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Articulate coupling
Bolster
Box coupling
Break a coupling
Clamp coupling
Coupling attachment
Coupling gel disk holder
Disc coupling
Fifth wheel coupling
Fifth-wheel coupling
Flange coupling
Flange type shaft coupling
Flanged shaft coupling
Lever of a couple
Moment of a couple
Moment of a force
Moment of a torque
Moment of force
Muff coupling
Plate coupling
Put a couple of turns to the bitts!
Ribbed compression coupling
Shove to a coupling
Split coupling
Split muff coupling
Torque
Turning moment

Vertaling van "services a couple " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
torque | moment of a force | moment of force | moment of a torque | moment of a couple | turning moment

moment d'une force | moment d'un couple | moment de rotation




put a couple of turns to the bitts!

prenez quelques tours sur les bittes!








box coupling | clamp coupling | muff coupling | ribbed compression coupling | split coupling | split muff coupling

manchon à coquilles | manchon cylindrique | manchon d'accouplement à coquilles | manchon d'accouplement cylindrique


disc coupling | flange coupling | flange type shaft coupling | flanged shaft coupling | plate coupling

accouplement à disques | accouplement à plateaux | manchon à plateaux | manchon d'accouplement à plateaux


articulate coupling | bolster | coupling attachment | fifth wheel coupling | fifth-wheel coupling

sellette | sellette d'attelage | support


Coupling gel disk holder

support de disque de gel d’entraînement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2.16.2. Registration/in service maximum permissible mass on each axle and, in the case of a semi-trailer or centre-axle trailer, intended load on the coupling point stated by the manufacturer if lower than the technically permissible maximum mass on the coupling point : .

2.16.2. Masse maximale admissible à l’immatriculation/en service sur chaque essieu et, dans le cas d’une semi-remorque, d’une remorque à essieu central, charge prévue sur le point d’attelage déclarée par le constructeur lorsqu’elle est inférieure à la masse maximale techniquement admissible sur le point d’attelage : .


2.16.2. Registration/in service maximum permissible mass on each axle and, in the case of a semi-trailer or centre-axle trailer, intended load on the coupling point stated by the manufacturer if lower than the technically permissible maximum mass on the coupling point: .

2.16.2. Masse maximale admissible à l’immatriculation/en service sur chaque essieu et, dans le cas d’une semi-remorque, d’une remorque à essieu central, charge prévue sur le point d’attelage déclarée par le constructeur lorsqu’elle est inférieure à la masse maximale techniquement admissible sur le point d’attelage: .


European diversity, as manifested by differences in consumer preferences for example, coupled with the size of the Internal Market offer a unique combination to enterprises for the introduction of innovative products and services.

La diversité européenne, telle qu'elle se manifeste dans les préférences différentes des consommateurs, et la taille du marché intérieur offrent aux entreprises des possibilités uniques d'introduire des produits et des services novateurs.


Changing consumer behaviour coupled with new business models of financial service providers could lead to new risks related to consumer protection (e.g. financial exclusion, supervision/regulation issues in the market, etc.).

L'évolution du comportement des consommateurs, conjuguée à l'apparition de nouveaux modèles économiques des prestataires de services financiers, pourrait créer de nouveaux risques pour la protection des consommateurs (problèmes d'exclusion financière, de surveillance/réglementation du marché, etc.).


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When more than one axle is normally subject to braking in the case of vehicles of categories T and C with a maximum design speed not exceeding 60 km/h, one axle may be decoupled provided that activation of the service braking system automatically re-couples this axle and that, in the case of a failure in the energy supply or a failure in the control transmission of the re-coupling control device, then automatic re-coupling shall be ensured.

Lorsque plus d'un essieu est normalement soumis au freinage dans le cas de véhicules de catégories T et C ayant une vitesse maximale par construction ne dépassant pas 60 km/h, un essieu peut être désaccouplé pour autant que l'activation du système de freinage de service ré-accouple automatiquement cet essieu et que, en cas de défaillance de l'apport d'énergie ou de défaillance dans la transmission de la commande du dispositif de commande de ré-accouplement, celui-ci se fasse automatiquement.


2.16.2. Registration/in service maximum permissible mass on each axle and, in the case of a semi-trailer or centre-axle trailer, intended load on the coupling point stated by the manufacturer if lower than the technically permissible maximum mass on the coupling point (23): .

2.16.2. Masse maximale admissible à l’immatriculation/en service sur chaque essieu et, dans le cas d’une semi-remorque, d’une remorque à essieu central, charge prévue sur le point d’attelage déclarée par le constructeur lorsqu’elle est inférieure à la masse maximale techniquement admissible sur le point d’attelage (23): .


In many cases, entry restrictions are coupled with reserved rights to provide certain services.

Souvent ces restrictions s'accompagnent de droits réservés pour l'offre de certains services.


2.16.2. Intended registration/in service maximum permissible mass on each axle and in the case of a semi-trailer or centre-axle trailer, intended load on the coupling point stated by the manufacturer if lower than the technically permissible maximum mass on their coupling point (maximum and minimum): .

2.16.2. Masse en charge maximale admissible d'immatriculation/en service prévue sur chaque essieu et, dans le cas d'une semi-remorque ou d'une remorque à essieu central, charge prévue sur le point d'attelage déclarée par le constructeur lorsqu'elle est inférieure à la masse maximale techniquement admissible sur le point d'attelage (valeurs maximale et minimale): .


2.16.2. Intended registration/in-service maximum permissible laden mass on each axle and in the case of a semi-trailer or centre-axle trailer, intended load on the coupling point stated by the manufacturer if lower than the technically permissible maximum mass on their coupling point (several entries possible for each technical configuration) (å): .

2.16.2. Masse en charge maximale admissible d'immatriculation/en service prévue sur chaque essieu et, dans le cas d'une semi-remorque ou d'une remorque à essieu central, charge prévue sur le point d'attelage déclarée par le constructeur lorsqu'elle est inférieure à la masse maximale techniquement admissible sur leur point d'attelage (plusieurs entrées possibles pour chaque configuration technique) (å): .


1.20.2. Intended registration/in-service maximum permissible laden mass on each axle and, in the case of a semi-trailer or centre-axle trailer, intended load on the coupling point stated by the manufacturer if lower than the technically permissible mass on their coupling point (several entries possible for each technical configuration) (2)

1.20.2. Masse en charge maximale admissible d'immatriculation/en service prévue sur chaque essieu et, dans le cas d'une semi-remorque ou d'une remorque à essieu central, charge prévue sur le point d'attelage déclarée par le constructeur lorsqu'elle est inférieure à la masse techniquement admissible sur leur point d'attelage (plusieurs entrées possibles pour chaque configuration technique) (2): .




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'services a couple' ->

Date index: 2024-10-23
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