As regards the reference to Parliament’s contribut
ion, certain points were hi
ghlighted on all of these occasions in the conclusions linked to individual reports and speeches: the need first of all to harmonise transport charges in all Member States to consolidate the single European market; the opportunity for a transformation – if n
ot a radical one in some cases, then one that is objective and realistic at all time
s and, in any case, ...[+++]challenging – of the charging structure with a view to internalising the external costs of transport, which are often overlooked when decisions are made concerning the transport mode and, therefore, omitted from infrastructure completion strategies.En ce qui concerne la référence à la contribution de l’Assemblée, certains points ont été mis en exergue, à chaque occasion, dans les conclusions relatives aux différents rapports et discours: la nécessité, avant tout, d’harmoniser les tarifs des transports dans l’ensemble des États membres afin de consolider le marché unique européen, l’opportunité de transformer - si pas radicalement dans certains cas, tout au moins, à chaque fois, avec objectivité, réalisme et d’une façon stimulante - la structure des tarifs afin de permettre l’internalisation des coûts externe
s du transport, qui sont souvent négligés au moment de prendre des décision
...[+++]s relatives au choix du mode de transport et qui, par conséquent, sont souvent absents des stratégies de réalisation des infrastructures.