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Administer tourism services allotment
Agri-tourism
Agricultural tourism
Agro-tourism
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Environmentally-friendly tourism
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Equitable tourism
Ethical tourism
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Hospitality management
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Manage tourism services' allocation
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Produce tourism products
Rural tourism
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Sustainable tourism
Tourism
Tourism management
Tourism planning
Tourism product development
Tourism sales manager
Tourist industry
Travel agency manager
Travel call centre manager
Travel sales manager
Vertical bear call spread

Traduction de «tourism and calls » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tourism [ hospitality management | tourism management | tourism planning | tourist industry ]

tourisme [ gestion hôtelière | gestion touristique | industrie touristique | planification du tourisme ]


travel call centre manager | travel sales manager | tourism sales manager | travel agency manager

directrice d’agence de voyage | responsable d’agence de voyage | directeur d'agence de voyage/directrice d’agence de voyage | responsable de voyagiste


ecological tourism [ eco-friendly tourism | ecotourism | environmentally friendly tourism | green tourism | soft tourism ]

tourisme écologique [ écotourisme | tourisme environnemental | tourisme respectueux de l'environnement ]


equitable tourism [ alternative tourism | ethical tourism | fair tourism | humanitarian tourism | Ecotourism(STW) | ecotourism(UNBIS) ]

tourisme équitable [ tourisme alternatif | tourisme éthique | tourisme humanitaire | tourisme responsable | tourisme solidaire ]


ecotourism | environmentally-friendly tourism | environmentally-sensitive tourism | green tourism | soft tourism | sustainable tourism

écotourisme | tourisme doux | tourisme durable | tourisme écologique | tourisme environnemental | tourisme ménageant l'environnement | tourisme respectueux de l'environnement | tourisme vert


agricultural tourism | agri-tourism | agro-tourism | farm holidays | farm tourism | rural tourism

agritourisme | agrotourisme | tourisme à la ferme | tourisme agricole


produce tourism products | tourism product development | develop tourism products | launch tourism products

développer des produits touristiques


administer tourism services allotment | manage tourism services' allocation | coordinate tourism resource allocation | manage allocation of tourism services

gérer les prestations de services touristiques | superviser la prestation de services touristiques | gérer la prestation de services touristiques | superviser les prestations de services touristiques


bear call spread | bearish call spread | bearish vertical call spread | call bear spread | vertical bear call spread

bear call spread | écart baissier à base de calls | écart sur calls à la baisse | opération mixte à la baisse avec des options call | opération mixte baissière avec des options call | spread baissier avec des options call | vertical bear call spread


artist call-out | call for artists | call for artist submissions | call for artist proposals | call for entries | call for submissions | open call for submissions

appel de dossiers | appel de dossier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
32. Considers that the economic crisis has deprived of funding one of the sectors that has been hardest hit by the cuts, resulting in the abandonment and neglect of many valuable cultural sites that have fallen into oblivion, to the detriment of society and the tourism sector; calls on the Commission to ensure that information about EU funds for the preservation and promotion of cultural tourism is easily accessible for all relevant stakeholders, such as SMEs and civil society organisations at national, regional ...[+++]

32. estime que la crise économique a entraîné un déficit de financement pour l'un des secteurs très gravement touchés par les coupes budgétaires et a conduit à l'abandon, à la négligence et à l'oubli de nombreux sites d'une grande valeur culturelle, ce qui a mené à l'appauvrissement de la société et a eu des incidences négatives sur le tourisme; demande à la Commission de s'assurer que les parties prenantes concernées, telles que les PME et les ...[+++]


9. Highlights the need to diversify the portfolio of tourism services in Europe, and emphasises seasonal adjustment as a determinant of the competitiveness of the European tourism sector; calls for enhanced cooperation between Member States when promoting the EU as a tourism destination, but also underlines the role of local authorities; calls for a European communication strategy and a campaign in the EU and worldwide to keep Europe the world’s No 1 tourist destination, based on its rich natural, cultural, historical and ethnic her ...[+++]

9. met en lumière la nécessité de diversifier le portefeuille des services touristiques en Europe et insiste sur la désaisonnalisation comme élément déterminant de la compétitivité du secteur touristique européen; demande une coopération accrue entre les États membres lorsqu'ils font la promotion de l'Union en tant que destination touristique, mais souligne également le rôle que doivent jouer les autorités locales; demande la mise e ...[+++]


12. Notes the necessity to pay more attention to diversification of tourism and the growing importance of specialised tourism such as business tourism, shopping tourism, heritage tourism, social tourism, ecotourism and sports tourism, and calls for more supportive measures for promotion of European tourism in those areas in a context of global competition;

12. souligne la nécessité de consacrer davantage d'attention à la diversification du tourisme et à l'importance croissante du tourisme spécialisé comme le tourisme d'affaires, le "tourisme de shopping", le tourisme du patrimoine, le tourisme social, l'écotourisme et le tourisme sportif, et demande davantage de mesures de soutien pour promouvoir le tourisme européen dans ces domaines dans le contexte de la concurrence mondiale;


19. Encourages the Commission to develop year-round rural and farm tourism; suggests therefore that the CALYPSO initiative be prolonged until after 2011 and that more attention be paid, in the programmes developed, to rural and farm tourism, creating positive synergies with other types of tourism that exist close to rural areas (e.g. sporting tourism, resort tourism, cultural and religious tourism, etc.); calls on the Commission t ...[+++]

19. encourage la Commission à développer le tourisme rural et l'agrotourisme tout au long de l'année; suggère à ce titre de prolonger l'initiative Calypso après 2011 et d'accorder davantage d'attention au tourisme rural et à l'agrotourisme dans le cadre des programmes mis en œuvre , en créant des synergies utiles avec d'autres formes de tourisme présentes dans les zones proches des régions rurales (par exemple, tourisme sportif, balnéaire, culturel, religieux, etc.); demande à la Commission d'accorder une attention particulière au t ...[+++]


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Tourism Number of applications to funding Percentage of SMEs (and trend) in applications for tourism-related funding opportunities Number of entities adopting European Tourism Quality Label Number of destinations adopting the sustainable tourism development models promoted by the European Destinations of Excellence || Number of applications to funding (to all calls for proposals) in total: around 75 per year (average for 2011) Up to date, no calls for proposals were direct ...[+++]

Tourisme Nombre de demandes de financement Pourcentage de PME (et tendance) dans les demandes de possibilités de financement en rapport avec le tourisme Nombre d’entités adoptant le label de qualité du tourisme européen Nombre de destinations adoptant les modèles de développement touristique durable promus par les destinations européennes d’excellence || Nombre de demandes de financement (pour l’ensemble des appels à propositions) au total: environ 75 par an (moyenne pour 2011) Jusqu’à présent, aucun appel à propositions ne s’est adressé directement aux PME. Jusqu’à présent, ...[+++]


[31] This indicative split of operational appropriations and the budget distribution between the proposed actions which follows form it, is based on the nature of actions foreseen: for example the activities to develop SME policy and promote SMEs competitiveness are policy development based on studies and events which will be implemented via public procurement and will be comparably less costly than the activities envisaged in the areas of tourism and consumer goods which will involve calls for proposals.

[31] Cette ventilation indicative des crédits opérationnels et la répartition du budget entre les actions proposées qui en découle reposent sur la nature des actions prévues: par exemple, les activités visant à développer la politique des PME et à promouvoir la compétitivité des PME s'appuient sur des études et manifestation qui seront mises en œuvre via des marché publics et seront comparativement moins coûteuses que les activités envisagées dans les domaines du tourisme et des biens de consommation, qui impliqueront des appels à propositions.


8. Underlines the importance of Public Private Partnerships (PPPs) as a funding instrument for the development of the tourism sector; calls on the Commission and the Member States to define more clearly the Community legal framework for PPPs; encourages regional and local authorities to support the development of projects involving both local and regional public funding and private funding and calls for devoting greater attention to the marketing and advertising of individual tourism products;

8. souligne l'importance des partenariats public-privé (PPP) à titre d'instrument pour le développement du secteur touristique; invite les Commission et les États membres à définir plus clairement le cadre communautaire légal dans lequel inscrire lesdits PPP; encourage les autorités régionales et locales à promouvoir le développement de projets financés à la fois au titre de fonds publics régionaux et locaux, et par des fonds privés, et invite à renforcer l'attention portée au marketing et à la publicité des différents pr ...[+++]


All tourism stakeholders in Europe are called upon to participate in the implementation of this Agenda: public authorities at all levels, businesses, tourists, educational and research establishments, trade unions, consumer associations, NGOs and international organisations.

Tous les acteurs du tourisme en Europe sont invités à participer à la mise en œuvre du présent Agenda: les pouvoirs publics à tous les niveaux, les entreprises, les touristes, les établissements d'enseignement et de recherche, les syndicats, les associations de consommateurs, les organisations non gouvernementales et les organisations internationales.


On 30 March 2000, the European Parliament in a Resolution [4] called for the implementation of Commission measures to combat child sex tourism, while reiterating that child sex tourism is a criminal act closely linked to those of sexual exploitation of children and child pornography.

Dans sa résolution du 30 mars 2000 [4], le Parlement européen a appelé la Commission à mettre en oeuvre des mesures de lutte contre le tourisme sexuel impliquant des enfants, tout en réaffirmant que ce type de tourisme est un acte criminel étroitement lié à l'exploitation sexuelle des enfants et à la pédopornographie.


As regards tourism, the Commission and the Member States are called upon to continue to support awareness-raising measures and the establishment of codes of conduct Efforts must be made to bring an end to child sex tourism from the Member States.

En matière de tourisme, la Commission et les États membres sont invités à continuer à soutenir des actions de sensibilisation et l'établissement de codes de conduite. Des efforts doivent être faits pour mettre un terme au tourisme sexuel impliquant des enfants, qui a son origine dans les États membres.




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'tourism and calls' ->

Date index: 2022-07-07
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