coopératif interuniversitaire pour la formation pédagogique du personnel enseignant de l'enseignement supérieur dans la région Amérique latine et Caraibes


Central American Higher University Council

Conseil supérieur universitaire centraméricain


university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]

université [ enseignement universitaire | formation universitaire | institut universitaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The grants for actions referred to under Article 7(2)(a) and (b) may be awarded to legally established organisations, public authorities, public sector bodies, in particular research and health institutions, universities and higher education establishments.

1. Les subventions en faveur d'actions visées à l'article 7, paragraphe 2, points a) et b), peuvent être octroyées à des organisations légalement constituées, à des pouvoirs publics, à des organismes du secteur public, notamment des instituts de recherche et des établissements de santé, et à des universités et des établissements d'enseignement supérieur.


the common set of knowledge, skills and competences combines the knowledge, skills and competences required in the systems of education and training applicable in at least one third of the Member States; it shall be irrelevant whether the knowledge, skills and competences have been acquired as part of a general training course at a university or higher education institution or as part of a vocational training course.

l’ensemble commun de connaissances, aptitudes et compétences combine les connaissances, aptitudes et compétences requises dans les systèmes d’enseignement et de formation applicables dans au moins un tiers des États membres; peu importe si les connaissances, aptitudes et compétences en question ont été acquises dans le cadre d’une formation générale dispensée à l’université ou dans un établissement d’enseignement supérieur, ou bien dans le cadre d’une formation professionnelle dispensée dans les États membres.


In this context and in line with the Council conclusions on the modernisation of higher education , the term ‘higher education’ encompasses all tertiary institutions which may include, inter alia, universities, universities of applied science, institutes of technology, grandes écoles, business schools, engineering schools, IUTs, colleges of higher education, professional schools, polytechnics and academies.

Dans ce contexte, et conformément aux conclusions du Conseil sur la modernisation de l'enseignement supérieur , les termes «enseignement supérieur» comprennent tous les établissements d'enseignement supérieur, y compris les universités, les universités des sciences appliquées, les instituts de technologie, les grandes écoles, les écoles de commerce, les écoles d'ingénieurs, les IUT, les hautes écoles spécialisées, les écoles professionnelles, les écoles polytechniques et les académies.


35. Points out that the sharing of domestic and family responsibilities between women and men is a sine qua non for the advancement and achievement of equality between women and men; calls on universities and higher education institutions to recognise that women learners may have specific additional responsibilities outside of learning, such as caring for young children or elderly relatives; stresses the need for universities to supply parents – especially women – with a sufficient quantity of high-quality, affordable and accessible childcare, including community centres, so as to facilitate their equal participation in studies and res ...[+++]

35. souligne que le partage des responsabilités domestiques et familiales entre les hommes et les femmes est une condition sine qua non si l'on veut promouvoir et réaliser l'égalité entre les femmes et les hommes; demande aux universités et aux établissements d'enseignement supérieur de reconnaître que les apprenantes peuvent avoir des responsabilités particulières supplémentaires en dehors de leurs études, comme s'occuper de jeunes enfants ou de parents âgés, par exemple; souligne la nécessité pour les universités d'offrir aux parents – et notamment aux femmes –, des services de qualité en quantité suffisante, abordables et accessible ...[+++]


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publicly funded universities and higher education institutions, the Open University, and the university hospitals, within the meaning of the Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (Law on Higher Education and Scientific Research), and institutions for international education where more than 50% of their budget comes from public funds.

de bekostigde universiteiten en hogescholen, de Open Universiteit, en de academische ziekenhuizen, bedoeld in de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek, alsmede de instellingen voor internationaal onderwijs voorzover zij voor meer dan 50% van overheidswege worden bekostigd Wetenschappelijk Onderzoek


21. Calls on the Commission, the Member States, and social players to incorporate universities and higher education centres in lifelong learning, refresher training, and technology transfer programmes and to promote specific university programmes for adult education with the aim in particular of providing professional skills for those prematurely excluded from the labour market because of technological change or other economic factors;

21. invite la Commission, les États membres et les acteurs sociaux à intégrer dans les programmes de formation tout au long de la vie des universités et des hautes écoles l'actualisation des connaissances et le transfert de technologies ainsi qu'à promouvoir des programmes universitaires précis pour l'éducation des adultes visant avant tout à conférer des compétences professionnelles actualisées aux personnes qui se trouvent prématurément exclues du marché du travail du fait de mutations technologiques et d'autres facteurs conjoncture ...[+++]


– The next item is the report (A5-0183/2002 ) by Mrs Gutiérrez-Cortines, on behalf of the Committee on Culture, Youth, Education, the Media and Sport, on Universities and higher education in the European learning area [2001/2174(INI)].

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0183/2002 ) de Mme Gutiérrez-Cortines, au nom de la commission de la culture, de la jeunesse, de l'éducation, des médias et des sports, sur les universités et l'enseignement supérieur dans l'espace européen de la connaissance [2001/2174(INI)].


21. Calls on the Commission, the Member States, and social players to incorporate universities and higher education centres in lifelong learning, refresher training, and technology transfer programmes and to promote specific university programmes with the aim in particular of providing professional skills for those prematurely excluded from the labour market because of technological change or other economic factors;

21. invite la Commission, les États membres et les acteurs sociaux à intégrer dans les programmes de formation tout au long de la vie des universités et des hautes écoles l'actualisation des connaissances et le transfert de technologies ainsi qu'à promouvoir des programmes universitaires précis visant avant tout à conférer des compétences professionnelles actualisées aux personnes qui se trouvent prématurément exclues du marché du travail du fait de mutations technologiques et d'autres facteurs conjoncturels;


- comprises a post-secondary course of at least three years' duration, or an equivalent duration part-time, at a university or higher education establishment or in another establishment of equivalent level and, where appropriate, the professional training, professional traineeship or professional practice required in addition to the post-secondary course; the structure and level of the professional training, professional traineeship or professional practice shall be determined by the laws, regulations or administrative provisions of the Member State concerned or monitored or approved by the authority designated for ...[+++]

- qui consiste en un cycle d'études postsecondaires d'une durée minimale de trois ans, ou d'une durée équivalente à temps partiel, effectué dans une université ou un établissement d'enseignement supérieur ou dans un autre établissement d'un niveau équivalent de formation, et, éventuellement, en une formation professionnelle, un stage professionnel ou une pratique professionnelle exigés en plus du cycle d'études postsecondaires; la structure et le niveau de la formation professionnelle, du stage professionnel ou de la pratique professionnelle doivent être déterminés par les dispositions législati ...[+++]


[23] There are approximately 4 million teachers and 80 million pupils and students in Europe, distributed throughout 320 000 establishments, including 5 000 universities and higher education establishments.

[23] Il y a environ 4 millions d'enseignants et 80 millions d'élèves et d'étudiants en Europe, répartis dans plus de 320 000 établissements scolaires dont 5 000 universités et écoles supérieures.


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