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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research
Vienna Institute of International Economic Comparison

Vertaling van "socio-economic comparison " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


Vienna Institute of International Economic Comparison

Institut de comparaison économique internationale de Vienne




economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will equally monitor the socio-economic impacts of the 2013 marketing ban, notably in comparison to the data cited in the Impact Assessment and the estimates and predictions made in that context.

La Commission suivra également les incidences socio-économiques de l’interdiction de mise sur le marché, notamment en les comparant avec les données figurant dans l’analyse d’impact et les estimations et prévisions établies dans ce contexte.


26. Stresses that the large differences in terms of academic performance in Latin America have continued to increase in recent years if comparisons are made based on rural and urban areas, the type of school (public or private), gender or socio-economic status, thus worsening the problem of lack of social cohesion;

26. insiste sur le fait que les grandes différences en matière de performance scolaire en Amérique latine ont continué à se creuser ces dernières années entre les zones rurales et les zones urbaines, entre les écoles publiques et privées, entre les filles et les garçons, mais aussi en fonction du niveau socioéconomique, aggravant ainsi le manque de cohésion sociale;


26. Stresses that the large differences in terms of academic performance in Latin America have continued to increase in recent years if comparisons are made based on rural and urban areas, the type of school (public or private), gender or socio-economic status, thus worsening the problem of lack of social cohesion;

26. insiste sur le fait que les grandes différences en matière de performance scolaire en Amérique latine ont continué à se creuser ces dernières années entre les zones rurales et les zones urbaines, entre les écoles publiques et privées, entre les filles et les garçons, mais aussi en fonction du niveau socioéconomique, aggravant ainsi le manque de cohésion sociale;


1. Regrets that the percentage of early school leavers in the EU currently stands at 14.4 % and that 17.4 % of these have only completed primary school; notes that reducing early school leaving has been a target for the EU and Member States for many years but not sufficient progress has been made, with rates for early school leaving above 30 % in some Member States; notes the tremendous divergence in the percentage of early school leavers in the various Member States and the difficulty of drawing comparisons in terms of relevant contextual factors – such as migratory movements and levels of education in the family – between different r ...[+++]

1. regrette que le taux d'abandon scolaire dans l'Union européenne s'établisse actuellement à 14,4 % et que 17,4 % des jeunes concernés n'aient terminé que leurs études primaires; observe que la réduction de l'abandon scolaire est un objectif de l'Union et des États membres depuis de nombreuses années, mais que les progrès réalisés ont été insuffisants, les taux d'abandon scolaire étant supérieurs à 30 % dans certains États membres; fait observer que le taux de décrochage scolaire varie radicalement d'un État membre à l'autre et que les conditions générales, telles que les mouvements migratoires et le niveau d'éducation des familles, ne sont que difficilement comparables entre les ...[+++]


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19. Calls on the Commission to ensure that the ongoing compilation by Eurostat of a socio-economic database for the EU's coastal regions includes data on tourism that is reliable, uniform and up-to-date, since this is essential in order to facilitate decision-making in the public sector and enable comparison between regions and sectors; recommends that the coastal Member States, as a matter of urgency, act to implement the Tourism Satellite Account in their territory;

19. invite la Commission à s'assurer que le développement continu par Eurostat d'une base de données socio-économiques des régions côtières de l'Union comprenne des données fiables, homogènes et mises à jour sur le tourisme, car cela est essentiel pour faciliter la prise de décision dans le secteur public et permettre des comparaisons entre les régions et entre les secteurs; recommande aux États membres côtiers de s'employer d'urgence à la mise en œuvre du "compte satellite du tourisme" sur leur territoire;


Standardised national data are assembled in a European database for international comparison of antibiotic use in relation to antibiotic resistance patterns, socio-economic determinants and general health indicators.

Les données nationales normalisées sont rassemblées dans une base de données européenne en vue d'établir une comparaison internationale de l'utilisation des antibiotiques, mise en parallèle avec les tendances de résistance aux antibiotiques, les déterminants socio-économiques et les indicateurs de santé généraux.


Standardised national data are assembled in a European database for international comparison of antibiotic use in relation to antibiotic resistance patterns, socio-economic determinants and general health indicators.

Les données nationales normalisées sont rassemblées dans une base de données européenne en vue d'établir une comparaison internationale de l'utilisation des antibiotiques, mise en parallèle avec les tendances de résistance aux antibiotiques, les déterminants socio-économiques et les indicateurs de santé généraux.


The university participation rate for 18- to 24-year-olds from lower socio-economic backgrounds has increased very little over the past eight years in comparison with learners from higher socio- economic backgrounds.

Le taux de fréquentation des universités chez les jeunes de 18 à 24 ans issus de milieux socioéconomiquement défavorisés a très peu augmenté depuis huit ans par rapport à celui des étudiants issus de milieux plus favorisés.


Nonetheless, it must be acknowledged that the comparison of results (benchmarking) is a technique which needs to be developed and applied with prudence, since it is based on the comparison of practices, scenarios and results between economic agents of a similar nature; for that reason the results of such a comparison cannot be used immediately in the design of concrete measures without taking into account the real socio-economic situation prevailing in each Member State.

Il faut néanmoins reconnaître que la comparaison des résultats (benchmarking) est une technique à développer et à appliquer avec prudence, étant donné qu'elle repose sur la comparaison de pratiques, de scénarios et de résultats entre agents économiques de nature comparable. C'est la raison pour laquelle les résultats de l'exercice ne peuvent être utilisés directement pour concevoir des mesures pratiques sans tenir compte des réalités socio-économiques qui prévalent dans chacun des États membres.


The Urban Aboriginal Initiative consisted of a two-year process that produced four Canada West Foundation publications: first, a socio-economic comparison of Aboriginal and non-Aboriginal residents of the six cities and a review of federal, provincial and municipal government urban Aboriginal-specific policies in those cities; second, an investigation of enhanced urban Aboriginal programming by federal, provincial, municipal and Aboriginal governments, and by Aboriginal and non-Aboriginal nongovernmental organizations; third, the identification and discussion of promising practices, ideas that work in urban Aboriginal policy making and ...[+++]

L'Initiative visant les Autochtones en milieu urbain a suivi un processus s'étalant sur deux ans qui a produit quatre publications de la Canada West Foundation: d'abord, une comparaison socioéconomique des résidents autochtones et non autochtones des six villes et une étude des politiques fédérales, provinciales et municipales propres aux Autochtones dans ces villes; après, nous nous sommes penchés sur les programmes améliorés visant les Autochtones des villes et mis en oeuvre par les gouvernements fédéral, provinciaux et municipaux, et par les organisations non gouvernementales autochtones et non autochtones; ensuite, nous avons ident ...[+++]


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