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Analyse unemployment rates
Audit jobless rates
BTL technique
Below the hook lifter
Below the line technique
Below-hook lifter
Below-the-hook lifting device
Below-the-line method
Below-the-line technique
Chronic unemployment
Chronically unemployed
Concealed unemployment
Disguised unemployment
Fictitious unemployment
Frictional unemployment
Hard core unemployment
Hard-core unemployed
Hard-core unemployed worker
Hard-core unemployment
Hidden unemployment
Hoisting accessory
Investigate jobless rates
Lifting accessory
Long-term unemployed
Long-term unemployed worker
Long-term unemployment
Period of unemployment
Rate of unemployment
Scrutinise jobless rates
Spell of unemployment
Stretch of unemployment
Unemployed period
Unemployed person
Unemployment
Unemployment benefit
Unemployment insurance
Unemployment level

Traduction de «unemployment below » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]


below the line technique | below-the-line method | below-the-line technique | BTL technique

technique hors média | below the line | technique hors médias


unemployment insurance [ unemployment benefit ]

assurance chômage [ allocation de chômage ]




hoisting accessory | lifting accessory | below the hook lifter | below-hook lifter | below-the-hook lifting device

accessoire d'appareil de levage | accessoire de levage


chronically unemployed [ hard-core unemployed | hard-core unemployed worker | long-term unemployed | long-term unemployed worker ]

chômeur chronique [ chômeur de longue date ]


chronic unemployment | long-term unemployment | hard-core unemployment | hard core unemployment

cmage chronique | chômage endémique


disguised unemployment | hidden unemployment | concealed unemployment | fictitious unemployment

chômage déguisé | chômage camouflé | chômage invisible | chômage caché


period of unemployment [ spell of unemployment | stretch of unemployment | unemployed period ]

période de chômage


audit jobless rates | investigate jobless rates | analyse unemployment rates | scrutinise jobless rates

analyser des taux de chômage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Despite the recent rise in unemployment, the labour market is characterised by an employment rate above the EU average (68.2% in 2002) and an unemployment rate below the EU average (5.1%), with long-term unemployment representing 34.4% of total unemployment; however, there are growing signs of a mismatch between supply and demand (e.g. the rise in unemployment among young graduates).

Malgré l'augmentation récente du chômage, le marché du travail est caractérisé par un taux d'emploi supérieur à la moyenne de l'UE (68,2% en 2002) et un taux de chômage inférieur à cette moyenne (5,1%), avec un chômage de longue durée représentant 34,4% du chômage total; cependant, les signes d'inadéquation entre l'offre et la demande se multiplient (augmentation du chômage des jeunes diplômés, par exemple).


At the EU level, long-term unemployment has declined gradually from its peak level of 4.9% in 1995 to 3% in 2002. The most evident gains are recorded in Ireland and Spain: between 1995 and 2002, Spain more than halved its long-term unemployment rate to just below the 4% level, while in Ireland it decreased from 8% to 1.3%.

Au niveau communautaire, le chômage de longue durée a progressivement baissé depuis son niveau maximal de 4,9 % en 1995 pour atteindre 3 % en 2002., Les meilleures performances en ce domaine reviennent à l'Irlande et à l'Espagne: entre 1995 et 2002, l'Espagne a réduit de plus de moitié son taux de chômage de longue durée pour atteindre un niveau juste inférieur à 4 %, tandis qu'en Irlande ce taux a baissé de 8 % à 1,3 %).


Almost 40% of the unemployed had income below the poverty level in 2000, while the integration of people with disabilities, the long-term unemployed and ethnic minorities into employment remains a key challenge if the risk of poverty and social exclusion is to be reduced.

Près de 40% des chômeurs avaient un revenu inférieur au seuil de pauvreté en l'an 2000, tandis que l'insertion des personnes handicapées, des chômeurs de longue durée et des minorités ethniques dans un emploi reste un défi crucial si l'on veut réduire le risque de pauvreté et l'exclusion sociale.


There is compelling evidence that the duration (and so the cost) of periods of unemployment falls substantially once average attainment increases from below upper secondary to upper secondary education [29].

Il est bien établi que la durée prévisible (et donc le coût) des périodes de chômage baisse considérablement lorsque le niveau d'éducation moyen augmente et atteint l'enseignement secondaire supérieur [29].


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If we say there is some absolute number on unemployment below which we cannot go, or if we say there are unemployable people, as opposed to looking for ways to lower that unemployment rate consistent with price level stability and finding ways to make the unemployable people employable, then that is just too defeatist for me.

Si nous affirmons qu'il existe un taux de chômage en dessous duquel nous ne pouvons pas descendre ou qu'il y a des gens inemployables au lieu de chercher des façons d'abaisser le taux de chômage tout en maintenant la stabilité des prix et de rendre employables les gens inemployables, c'est une attitude trop défaitiste à mon goût.


Will this government accept as reasonable targets for the year 2000 reducing poverty by one-third and reducing unemployment below 6%?

Le gouvernement est-il prêt à faire sien l'objectif raisonnable de réduire la pauvreté du tiers d'ici l'an 2000 et de ramener le chômage à moins de 6 p. 100?


Given the horrendous human deficit amassed over the past four years, will this government throw away the purple book target of 8% and replace it with detailed plans to reduce unemployment below 6% by the year 2000?

Vu le déficit humain épouvantable accumulé depuis quatre ans, le gouvernement pourrait-il abandonner son objectif de 8 p. 100 et le remplacer par un plan détaillé visant à ramener le chômage à moins de 6 p. 100 d'ici l'an 2000?


The goal of the G-20 YEA summit this year is to create a global strategy to reduce youth unemployment below 10% by 2020, and instill youth entrepreneurship as a global solution to youth unemployment.

Cette année, l'objectif du sommet de cette alliance est d'élaborer une stratégie mondiale pour réduire le chômage chez les jeunes à moins de 10 % d'ici 2020 et d'inculquer chez les jeunes l'esprit d'entreprise comme solution mondiale au chômage qui les touche.


In 2015 in the European Union (EU), the proportion of people economically active (employed and unemployed) stood just below 70% for non-EU citizens aged 20 to 64 (69.8%), while the activity rate was above 77% for citizens of the reporting country (77.3%), referred to as “nationals”.

En 2015 dans l’Union européenne (UE), la proportion de personnes économiquement actives (celles ayant un emploi et celles au chômage) se situait juste en-dessous de 70% pour les citoyens de pays hors-UE âgés de 20 à 64 ans (69,8%), alors que le taux d'activité dépassait les 77% pour les citoyens du pays déclarant (77,3%), ci-après dénommés «nationaux».


Mr. Len Taylor (The Battlefords-Meadow Lake, NDP): Mr. Speaker, the Minister of Finance yesterday stated that he no longer believed that the so-called natural rate of unemployment in Canada was as high as 8 per cent. This is a dramatic change for the Liberal government which has repeatedly stated that it would not reduce unemployment below 8 per cent because of the dangers of inflation.

M. Len Taylor (The Battlefords-Meadow Lake, NPD): Monsieur le Président, le ministre des Finances a déclaré hier qu'il ne croyait plus que ce qu'on appelle le taux naturel de chômage au Canada pouvait atteindre les 8 p. 100. C'est un changement très marqué de position de la part du gouvernement libéral qui a répété à de nombreuses reprises qu'il ne ferait pas baisser le chômage au-dessous des 8 p. 100, à cause des dangers de l'inflation.


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