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ADBA
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
Country bank
Finance adviser
Financial Services Regulator
Financial broker
Financial service other than banking
Financial services
Financial services adviser
Financial services manager
Financial services sales agent
IFSRA
Investment broker
Irish Financial Services Regulatory Authority
Junior stock broker
Limited-service bank
Near bank
Non bank deposit taking institution
Non bank financial institution
Non bank institution
Non banking financial institution
Non banking institution
Non-bank bank
Non-bank financial company
OCBOA
Offer banking services
Offer economic services
Offer financial services
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Post office banking
Post office financial services
Postal-cheque service
Securities broker

Vertaling van "than financial services " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
financial service other than banking

service financier non bancaire


DG Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union | Directorate-General for Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union

DG Stabilité financière, services financiers et union des marchés des capitaux | direction générale de la stabilité financière, des services financiers et de l’union des marchés des capitaux


post office financial services [ postal-cheque service | post office banking ]

services financiers de la poste [ activité bancaire de la poste | service des chèques postaux ]


finance adviser | financial services manager | financial broker | financial services adviser

courtier en prêts immobiliers | courtière en prêts immobiliers | conseiller en investissements financiers/conseillère en investissements financiers | conseillère en investissements financiers


Financial Services Regulator | Irish Financial Services Regulatory Authority | IFSRA [Abbr.]

autorité irlandaise de réglementation des services financiers | IFSRA [Abbr.]




offer economic services | offer banking services | offer financial services

proposer des services financiers


financial services sales agent | investment broker | junior stock broker | securities broker

négociatrice en valeurs mobilières | négociateur en valeurs mobilières | négociateur en valeurs mobilières/négociatrice en valeurs mobilières


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework ...[+++]

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


non-bank bank | country bank | near bank | non bank deposit taking institution | non bank financial institution | non banking financial institution | non banking institution | non bank institution | non-bank financial company | limited-service bank

quasi-banque | intermédiaire financier non bancaire | institution financière non bancaire | institution parabancaire | institution para-bancaire | établissement parabancaire | institution non bancaire | non-banque
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Urges the Commission to accelerate its work on those outstanding legislative initiatives in the area of financial services that it has announced over the past years; in particular calls on the Commission to adopt as a matter of urgency its proposal on the Securities Law Directive which is now delayed by more than two years, and to present the outstanding revision of the Directive on payment services in the internal market as quickly as possible; calls on the Commission to adopt as soon as ...[+++]

5. prie la Commission d'accélérer ses travaux sur ces initiatives législatives en suspens dans le domaine des services financiers qu'elle a annoncées ces dernières années; demande en particulier à la Commission d'adopter de toute urgence sa proposition relative à la directive concernant le droit des titres qui enregistre à présent un retard de plus de deux ans, et de présenter la révision en suspens de la directive concernant les services de paiement dans le marché intérieur dans les plus brefs délais; demande à la Commission d'adopter dès que possible une proposition sur les fonds du marché mon ...[+++]


Russia has agreed to lower its barriers to trade and investment and to grant more favourable treatment than it did previously to foreign service providers in 11 sectors (containing a total of 118 sub-sectors) covering professional services, IT services, construction, postal services, telecommunications, media, transport, distribution, tourism and travel, and financial services (insurance, banking, financial markets).

La Russie a accepté de baisser ses barrières au commerce et à l'investissement ainsi que d'accorder un traitement plus favorable qu'auparavant aux fournisseurs étrangers dans 11 secteurs (représentant 118 sous-secteurs), comprenant les services professionnels, informatiques, la construction, les services postaux, les télécommunications, les médias, les transports, la distribution, les services de tourisme et de voyage, et les services financiers (assurance, banque, marchés financiers).


There are concerns that the financial services and insurance industries in the European Union are less efficient than they should be, and consequently EU industry faces higher costs for financial services and insurance than its competitors in third countries.

Les services financiers et le secteur des assurances suscitent de nombreuses inquiétudes. Ces services ne seraient pas suffisamment efficaces, ce qui exposerait les acteurs industriels européens à des coûts d’assurance et de services financiers plus élevés que ceux auxquels leurs concurrents étrangers doivent faire face.


22. notes that cross-border integration of EU retail financial markets is less developed than in the wholesale area; notes that consumers still use physically present institutions more than virtual ones, and notes a predominantly domestic-oriented financing structure; warns, however, against simply overhauling the national consumer protection traditions and legal systems by one-size-fits-all harmonisation; takes the view that national consumer protection traditions must not be interpreted in such a way that new competitors are hindered on the domestic market; emphasises t ...[+++]

22. constate que l'intégration transfrontière des marchés financiers de détail dans l'Union est moins développée que dans le secteur de gros; relève que les consommateurs recourent toujours davantage aux établissements présents physiquement en un lieu qu'aux établissements virtuels et constate l'existence d'une structure financière essentiellement nationale; met en garde toutefois contre un simple remaniement des traditions de protection des consommateurs et des systèmes juridiques nationaux en recourant à une harmonisation généralisée pour tout le secteur; estime que les traditions nationales de protection des consommateurs ne doiven ...[+++]


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21. notes that cross-border integration of EU retail financial markets is less developed than in the wholesale area; notes that consumers still use physically present institutions more than virtual ones, and notes a predominantly domestic-oriented financing structure; but warns against simply overhauling the national consumer protection traditions and legal systems by one-size-fits-all harmonisation; takes the view that national consumer protection traditions must not be interpreted in such a way that new competitors are hindered on the domestic market; underlines the nee ...[+++]

21. constate que l'intégration transfrontière des marchés financiers européens de détail est moins développée que dans le secteur de gros; relève que les consommateurs recourent toujours davantage aux établissements présents physiquement en un lieu qu'aux établissements virtuels et constate l'existence d'une structure financière essentiellement nationale; met en garde toutefois contre un simple remaniement des traditions de protection des consommateurs et des systèmes juridiques nationaux en recourant à une harmonisation généralisée pour tout le secteur; estime que les traditions nationales de protection des consommateurs ne doivent p ...[+++]


This proposal is intended to amend Directives 90/619/EEC, 97/7/EC and 98/27/EC and will therefore complement existing provisions on distance selling of goods and services other than financial services.

Cette proposition vise à modifier les directives 90/619/CEE, 97/7/CE et 98/27/CE et complétera donc les dispositions existantes concernant la commercialisation à distance des biens et des services autres que les services financiers.


This proposal is intended to amend Directives 90/619/EEC, 97/7/EC and 98/27/EC and will therefore complement existing provisions on distance selling of goods and services other than financial services.

Cette proposition vise à modifier les directives 90/619/CEE, 97/7/CE et 98/27/CE et complétera donc les dispositions existantes concernant la commercialisation à distance des biens et des services autres que les services financiers.


The proposed Directive would complement Directive 97/7/EEC, which establishes distance selling rules for goods and services other than financial services.

La directive proposée viendrait compléter la directive 97/7/CEE qui fixe des règles concernant la vente à distance de biens et de services autres que les services financiers.


Some points remain open: - the cooling-off period for contracts at a distance for services (other than financial services - limits on the use of certain means of communication at a distance (such as automatic calling machines etc.) - legal remedies - time limit for transposition - exclusion of contracts below a certain minimum value.

Quelques points sont restés en suspens: - le droit de rétractation pour les contrats à distance portant sur les services (autres que financiers). - les limites à l'utilisation de certaines techniques de communication à distance (automates d'appel, etc).


The overall compromise proposed by the Presidency made it possible to retain the right to rescind with regard to services (other than financial services).

Le compromis globale proposé par la Présidence a permis de maintenir le droit de rétractation en ce qui concerne les services (autres que les services financiers).


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