Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Appropriation
Appropriation authority
Attendance at school
Budget appropriation
Budget appropriation process
Budgetary appropriation
Budgetary appropriation process
Class attendance
Compensatory education
Cultural appropriation
Cultural misappropriation
Cultural theft
Education for highly gifted children
Educational institution
Racial appropriation
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy
Vote

Traduction de «schools at appropriate » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty t ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic doit être codé. Le diagnostic repose sur la présence de conduites du type suivant: manifestations excessi ...[+++]


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


budget appropriation process | budget appropriation | appropriation | budgetary appropriation | budgetary appropriation process

ouverture d'un crédit | ouverture de crédit budgétaire | affectation d'une somme à


receive appropriate permissions for recorded audiovisual example use | receiving appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | Gaining appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | receive appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples

recevoir des autorisations appropriées pour l'utilisation d'exemples d'enregistrements audiovisuels


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


appropriation | appropriation authority | budgetary appropriation | vote

crédit | crédit parlementaire | crédit budgétaire | autorisation de crédit


cultural appropriation | cultural theft | racial appropriation | cultural misappropriation

appropriation culturelle | vol culturel | usurpation culturelle


Definition: A depressive episode, which may be prolonged, arising in the aftermath of a schizophrenic illness. Some schizophrenic symptoms, either positive or negative , must still be present but they no longer dominate the clinical picture. These depressive states are associated with an increased risk of suicide. If the patient no longer has any schizophrenic symptoms, a depressive episode should be diagnosed (F32.-). If schizophrenic symptoms are still florid and prominent, the diagnosis should remain that of the appropriate schizop ...[+++]

Définition: Episode dépressif, éventuellement prolongé, survenant au décours d'une maladie schizophrénique. Certains symptômes schizophréniques positifs ou négatifs doivent encore être présents, mais ne dominent plus le tableau clinique. Ce type d'état dépressif s'accompagne d'un risque accru de suicide. Si le patient ne présente plus aucun symptôme schizophrénique, on doit faire un diagnostic d'épisode dépressif (F32.-). Si les symptômes schizophréniques restent florides et au premier plan de la symptomatologie, on doit garder le diagnostic de la forme clinique appropriée de schizophrénie (F20.0-F20.3).
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A recent study[5] on the state of digital provision in schools in the Union revealed that 63% of nine year olds do not study at a 'highly digitally-equipped school' (with appropriate equipment, fast broadband and high 'connectivity').

Une étude récente[5] sur l’équipement numérique actuel des écoles dans l’Union a montré que 63 % des élèves de neuf ans ne fréquentaient pas une «école avec un équipement numérique performant» (c’est‑à‑dire qui dispose d’un équipement adéquat, d’un accès à haut débit rapide et d’une «connectivité» élevée).


The Member State in which the Agency has its seat shall provide the best possible conditions to ensure proper functioning of the Agency, including multilingual, European-oriented schooling and appropriate transport connections.

L'État membre dans lequel le siège de l'Agence est situé offre les meilleures conditions possibles aux fins du bon fonctionnement de l'Agence, y compris une scolarisation multilingue à vocation européenne et des liaisons de transport appropriées.


Furthermore, the host Member State should provide the necessary conditions for the smooth operation of Europol, including multilingual, European-oriented schooling and appropriate transport connections, so as to attract high-quality human resources from as wide a geographical area as possible.

Par ailleurs, l'État membre d'accueil devrait créer les conditions nécessaires au bon fonctionnement d'Europol, y compris en ce qui concerne la scolarisation multilingue à vocation européenne et les liaisons de transport adéquates, afin qu'elle puisse attirer du personnel de haute qualité représentant une couverture géographique aussi large que possible.


In summary, the churches in integration have identified the following as 10 essential aspects of religious programming, broadly based. These are: the development, in-servicing and implementation of programs in religious education; the need for compatibility of the general curriculum with approved programs in religious education; the need to avoid conflict between a general curriculum and religious education programming; classroom worship, including the use of devotional materials, scripture readings, reflections and prayers; religious observances, services and liturgies in the schools at appropriate times during the school year, for ...[+++]

En résumé, les Églises du système unifié ont dégagé 10 aspects des programmes d'enseignement religieux qu'ils considèrent comme étant les plus importants, soit l'élaboration, l'enseignement sur place et la mise en application de programmes d'enseignement religieux; le besoin de compatibilité du cursus général et des programmes approuvés d'enseignement religieux; la nécessité d'éviter des conflits entre programme d'enseignement général et programme d'enseignement religieux; la pratique du culte en classe, notamment l'utilisation d'objets du culte, la lecture des écritures, la réflexion et les prières; la pratique de la religion, les services et la liturgie dans les écoles à des périodes appropriées ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I do not think the proposed constitutional amendment will deprive the Roman Catholic people, the Pentecostal people, the United Church people or any of the protected denominations of the right to carry out and conduct their religious activities in all schools, nor to have unidenominational schools in appropriate circumstances.

Je ne pense pas que la modification constitutionnelle proposée prive les catholiques, les pentecôtistes, les membres de l'Église unifiée ou n'importe quelle autre confession protégée du droit de pratiquer leurs activités religieuses dans toutes les écoles, ni de celui d'avoir des écoles uniconfessionnelles quand les circonstances s'y prêtent.


2. The Member State where the Board's seat is located shall provide the best possible conditions to ensure the proper functioning of the Board, including multilingual, European-oriented schooling and appropriate transport connections.

2. L'État membre où le siège est établi assure les meilleures conditions possibles pour le bon fonctionnement du CRU, y compris l'offre d'une scolarisation multilingue et à vocation européenne et des liaisons de transport appropriées.


In this regard, let me turn to recommendation 12, which called upon the agency to “work to facilitate, in collaboration with the Joint Consortium for School Health, appropriate healthy food and physical activity standards and programs in schools”.

À ce propos, j'aimerais examiner la recommandation 12, qui recommande ceci à l'Agence: « travaille afin de faciliter une alimentation saine adéquate, des normes et des programmes d'activité physique dans les écoles, en collaboration avec le Consortium conjoint pour l'hygiène scolaire ».


The Member State in which the Agency has its seat should provide the best possible conditions to ensure proper functioning of the Agency, including multilingual, European-oriented schooling and appropriate transport connections.

L'État membre dans lequel le siège de l'Agence est situé devrait offrir les meilleures conditions possibles aux fins du bon fonctionnement de l'Agence, y compris une scolarisation multilingue et à vocation européenne et des liaisons de transport appropriées.


Entrenching in law current practices of additional margins of safety for pesticide use around homes and schools is appropriate.

Il est opportun de consacrer dans la loi les pratiques actuelles relatives aux marges de sécurité additionnelles pour l'utilisation des produits antiparasitaires autour des habitations et des écoles.


This chamber, and our committee in St. John's, heard it argued that provincial politicians, and not the courts, should decide when separate denominational schools are appropriate.

Le Sénat et notre comité à St. John's ont entendu des témoins qui disaient que ce sont les politiciens provinciaux, et non les tribunaux, qui devraient décider si la création ou le maintien d'écoles confessionnelles séparées est justifié ou non.


w