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Antisocial
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CMO
CSO
Civil society
Civil society organisation
Civil society organization
Collecting society
Collective management organisation
Collective rights management organisation
Copyright collecting agency
Copyright collecting society
Copyright collective
Forum for civil society organisations
Friendly societies
Friendly society
ISDI
International Secretariat for the Dietetic Industry
International Society of Forensic Odonto-Stomatology
International Special Dietary Food Industries
Mutual aid society
Mutual assistance scheme
Mutual benefit scheme
Mutual organisation
Organised civil society
Organized civil society
Personality
Practitioners from civil society organisations
Psychopathic
Sociopathic

Vertaling van "society organisations including " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
civil society [ civil society organisation | civil society organization | CSO | organised civil society | organized civil society ]

société civile [ organisation de la société civile | société civile organisée ]


civil society organisation | CSO [Abbr.]

organisation de la société civile | OSC [Abbr.]


forum for civil society organisations

forum de la société civile organisée


practitioners from civil society organisations

acteurs praticiens de la société civile organisée


Definition: Personality disorder characterized by disregard for social obligations, and callous unconcern for the feelings of others. There is gross disparity between behaviour and the prevailing social norms. Behaviour is not readily modifiable by adverse experience, including punishment. There is a low tolerance to frustration and a low threshold for discharge of aggression, including violence; there is a tendency to blame others, or to offer plausible rationalizations for the behaviour bringing the patient into conf ...[+++]

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par un mépris des obligations sociales et une indifférence froide pour autrui. Il y a un écart considérable entre le comportement et les normes sociales établies. Le comportement n'est guère modifié par les expériences vécues, y compris par les sanctions. Il existe une faible tolérance à la frustration et un abaissement du seuil de décharge de l'agressivité y compris de la violence; il y a une tendance à blâmer autrui ou à justifier un comportement amenant le sujet à entrer en conflit avec la société par des rationalisations plausibles. | Personnalité:amorale | antisociale | asociale | ...[+++]


mutual assistance scheme [ friendly society | mutual aid society | mutual benefit scheme | mutual organisation | Friendly societies(ECLAS) ]

mutualité sociale [ organisation mutuelle | régime d'assistance mutuelle | société de secours mutuel ]


International Special Dietary Food Industries [ ISDI | International Society of Dietetic including all Infant and Young Children Food Industry | International Secretariat for the Dietetic Industry ]

Fédération internationale des industries des aliments diététiques [ Fédération internationale des industries des produits diététiques incluant tous les aliments de l'enfance ]


collective rights management organisation | collective management organisation | copyright collecting society | copyright collecting agency | copyright collective | collecting society [ CMO ]

société de gestion des droits d’auteur | société de gestion | société de droit d’auteur


International Organisation for Forensic Odonto-Stomatology [ International Society of Forensic Odonto-Stomatology ]

Organisation internationale d'odonto-stomatologie légale [ Société internationale d'odonto-stomatologie légale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Monitoring the implementation of these strategies should include a public-private dialogue and consultation with relevant civil society organisations, including with social partner's organisations.

Le suivi de la mise en œuvre de ces stratégies devrait prévoir un dialogue entre les secteurs public et privé et une consultation des organisations concernées de la société civile, notamment des organisations des partenaires sociaux.


The Programme shall be open to all stakeholders promoting European citizenship and integration, in particular local and regional authorities and organisations, twinning committees, European public policy research organisations (think-tanks), civil society organisations (including survivors' associations), and cultural, youth, educational and research organisations.

Le programme est ouvert à toutes les parties prenantes œuvrant pour la citoyenneté et l'intégration européennes, en particulier les autorités et organisations locales et régionales, les comités de jumelage, les organismes de recherche et de réflexion sur les politiques publiques européennes, les organisations de la société civile (y compris les associations de victimes), et les organisations culturelles, de jeunesse, d'enseignement et de recherche.


18. Emphasises the importance of creating an environment conducive to the proper functioning of civil society organisations, including a reformed legal framework; calls for the EU to make maximum global use of the EU human rights guidelines, including the EU Guidelines on human rights defenders, of the new flexibility provided by the European Instrument for the Promotion of Democracy and Human Rights (EIDHR) 2014‑2020, and of the potential of the European Endowment for Democracy newly established by the EU and its Member States, in o ...[+++]

18. souligne qu'il importe de créer un environnement propice au bon fonctionnement des organisations de la société civile, notamment un cadre juridique réformé; invite l'Union à faire le meilleur usage global des lignes directrices de l'Union européenne sur les droits de l'homme, et notamment des lignes directrices de l'Union européenne sur les défenseurs des droits de l'homme, ainsi que de la nouvelle flexibilité offerte par l'instrument européen pour la démocratie et les droits de l'homme 2014-2020, et du potentiel du Fonds européen pour la démocratie, récemment établi par l'UE et ses États membres, afin de soutenir les défenseurs ira ...[+++]


18. Emphasises the importance of creating an environment conducive to the proper functioning of civil society organisations, including a reformed legal framework; calls for the EU to make maximum global use of the EU human rights guidelines, including the EU Guidelines on human rights defenders, of the new flexibility provided by the European Instrument for the Promotion of Democracy and Human Rights (EIDHR) 2014-2020, and of the potential of the European Endowment for Democracy newly established by the EU and its Member States, in o ...[+++]

18. souligne qu'il importe de créer un environnement propice au bon fonctionnement des organisations de la société civile, notamment un cadre juridique réformé; invite l'Union à faire le meilleur usage global des lignes directrices de l'Union européenne sur les droits de l'homme, et notamment des lignes directrices de l'Union européenne sur les défenseurs des droits de l'homme, ainsi que de la nouvelle flexibilité offerte par l'instrument européen pour la démocratie et les droits de l'homme 2014-2020, et du potentiel du Fonds européen pour la démocratie, récemment établi par l'UE et ses États membres, afin de soutenir les défenseurs ira ...[+++]


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(a)civil society organisations, including non-governmental non-profit organisations and independent political foundations, community-based organisations and private-sector non-profit agencies, institutions and organisations and networks thereof at local, national, regional and international level.

a)les organisations de la société civile, y compris les organisations non gouvernementales sans but lucratif et les fondations politiques indépendantes, les organisations locales et les agences, institutions et organisations du secteur privé sans but lucratif, ainsi que leurs réseaux opérant aux niveaux local, national, régional et international.


civil society organisations, including non-governmental non-profit organisations and independent political foundations, community-based organisations and private-sector non-profit agencies, institutions and organisations and networks thereof at local, national, regional and international level.

les organisations de la société civile, y compris les organisations non gouvernementales sans but lucratif et les fondations politiques indépendantes, les organisations locales et les agences, institutions et organisations du secteur privé sans but lucratif, ainsi que leurs réseaux opérant aux niveaux local, national, régional et international.


27. Stresses the importance of strengthening EU staff expertise and commitment, in particular at delegation level, on decentralisation and on the role of CSOs and LAs in sustainable development, including on how to coordinate with CSOs, and encourages the participation of civil society organisations, including women's organisations, in order to add a gender perspective to those processes;

27. souligne l'importance de renforcer les compétences et l'engagement du personnel de l'Union, en particulier au niveau des délégations, en matière de décentralisation et de rôle des organisations de la société civile et des autorités locales dans le développement durable, notamment en matière de méthodes de coordination avec les organisations de la société civile, et encourage la participation des organisations de la société civile, ainsi que des organisations de femmes, afin d'intégrer une perspective de genre dans ces processus;


8. Underlines the importance of active and independent civil society organisations, including the social partners, for democracy; emphasises the importance of dialogue with, and proper European Neighbourhood Instrument (ENI) funding for, the civil society organisations, stresses that the partnership between the EU and the ENP countries and their respective civil societies should be strengthened in order to help build functioning democracies, foster reforms and sustainable economical growth; emphasises that these partnerships with ci ...[+++]

8. souligne l'importance pour la démocratie de l'existence d'organisations de la société civile, y compris les partenaires sociaux, actives et indépendantes; insiste sur l'importance du dialogue avec les organisations de la société civile et d'un financement adapté de l'IEV pour ces mêmes organisations et insiste sur la nécessité de renforcer le partenariat entre l'UE et les pays de la PEV, et les sociétés civiles correspondantes, afin de contribuer à la construction de démocraties qui fonctionnent, de favoriser les réformes et de pr ...[+++]


8. Underlines the importance of active and independent civil society organisations, including the social partners, for democracy; emphasises the importance of dialogue with, and proper European Neighbourhood Instrument (ENI) funding for, the civil society organisations, stresses that the partnership between the EU and the ENP countries and their respective civil societies should be strengthened in order to help build functioning democracies, foster reforms and sustainable economical growth; emphasises that these partnerships with ci ...[+++]

8. souligne l’importance pour la démocratie de l’existence d’organisations de la société civile, y compris les partenaires sociaux, actives et indépendantes; insiste sur l'importance du dialogue avec les organisations de la société civile et d’un financement adapté de l'IEV pour ces mêmes organisations et insiste sur la nécessité de renforcer le partenariat entre l’UE et les pays de la PEV, et les sociétés civiles correspondantes, afin de contribuer à la construction de démocraties qui fonctionnent, de favoriser les réformes et de pr ...[+++]


Member States should encourage and work closely with civil society organisations, including recognised and active non-governmental organisations in this field working with trafficked persons, in particular in policy-making initiatives, information and awareness-raising campaigns, research and education programmes and in training, as well as in monitoring and evaluating the impact of anti-trafficking measures.

Les États membres devraient encourager et travailler en étroite collaboration avec les organisations de la société civile, et notamment les organisations non gouvernementales reconnues et actives dans le domaine concerné qui viennent en aide aux victimes de la traite, en particulier dans le cadre des actions destinées à orienter les politiques, des campagnes d’information et de sensibilisation, des programmes de recherche et d’éducation, et des actions de formation, ainsi qu’aux fins du suivi et de l’évaluation des effets des mesures de lutte contre la traite.


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