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100%-owned subsidiary
100-percent owned subsidiary
Affiliate corporations
Branch operations
Distribute the shares of a subsidiary
Draft casting budget
Draw up casting budget
Fully-owned subsidiary
Indirect subsidiary
Inform subsidiaries on good practices
Joint subsidiary
Keep subsidiaries apprised of good practices
Operations of subsidiary
Owner enterprise
Prepare casting budget
Prepare casting budgets
Share good practices across subsidiaries
Sharing good practices across subsidiary
Spin-out the shares of a subsidiary
Spin-out the stock of a subsidiary
Sub-subsidiary
Sub-subsidiary company
Subsidiary
Subsidiary budget
Subsidiary company
Subsidiary operation
Subsidiary operations
Subsidiary wholly-owned corporation
Subsubsidiary
Subsubsidiary company
Wholly owned subsidiary
Wholly-owned subsidiary
Wholly-owned subsidiary corporation

Vertaling van "subsidiary budget " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

partager la bonne pratique entre des filiales


subsidiary [ subsidiary company | Subsidiary company(STW) | affiliate corporations(UNBIS) ]

filiale [ société filiale ]


wholly-owned subsidiary | wholly owned subsidiary | wholly-owned subsidiary corporation | 100%-owned subsidiary | 100-percent owned subsidiary | fully-owned subsidiary

filiale en propriété exclusive | filiale à 100 % | filiale à cent pour cent | corporation filiale


wholly-owned subsidiary [ wholly-owned subsidiary corporation | subsidiary wholly-owned corporation | wholly owned subsidiary | fully-owned subsidiary | owner enterprise ]

filiale à cent pour cent [ filiale à 100 % | filiale en propriété exclusive | filiale en toute propriété | filiale en pleine propriété | filiale possédée en propriété exclusive | filiale appartenant en propriété exclusive | personne morale filiale entièrement détenue ]


operations of subsidiary | subsidiary operation | branch operations | subsidiary operations

activités des filiales


distribute the shares of a subsidiary | spin-out the shares of a subsidiary | spin-out the stock of a subsidiary

distribuer les titres d'une filiale | distribuer les actions d'une filiale


sub-subsidiary | subsubsidiary | sub-subsidiary company | subsubsidiary company | indirect subsidiary

sous-filiale | filiale indirecte




draft casting budget | draw up casting budget | prepare casting budget | prepare casting budgets

préparer le budget d'un casting
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In that context, the CJEU also raises, as a subsidiary argument, a lack of regard for the scope of the first paragraph of Article 317 TFEU and Article 53(1) of Regulation No 966/2012 (1), on the basis of which the General Court ought to have recognised the principle that compensation such as that claimed in the present case must come from that part of the EU budget which relates to the Commission.

Dans ce contexte, la CJUE invoque par ailleurs incidemment la méconnaissance de la portée de l’article 317, premier alinéa, TFUE, et de l’article 53, paragraphe 1, du règlement no 966/2012 (1), dispositions aux termes desquelles la Tribunal aurait dû admettre le principe selon lequel une indemnisation comme celle demandée dans la présente affaire doit être imputée sur la partie du budget relative à la Commission.


(iii) is, in the opinion of the board of directors of the corporation or subsidiary, essential to continue a current business or activity of the corporation or subsidiary as set out in a corporate plan or budget of the corporation that has been approved pursuant to this section or section 122 or 123.

(iii) est, selon le conseil d’administration de la société ou de la filiale, essentiel à la poursuite des activités courantes de l’une ou l’autre telles qu’elles figurent au plan ou au budget de la société approuvés en conformité avec le présent article ou avec les articles 122 ou 123.


61. Regrets that the new Interinstitutional Agreement does not explicitly provide for the joint costs of military operations within the framework of the ESDP, to be financed from the Community budget, thereby discontinuing the existing practice of having recourse to Member States' subsidiary budgets or start-up funds;

61. regrette que le nouvel accord interinstitutionnel ne prévoie pas explicitement que les coûts communs des opérations militaires effectuées dans le cadre de la PESD sont financés sur le budget communautaire, mettant fin ainsi à la pratique existante du recours au budget subsidiaire ou aux fonds de démarrage des États membres;


27. Advocates that, following an amendment to Article 28 TEU, the joint costs for military operations within the framework of ESDP should be funded from the Community budget (this already occurs in the civil sphere in the case of police operations) and not from a subsidiary budget of the Member States, as provided for at present; takes the view that a special budget for military costs would not only leave aside the important aspect of civil and military cooperation and further broaden the gulf between the first and second pillars, it would also be contrary to the principle of parliamentary accountability and democratic controls, since a ...[+++]

27. plaide pour que les coûts communs liés aux interventions militaires dans le cadre de la PESD soient financés sur le budget communautaire en vertu d'une modification à l'article 28 du traité TUE (comme c'est actuellement le cas dans le domaine civil pour les opérations de police) et non sur un budget annexe des États membres, comme ceux-ci le prévoient actuellement; estime qu'un budget spécial pour les frais militaires non seulement négligerait l'aspect important de la coopération civile et militaire et accroîtrait l'écart entre le premier et le deuxième pilier mais serait également contraire au principe de reddition de compte parlem ...[+++]


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23. Advocates that, following an amendment to Article 28 TEU, the joint costs for military operations within the framework of ESDP should be funded from the Community budget (this already occurs in the civil sphere in the case of police operations) and not from a subsidiary budget of the Member States, as provided for at present; a special budget for military costs would not only leave aside the important aspect of civil and military cooperation and further broaden the gulf between the first and second pillars, it would also be contrary to the principle of parliamentary accountability and democratic controls, since a subsidiary budget o ...[+++]

23. plaide pour que les coûts communs liés aux interventions militaires dans le cadre de la PESD soient financés sur le budget communautaire en vertu d'une modification à l'article 28 du traité TUE (comme c'est actuellement le cas dans le domaine civil pour les opérations de police) et non sur un budget annexe des États membres ‑ comme ceux‑ci le prévoient actuellement; un budget spécial pour les frais militaires non seulement négligerait l'aspect important de la coopération civile et militaire et accroîtrait l'écart entre le premier et le deuxième pilier mais serait également contraire au principe de reddition de compte parlementaire e ...[+++]


In response to these questions, the government proposed a number of amendments to its existing foreign subsidiary rules (1050) These modifications were first unveiled in the 1994 federal budget and affected the definition of active business income, the deduction of business losses and computing foreign accrual property income and the list of countries where foreign subsidiaries can earn exempt and active business earnings from which dividends might be received tax free in Canada.

En réaction aux préoccupations qu'il a manifestées, le gouvernement a proposé des modifications aux règles applicables aux filiales étrangères (1050) Ces modifications, annoncées dans le budget fédéral de 1994, visaient la définition des revenus d'entreprises actives, la déduction des pertes d'entreprise, le calcul du revenu étranger accumulé tiré de biens et la liste des pays où des filiales étrangères peuvent gagner des revenus d'entreprises actives et exemptées, dont des dividendes non imposables peuvent être reçus au Canada.


Sessional Paper No. 8512-361-104. by Mr. Collenette (Minister of Transport) Summary of the Corporate Plan for 1999 to 2003 and of the Operating and Capital Budgets for 1999 of Marine Atlantic Inc., and the summary of the Corporate Plans of its subsidiaries for 1999-2003, pursuant to the Financial Administration Act, R. S. 1985, c. F-11, sbs. 125(4).

Document parlementaire n 8512-361- 104. par M. Collenette (ministre des Transports) Sommaire du plan d'entreprise de 1999 à 2003 et des budgets d'exploitation et d'immobilisations de 1999 de Marine Atlantique S.C.C., ainsi que le sommaire des plans d'entreprise de 1999-2003 de ses filiales, conformément à Loi sur la gestion des finances publiques, L. R. 1985, ch. F-11, par. 125(4).


A port authority shall provide the Minister with such accounts, budgets, returns, statements, documents, records, books, reports or other information as the Minister may require, including information about any contingent liabilities of the port authority or of its wholly-owned subsidiaries”.

Les administrations portuaires présentent au ministre les comptes, budgets, relevés, livres, rapports et autres renseignements que celui-ci peut exiger, y compris les renseignements relatifs à leurs éventuels éléments de passif ou à ceux de leurs filiales à cent pour cent, le cas échéant».


by Mr. Anderson (Minister of Transport) — Summaries of the Corporate Plan for 1997 to 2001 and of the Operating and Capital Budgets for 1997 of Marine Atlantic Inc., and summaries of the Corporate Plans of its subsidiaries for 1997-2001, pursuant to the Financial Administration Act, R. S. 1985, c. F–11, sbs. 125(4).

par M. Anderson (ministre des Transports) — Sommaires du plan d’entreprise de 1997 à 2001 et du budget d’exploitation et d’immobilisations de 1997 de Marine Atlantique S.C.C., ainsi que les sommaires des plans d’entreprise de 1997-2001 de ses filiales, conformément à la Loi sur la gestion des finances publiques, L. R. 1985, ch. F–11, par. 125(4).


2. A draft budget for the Commission and the Scientific Committee and any subsidiary bodies shall be prepared by the executive secretary and submitted to the members of the Commission at least 60 days before the annual meeting of the Commission.

2. Le projet de budget de la commission, du comité scientifique et de tout organe subsidiaire est établi par le secrétaire exécutif et soumis aux membres de la commission au moins soixante jours avant la réunion annuelle de la Commission.


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