Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Age at leaving school
Dropout
Dropping out
Early school leaver
Early school leaving
Educational dropout
High school diploma
Normal school-leaving age
Regular school-leaving age
School dropout
School leavers
School leaving certificate
School-leaving age
School-leaving examination
Secondary school diploma
Secondary school graduation diploma
Secondary school-leaving certificate
Student dropout
University dropout

Vertaling van "school leaving which " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

abandon scolaire [ abandon de la scolarité | abandon des études | abandon en cours d'études | décrochage scolaire | jeune en décrochage scolaire | jeune en rupture scolaire | jeune quittant l'école prématurément | rupture scolaire | sortie précoce du système éducatif ]


regular school-leaving age [ normal school-leaving age ]

âge normal de fin de scolarité


high school diploma [ secondary school diploma | secondary school graduation diploma | secondary school-leaving certificate ]

diplôme d'études secondaires [ DES | diplôme de fin d'études secondaires | certificat de fin d'études secondaires ]


school-leaving age

âge limite de la fréquentation scolaire obligatoire [ âge légal de fin de scolarité | âge de fin de scolarité ]


secondary school-leaving certificate

diplôme de fin d'études secondaires






A rare idiopathic skin disease with characteristics of widespread, congenital, superficial erosions and vesicles (often involving more than 75% of the body) which heal leaving scars with a supple, symmetrical, reticulated pattern, frequently resultin

dermatose érosive et vésiculaire congénitale


Definition: An ill-defined residual category of disorders in which both arithmetical and reading or spelling skills are significantly impaired, but in which the disorder is not solely explicable in terms of general mental retardation or of inadequate schooling. It should be used for disorders meeting the criteria for both F81.2 and either F81.0 or F81.1.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Data should allow for the analysis of the main reasons behind early school leaving for different groups of pupils, regions, localities or schools which are especially affected by early school leaving.

Les données devraient permettre d’analyser les principales causes de l’abandon scolaire pour différentes catégories d’élèves, régions, localités ou écoles particulièrement touchées par le phénomène.


Identify those schools or local environments which present a high risk of early school leaving and high levels of educational disadvantage and which might benefit from additional support or resources.

Repérer les écoles ou les contextes locaux qui présentent un risque élevé de décrochage scolaire et des niveaux élevés de désavantages en matière scolaire et qui pourraient tirer profit d'un soutien ou de moyens supplémentaires.


Alongside the EU early school leaving indicator, explore opportunities for developing or enhancing national data collection systems which regularly gather a wide range of information on learners, especially those at risk and early school leavers.

Parallèlement à l'indicateur de l'Union européenne sur le décrochage scolaire, étudier la possibilité de développer ou d'améliorer les systèmes nationaux de collecte de données qui recueillent régulièrement toute une série d'informations sur les apprenants, en particulier ceux qui sont exposés et les jeunes en décrochage scolaire.


The Luxembourg Presidency's symposium Staying on Track — tackling early school leaving and promoting success in school held in Luxembourg on 9-10 July 2015, which brought together participants from across the EU in the fields of policy making, research and practice to debate this important topic.

au symposium organisé par la présidence luxembourgeoise, les 9 et 10 juillet 2015 à Luxembourg, sur le thème «Staying on track — Lutter contre le décrochage et promouvoir la réussite scolaire», qui a rassemblé des participants de toute l'Union européenne engagés dans le monde politique, de la recherche ou de l'enseignement pour débattre de ce sujet important.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Council agreed in May 2010 in its conclusions on the social dimension of education and training that the successful prevention of early school leaving requires the development of knowledge about groups at risk of dropping out at local, regional and national level, and systems for identifying early individuals who are at such risk, and concluded that comprehensive and cross-sectoral strategies should be implemented, which provide a range of school-wide and systemic policies targeting the di ...[+++]

Dans ses conclusions de mai 2010 sur la dimension sociale de l'éducation et de la formation, le Conseil a estimé que, pour réussir, la prévention de l'abandon scolaire précoce devait s'appuyer sur une meilleure connaissance des groupes présentant un risque de décrochage au niveau local, régional et national, ainsi que sur des systèmes permettant d'identifier rapidement les jeunes qui courent ce risque.


The Council adopted a recommendation on policies to reduce early school leaving (10544/11) which seeks to promote progress towards the Europe 2020 headline target of reducing school drop-out rates to less than 10% by 2020 (as compared with 14.4% in 2009).

Le Conseil a adopté une recommandation concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire (doc. 10544/11), en vue de progresser vers la réalisation du grand objectif fixé par la stratégie Europe 2020, à savoir que la proportion des jeunes déscolarisés passe sous la barre des 10 % d'ici 2020 (contre 14,4 % en 2009).


Considerable progress has also been achieved by countries which already had low rates of early school leaving at the beginning of the decade, such as Lithuania, Luxembourg, the Netherlands and Poland.

des progrès considérables ont également été accomplis par des pays qui avaient déjà des taux de décrochage scolaire peu élevés au début de la décennie, tels que la Lituanie, le Luxembourg, les Pays‑Bas et la Pologne.


an audit of the Trans-European Network for Transport (TEN-T) which assessed the extent to which the Commission's management was conducive to the economic, efficient and effective implementation of the TEN-T programme; an audit of the contribution of the European Social Fund in combatting early school leaving which ascertained the extent to which the Commission has adequate procedures to ensure the efficiency and effectiveness of the European Social Fund co-financed actions; an audit of the performance of projects financed under the TACIS programme in the Russian Federation, carried out in cooperation with the Russian Chamber of Account ...[+++]

un audit du réseau transeuropéen dans le secteur du transport (RTE-T), visant à évaluer dans quelle mesure le système de gestion de la Commission a favorisé une mise en œuvre économique, efficiente et efficace du programme RTE-T; un audit de la contribution du Fonds social européen à la lutte contre l'abandon scolaire prématuré, destiné à vérifier si la Commission met en œuvre des procédures adéquates pour garantir l'efficience et l'efficacité des actions cofinancées par le Fonds social européen; un audit de la performance de projets financés dans le cadre du programme TACIS dans la Fédération de Russie, réalisé en coopération avec la ...[+++]


The Council reached political agreement - the United Kingdom voting against - on a recommendation regarding policies to reduce early school leaving (9423/11), which seeks to promote progress towards the Europe 2020 headline target of reducing school drop-out rates to less than 10% by 2020 (as compared with 14.4% in 2009).

Le Conseil est parvenu à un accord politique - le Royaume-Uni votant contre - sur une recommandation concernant les politiques de réduction de l'abandon scolaire (doc. 9423/11), en vue de progresser vers la réalisation du grand objectif fixé par la stratégie Europe 2020, à savoir que la proportion des jeunes déscolarisés passe sous la barre des 10 % d'ici 2020 (contre 14,4 % en 2009).


A few examples will help to illustrate the proposed general system: - a speech therapist trained in one or two years of higher education in the country of origin could practice in the host country which requires two years of higher education; - a steward or air hostess who has obtained a secondary school leaving certificate in a Community country can take up this occupation in another country which requires a secondary education certificate; - a physiotherapist trained in two years of higher ...[+++]

Quelques exemples peuvent sans doute le mieux illustrer le système général proposé : - un logopède formé en un ou deux ans d'enseignement supérieur dans son pays d'origine pourra exercer sa profession dans un pays d'accueil qui exige une formation de deux ans d'ensignement supérieur ; - un stewart ou une hôtesse de l'air ayant obtenu son diplôme de fin d'études secondaires dans un pays de la Communauté, pourra exercer cette profession dans un autre pays qui exige une formation de niveau secondaire ; - un kinésithérapeute formé en deux ans d'enseignement supérieur dans un pays pourra exercer sa profession dans un autre pays qui exige un ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school leaving which' ->

Date index: 2022-01-17
w