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Chronic unemployment
Chronically unemployed
Concealed unemployment
Disguised unemployment
Equilibrium economy-wide rate of unemployment
Frictional unemployment
Hard core unemployment
Hard-core unemployed
Hard-core unemployed worker
Hard-core unemployment
Hidden unemployment
Long-term unemployed
Long-term unemployed worker
Long-term unemployment
NAIRU
Natural rate of unemployment
Non-accelerating inflation rate of unemployment
Rate of unemployment
Unemployed person
Unemployment
Unemployment assistance order
Unemployment benefit
Unemployment compensation
Unemployment fund
Unemployment insurance
Unemployment insurance fund
Unemployment level

Vertaling van "unemployed in order " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
unemployment assistance order

arrêté de l'assistance aux chômeurs


unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]




unemployment insurance [ unemployment benefit ]

assurance chômage [ allocation de chômage ]


chronically unemployed [ hard-core unemployed | hard-core unemployed worker | long-term unemployed | long-term unemployed worker ]

chômeur chronique [ chômeur de longue date ]


unemployment compensation | unemployment fund | unemployment insurance fund

caisse d'assurance-chômage


equilibrium economy-wide rate of unemployment | natural rate of unemployment | non-accelerating inflation rate of unemployment | NAIRU [Abbr.]

taux de chômage qui n'accélère pas l'inflation


Unemployment Insurance Benefits Order, 1991

Décret de 1991 sur les prestations d'assurance-chômage


concealed unemployment | disguised unemployment | hidden unemployment

chômage caché | chômage invisible | chômage non connu | chômage non déclaré


chronic unemployment | long-term unemployment | hard-core unemployment | hard core unemployment

cmage chronique | chômage endémique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Its mission is to help prevent unemployment in order to make Europe's workforce and companies better equipped to face new challenges and to prevent people from losing touch with the labour market.

Sa mission consiste à prévenir le chômage afin de doter la main-d'oeuvre et les entreprises européennes des moyens de relever de nouveaux défis et d'empêcher l'éviction de certaines personnes du marché du travail.


Benefit levels, although generally adequate, may need to be raised during the first periods of unemployment, in order to improve the situation of workers in transition.

Les niveaux de prestations, bien que généralement suffisants, pourraient devoir être relevés au début de la période de chômage, afin d'améliorer la situation des travailleurs en transition.


T. having regard to the need to provide training and retraining in the social sector for the long-term unemployed in order to afford them new opportunities in an innovative environment such as that of the social and solidarity-based economy;

T. considérant la nécessité de proposer des formations et une reconversion professionnelle dans le secteur social aux chômeurs de longue durée, afin de leur offrir de nouvelles perspectives dans un cadre innovant comme celui de l'économie sociale et solidaire;


49. Considers that policies and instruments aimed at tackling youth unemployment, such as the Youth Guarantee and the Youth Employment Initiative, should meet the specific needs of young men and women in order to enable them to access the labour market; notes that the proportion of young women not in employment, education or training (NEETs) is higher than that of young men; also calls for the collection of gender-disaggregated data in the area of youth unemployment in order that tailored, evidence-based policies may be developed;

49. estime que les politiques et instruments visant à lutter contre le chômage des jeunes, tels que la garantie pour la jeunesse et l'initiative pour l'emploi des jeunes, doivent répondre aux besoins spécifiques des jeunes hommes et des jeunes femmes afin de leur permettre d'accéder au marché du travail; rappelle que le taux des jeunes femmes qui n'occupent pas d'emploi, ni ne poursuivent d'études ou de formation est supérieur à celui des jeunes hommes dans le même cas; demande également la collecte de données ventilées par sexe rel ...[+++]


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49. Considers that policies and instruments aimed at tackling youth unemployment, such as the Youth Guarantee and the Youth Employment Initiative, should meet the specific needs of young men and women in order to enable them to access the labour market; notes that the proportion of young women not in employment, education or training (NEETs) is higher than that of young men; also calls for the collection of gender-disaggregated data in the area of youth unemployment in order that tailored, evidence-based policies may be developed;

49. estime que les politiques et instruments visant à lutter contre le chômage des jeunes, tels que la garantie pour la jeunesse et l'initiative pour l'emploi des jeunes, doivent répondre aux besoins spécifiques des jeunes hommes et des jeunes femmes afin de leur permettre d'accéder au marché du travail; rappelle que le taux des jeunes femmes qui n'occupent pas d'emploi, ni ne poursuivent d'études ou de formation est supérieur à celui des jeunes hommes dans le même cas; demande également la collecte de données ventilées par sexe rel ...[+++]


49. Considers that policies and instruments aimed at tackling youth unemployment, such as the Youth Guarantee and the Youth Employment Initiative, should meet the specific needs of young men and women in order to enable them to access the labour market; notes that the proportion of young women not in employment, education or training (NEETs) is higher than that of young men; also calls for the collection of gender-disaggregated data in the area of youth unemployment in order that tailored, evidence-based policies may be developed;

49. estime que les politiques et instruments visant à lutter contre le chômage des jeunes, tels que la garantie pour la jeunesse et l'initiative pour l'emploi des jeunes, doivent répondre aux besoins spécifiques des jeunes hommes et des jeunes femmes afin de leur permettre d'accéder au marché du travail; rappelle que le taux des jeunes femmes qui n'occupent pas d'emploi, ni ne poursuivent d'études ou de formation est supérieur à celui des jeunes hommes dans le même cas; demande également la collecte de données ventilées par sexe rel ...[+++]


24. Considers that policies and instruments aimed at tackling youth unemployment, such as the Youth Guarantee and the Youth Employment Initiative, should meet the specific needs of young men and women in order to enable them to access the labour market; notes that the proportion of young women not in employment, education or training (NEET) is higher than that of young men; calls as well for the collection of gender-disaggregated data in the area of youth unemployment in order that tailored, evidence-based policies may be developed; ...[+++]

24. estime que les politiques et instruments visant à lutter contre le chômage des jeunes, tels que la garantie pour la jeunesse et l'initiative pour l'emploi des jeunes, doivent répondre aux besoins spécifiques des jeunes hommes et des jeunes femmes afin de leur permettre d'accéder au marché du travail; rappelle que le taux des jeunes femmes qui n'occupent pas d'emploi, ni ne poursuivent d'études ou de formation est supérieur à celui des jeunes hommes dans le même cas; demande ainsi la collecte de données ventilées par sexe relativ ...[+++]


In order to promote the sustainable integration into employment of unemployed and inactive people, the 2003 Employment Guidelines ask Member States to offer to every unemployed person a new start before reaching 6 months of unemployment, in the case of young people, and 12 months of unemployment in the case of adults, in the form of training, retraining, work practice, a job, or other employment measure; and to ensure that, by 2010, 25% at least of the long-term unemployed participate in an active measure.

Pour favoriser l'intégration durable des personnes inactives ou au chômage sur le marché du travail, les lignes directrices pour l'emploi de 2003 invitent les États membres à offrir à toute personne au chômage un nouveau départ avant d'avoir connu 6 ou 12 mois d'inactivité selon qu'il s'agit de jeunes ou d'adultes, ce nouveau départ consistant en programmes de formation, de reconversion, d'expérience professionnelle, d'emploi ou de toute autre mesure en faveur de l'emploi. Elles invitent aussi les États membres à s'assurer que d'ici 2010, 25 % au moins des chômeurs de longue durée auront bénéficié d'une mesure active.


promote mutual learning activities at national, regional and local level between all parties involved in combating youth unemployment, in order to improve the design and delivery of future Youth Guarantee schemes.

Promouvoir des activités d'apprentissage mutuel au niveau national, régional et local entre toutes les parties concernées par la lutte contre le chômage des jeunes, en vue d'améliorer la conception et la mise en œuvre des futurs dispositifs de garantie pour la jeunesse.


It is critically important to maintain investment in training, even at a time of rising unemployment, in order to develop new skills.

Il est indispensable de continuer à investir dans la formation, même dans une période marquée par la croissance du chômage, en vue de favoriser le développement de nouvelles qualifications.


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