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Vertaling van "transport asked " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ask key questions about artistic work requirements | ask key questions when needed about the requirements of the artistic work | ask key question on artistic work requirements | ask key questions about requirements of the artistic work

poser des questions clés sur les exigences de l'œuvre artistique


ask | ask price | asked price | asked | asking price | offer | offer price | offering price

cours vendeur | cours de vente | offre | demande


bid/ask price [ bid/asked price | bid-and-asked price | bid and asked | bid and asked quotation | bid-and-offered price ]

cours acheteur et vendeur [ offre et demande ]


asking questions at events | pose questions at events | ask questions at event | ask questions at events

poser des questions lors d'évènements


asked price [ ask price | asking price | ask | offer price | offer ]

cours vendeur [ cours de vente | offre | prix offert ]


ask | ask price | asked price | offer | offer price

cours vendeur | offre | cours de vente


Frequently Asked Question | FAQ | frequently asked question | Frequent Asked Question

question répétitive | question fréquente


ask leave to speak [ seek the floor | ask for the floor | ask to speak | beg permission to speak ]

demander la parole


ask price | asked price | offer price | selling rate

cours de l'offre | cours vendeur | prix de vente | prix vendeur | taux vendeur


ask to produce single malt beverages | consult produce single malt beverages | consult to produce single malt beverages | discuss to produce single malt beverages

mener des consultations pour la production de boissons pur malt
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Calls on the Commission to take the present revelations into account when formulating new policies in the field of sustainable transport; asks the Commission to take further action to strengthen the EU strategy for sustainable, resource-efficient systems for road and other modes of transport; refers to the approach set out in the 2011 Commission White Paper ‘Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system’ and points out its potentially large contribution to effectively reducing the real emissions from transport and improving urban ...[+++]

28. invite la Commission à tenir compte des révélations actuelles lors de l'élaboration de nouvelles politiques dans le domaine du transport durable; lui demande d'adopter des mesures supplémentaires afin de renforcer la stratégie de l'Union visant à mettre en place des systèmes durables et économes en ressources pour le transport routier et les autres modes de transport; fait référence à la stratégie énoncée dans le Livre blanc de la Commission de 2011, "Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressources", et indique qu'elle pourrait contribuer largement à ...[+++]


28. Calls on the Commission to take the present revelations into account when formulating new policies in the field of sustainable transport; asks the Commission to take further action to strengthen the EU strategy for sustainable, resource-efficient systems for road and other modes of transport; refers to the approach set out in the 2011 Commission White Paper ‘Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system’ and points out its potentially large contribution to effectively reducing the real emissions from transport and improving urban ...[+++]

28. invite la Commission à tenir compte des révélations actuelles lors de l'élaboration de nouvelles politiques dans le domaine du transport durable; lui demande d'adopter des mesures supplémentaires afin de renforcer la stratégie de l'Union visant à mettre en place des systèmes durables et économes en ressources pour le transport routier et les autres modes de transport; fait référence à la stratégie énoncée dans le Livre blanc de la Commission de 2011, "Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressources", et indique qu'elle pourrait contribuer largement à ...[+++]


20. Calls on the Commission to take the present revelations into account when formulating new policies in the field of sustainable transport; asks the Commission to take further action to strengthen the EU strategy for sustainable, resource-efficient systems for road and other modes of transport; refers to the approach set out in the 2011 Commission White Paper ‘Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system’ and points out its potentially large contribution to effectively reducing the real emissions from transport and improving urban ...[+++]

20. invite la Commission à tenir compte des révélations actuelles lors de l'élaboration de nouvelles politiques dans le domaine du transport durable; demande à la Commission d'adopter des mesures supplémentaires afin de renforcer la stratégie de l'Union visant à mettre en place des systèmes durables et économes en ressources pour le transport routier et les autres modes de transport; fait référence à la stratégie énoncée dans le livre blanc de la Commission de 2011 "Feuille de route pour un espace européen unique des transports – Vers un système de transport compétitif et économe en ressource", et indique qu'elle pourrait contribuer la ...[+++]


Responding to this, the Commission asked the expert group on transport and environment to produce a further report in which the experts should make recommendations concerning the use of environmental targets for transport policy, a legal framework for the Transport Environment Reporting Mechanism (TERM) and the impact of e-commerce.

En réponse à cette demande, la Commission a demandé au groupe d'experts chargé des transports et l'environnement de rédiger un nouveau rapport qui contiendrait des recommandations concernant l'utilisation d'objectifs environnementaux pour la politique des transports, un cadre juridique applicable au mécanisme de rapports environnementaux concernant les transports (TERM), et l'incidence du commerce électronique.


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Frequently Asked Questions: Second call of the CEF MEMO on Transport Investment Country Factsheets Connecting Europe Facility (DG MOVE website) INEA

Foire aux questions Deuxième appel MIE Mémo sur les investissements dans le secteur des transports Fiches pays Mécanisme pour l’interconnexion en Europe (site web de la DG MOVE) INEA


Asks the Commission to propose ambitious measures to accelerate the decarbonisation of transport, including through renewable fuels, increased electrification and enhanced efficiency, and to step up efforts to promote technology development and innovation in these areas.

demande à la Commission de proposer des mesures ambitieuses en vue d'accélérer la décarbonation des transports, y compris par des carburants renouvelables, une électrification et une efficacité accrues, et d'intensifier les efforts pour promouvoir le développement et l'innovation technologiques dans ces domaines.


More specifically, the Commission has asked the Belgian authoritiesto implement at national and regional levels a Commission Directive 2014/103/EU on the inland transport of dangerous goods, in particular the provisions regarding the transport of explosive substances, and the annexes of the Directive concerning the transport of dangerous goods by road and inland waterways.

Plus précisément, la Commission a demandé aux autorités belges de mettre en œuvre, aux niveaux national et régional, la directive 2014/103/UE de la Commission relative au transport intérieur des marchandises dangereuses, et notamment les dispositions relatives au transport de substances explosives, ainsi que les annexes de la directive concernant le transport de marchandises dangereuses par route et par voie navigable intérieure.


14. Supports the decision to establish a durable transport infrastructure, including the promotion of a railway infrastructure and local public transport services together with sea transport, which also ensures access to these means of transport; asks for support measures to optimise traffic management, taking into account road safety; considers it essential to complete the trans-European transport network so as to enable the advantages of the internal market to be fully exploited;

14. soutient la décision en faveur d'infrastructures de transport durables, englobant la promotion d'une infrastructure ferroviaire, de services de transports publics locaux ainsi que des transports maritimes, garantissant également l'accès à ces moyens de transport, et demande des mesures de soutien pour une gestion optimale de la circulation, tenant compte de la sécurité routière; estime indispensable d'achever le réseau transeuropéen de transport pour pouvoir profiter pleinement des avantages du marché intérieur;


14. Supports the decision to establish a durable transport infrastructure, including the promotion of a railway infrastructure and local public transport services together with sea transport, which also ensures access to these means of transport; asks for support measures to optimise traffic management, taking into account road safety; considers it essential to complete the trans-European transport network so as to enable the advantages of the internal market to be fully exploited;

14. soutient la décision en faveur d'infrastructures de transport durables, englobant la promotion d'une infrastructure ferroviaire, de services de transports publics locaux ainsi que des transports maritimes, garantissant également l'accès à ces moyens de transport, et demande des mesures de soutien pour une gestion optimale de la circulation, tenant compte de la sécurité routière; estime indispensable d'achever le réseau transeuropéen de transport pour pouvoir profiter pleinement des avantages du marché intérieur;


(1) Whereas in 1949 the Working Party on Road Transport of the Inland Transport Committee of the Economic Commission for Europe of the United Nations sent to the Governments of Member States a recommendation(1) inviting them to ask insurers covering third party liability risks in respect of the use of vehicles to conclude agreements for the establishment of uniform and practical provisions to enable motorists to be satisfactorily insured when entering countries where insurance against such risks is compulsory.

(1) Considérant que le Groupe de travail des transports routiers du Comité des transports intérieurs de la Commission économique pour l'Europe de l'Organisation des Nations unies a adressé, en 1949, aux gouvernements des États membres une recommandation(1) les invitant à demander aux assureurs couvrant les risques de responsabilité civile en matière de circulation routière, de conclure des accords destinés à établir des dispositions uniformes et pratiques permettant aux automobilistes d'être assurés de façon satisfaisante lorsqu'ils pénètrent dans des pays où l'assurance contre ces risques est obligatoire.




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Date index: 2022-01-04
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