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Activating price
Activating threshold price for intervention
Audibility threshold
Auditory threshold
Avalanche threshold
Basket exit level
Basket extractor threshold
Basket withdrawal threshold
Basket-exit threshold
Break-open threshold energy
Breakopen threshold energy
Danger threshold
Discomfort level
Discomfort threshold
EBT
Energy break open threshold
Energy breakopen threshold
Hazard threshold
Hazard threshold level
Hearing threshold
Hearing-threshold
Loudness discomfort level
Qualified majority threshold
Threshold
Threshold activating price
Threshold for avalanches
Threshold for avalanching
Threshold for qualified majority decisions
Threshold for qualified majority voting
Threshold of audibility
Threshold of discomfort
Threshold of hearing
Threshold price activating the intervention system
Tolerance level
Tolerance threshold
Town traffic
Traffic in cities
Traffic in towns
Uncomfortable loudness level
Urban traffic

Traduction de «threshold for traffic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
energy breakopen threshold | EBT | energy break open threshold | breakopen threshold energy | break-open threshold energy

seuil d'énergie de perforation | seuil d'énergie d'éventration | seuil de rupture énergétique | énergie de seuil de perforation | énergie de seuil à l'éventration


avalanche threshold [ threshold | threshold for avalanches | threshold for avalanching ]

seuil critique de déclenchement d'avalanche


threshold of audibility [ audibility threshold | threshold of hearing | hearing threshold ]

seuil d'audibilité


activating price | activating threshold price for intervention | threshold activating price | threshold price activating the intervention system

prix de déclenchement | prix de seuil de déclenchement de l'intervention | prix de seuil de déclenchement d'intervention | prix de seuil de déclenchement du mécanisme des interventions


basket exit level | basket extractor threshold | basket withdrawal threshold | basket-exit threshold

seuil de sortie de panier


qualified majority threshold | threshold for qualified majority decisions | threshold for qualified majority voting

seuil de la majorité qualifiée | seuil pour la prise de décision à la majorité qualifiée


discomfort level | discomfort threshold | uncomfortable loudness level | loudness discomfort level | tolerance threshold | tolerance level | threshold of discomfort

niveau d'inconfort


hearing threshold | hearing-threshold | auditory threshold

seuil d'audition | seuil d'audibilité | seuil auditif


hazard threshold [ danger threshold | hazard threshold level ]

seuil de danger


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

circulation urbaine [ circulation en ville ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Many Member States appear to be making use of the 'traffic light' approach to screening and have developed inclusion thresholds (EIA always required - Red), exclusion thresholds (EIA never required - Green) and indicative or guidance thresholds (EIA may be required - Amber).

Nombre d'entre eux semblent avoir adopté l'approche du « signal lumineux », en ce sens qu'ils ont mis au point des seuils d'inclusion (feu rouge : une EIE est toujours requise), des seuils d'exclusion (feu vert : une EIE n'est jamais requise) et des seuils indicatifs ou d'orientation (feu orange : une EIE pourrait être requise).


All of the above thresholds and criteria must be based upon the screening criteria set out in Annex III. For those countries not adopting a wholly case-by-case assessment approach to screening Annex II projects, the combined use of thresholds and a case-by-case approach can be characterised as the 'traffic light' approach to screening (see Fig. 4 below).

Tous les seuils et critères précités doivent reposer sur les critères de sélection énoncés à l'annexe III. Dans le cas des pays qui n'adoptent pas, pour la vérification préliminaire des projets relevant de l'annexe II, la méthode qui consiste à ne pratiquer que l'appréciation cas par cas, l'utilisation combinée des seuils et de l'examen cas par cas peut être dite « vérification préliminaire selon la méthode du signal lumineux » (voir figure 4 ci-dessous).


In a number of Member States mandatory thresholds have been set for some Annex II projects and where that is the case it is essential that a case-by-case screening procedure is in place for projects that fall below the mandatory thresholds (the 'modified traffic lights' approach - see para. 3.2.3 above).

Dans un certain nombre d'États membres, des seuils d'obligation ont été fixés pour certains projets relevant de l'annexe II et là où tel est le cas, il est d'une importance essentielle qu'une procédure de vérification préliminaire cas par cas ait été mise en place pour les projets qui demeurent en deçà de ces seuils (méthode du « signal lumineux » modifiée ; voir point 3.2.3 ci-dessus).


In some cases Member States are applying the 'traffic light' approach to screening, having exclusion (GREEN), indicative thresholds and criteria for case-by-case assessments (AMBER) and inclusion (mandatory) thresholds (RED) (See Figs. 6-11 below).

Dans certains cas, les États membres pratiquent la vérification préliminaire par la méthode du « signal lumineux », avec des seuils d'exclusion (vert), des seuils et critères indicatifs pour l'appréciation cas par cas (orange) et des seuils d'inclusion ou d'obligation (rouge) (voir figures 6 à 11 ci-dessous).


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Firstly, the threshold for Motorways of the Sea has been reduced from 250 to 200 million tonne-kilometres a year; secondly, the threshold for traffic displacement projects has been reduced from 80 to 60 million tonne-kilometres, as has the threshold for inland waterway projects, where Parliament pushed through a reduction from 17 to 13 million tonne-kilometres.

D'abord, le seuil pour les «autoroutes de la mer» a reculé et est passé de 250 à 200 millions de tonnes-kilomètres par an; ensuite, le seuil pour les projets de déplacement du trafic a lui aussi reculé et est passé de 80 à 60 millions de tonnes-kilomètres. Il en a été de même pour le seuil des projets relatifs aux voies navigables intérieures, pour lequel le Parlement a fait voter une réduction de 17 à 13 millions de tonnes-kilomètres.


(1) For all key performance indicators applicable to the performance reference period, the alert threshold beyond which the alert mechanism referred to in Article 18 of Regulation (EU) No 691/2010 may be activated shall be a deviation over a calendar year by at least 10 % of the actual traffic recorded by the Performance Review Body versus the traffic forecasts referred to in Article 3.

1) Pour tous les indicateurs de performance clés applicables à la période de référence, le seuil d’alerte au-delà duquel les mécanismes d’alerte visés à l’article 18 du règlement (UE) no 691/2010 sont susceptibles d’être activés est un écart, sur une année civile, d’au moins 10 % du trafic réel observé par l’organe d’évaluation des performances par rapport aux prévisions de trafic visées à l’article 3.


The minimum indicative subsidy threshold per traffic avoidance action shall be 500 million tonne-kilometres or 25 million vehicle-kilometres of freight traffic avoided or, in proportion to the indicative amount per euro of financial assistance, EUR 1 000 000.

Le seuil indicatif de subvention minimum par action visant à éviter du trafic est de 500 millions de tonnes-kilomètres ou de 25 millions de véhicules-kilomètres de trafic de fret évité ou, en fonction du montant indicatif du concours financier par euro, 1 000 000 EUR.


The minimum indicative subsidy threshold per traffic avoidance action shall be 500 million tonne-kilometres or 25 million vehicle-kilometres of freight traffic avoided or, in proportion to the indicative amount per euro of financial assistance, EUR 1 000 000.

Le seuil indicatif de subvention minimum par action visant à éviter du trafic est de 500 millions de tonnes-kilomètres ou de 25 millions de véhicules-kilomètres de trafic de fret évité ou, en fonction du montant indicatif du concours financier par euro, 1 000 000 EUR.


The minimum indicative subsidy threshold per traffic avoidance action shall be 500 million tonne-kilometres or 25 million vehicle-kilometres of freight traffic avoided or, in proportion to the indicative amount per euro of subsidy, EUR 500 000.

Le seuil indicatif de subvention minimum pour ces actions est de 500 000 €, correspondant à l’évitement d’un trafic de 500 millions de tonnes/kilomètres ou de 25 millions de véhicules/kilomètres.


The minimum indicative subsidy threshold per traffic avoidance action shall be 500 million tonne-kilometres or 25 million vehicle-kilometres of freight traffic avoided or, in proportion to the indicative amount per euro of subsidy, EUR 1 000 000.

Le seuil indicatif de subvention minimum pour ces actions est de 1.000.000 €, correspondant à l’évitement d’un trafic de 500 millions de tonnes/kilomètres ou de 25 millions de véhicules/kilomètres.


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