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ARS
ATS route
Air Traffic Service route
Air route
Air-traffic route
Alternate route
Alternation
Alternative route
Alternative routing
Automatic route selection
Call routing
Direct routing
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Establish waste collection routes
Exported Motor Vehicles Drawback Regulations
Flexible route selection
Guide routing
LCR
Least cost routing
MERS
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Most economical route selection
Non-Taxable Imported Goods
Payments to Estates Regulations
Planning waste collection routes
Re-routing
Route
Route optimisation
Route optimization
Routing a call
Waste collection route establishing
Waste collection route planning

Vertaling van "routes are regulated " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather than deliber ...[+++]

finition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la di ...[+++]


automatic route selection | flexible route selection | least cost routing | most economical route selection | route optimisation | route optimization | ARS [Abbr.] | LCR [Abbr.] | MERS [Abbr.]

sélection de la route la moins chère | sélection de l'opérateur le plus économique


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


air route | Air Traffic Service route | air-traffic route | route | ATS route [Abbr.]

itinéraire aérien | route aérienne | route aérienne balisée | route ATS | route de services de la circulation aérienne | voie aérienne


direct routing | routing a call | call routing | guide routing

routage d'appels


planning waste collection routes | waste collection route planning | establish waste collection routes | waste collection route establishing

établir des itinéraires de collecte des déchets


alternate route | alternation | alternative route | alternative routing | re-routing

acheminement par voie détournée | détournement | voie d'acheminement détournée


Payment to Estates Regulations, 1996 [ Payments to Estates Regulations, 1990 | Regulations Respecting Payments to Estates of Certain Persons Where Moneys Are Payable by Her Majesty to a Deceased Person | Payments to Estates Regulations ]

Règlement de 1996 sur les versements aux successions [ Règlement de 1990 sur les versements aux successions | Règlement concernant le versement, à la succession ou à certaines personnes, des montants payables par Sa Majesté à une personne décédée | Règlement sur les versements aux successions ]


Non-Taxable Imported Goods (GST) Regulations [ Regulations Prescribing Goods that are Non-Taxable where Imported in Prescribed Circumstances ]

Règlement sur les produits importés non taxables (TPS) [ Règlement concernant les produits qui sont non taxables lorsqu'ils sont importés dans certaines circonstances ]


Exported Motor Vehicles Drawback Regulations [ Regulations respecting the drawback of duties paid on imported new motor vehicles, or on imported goods where they, or the same quantity of domestic or imported goods of the same class, are used or consumed in the processing in Canada of new motor vehicle ]

Règlement sur le drawback relatif aux véhicules automobiles exportés [ Règlement concernant le drawback des droits payés pour des véhicules automobiles neufs importés, ou des marchandises importées lorsque celles-ci ou la même quantité de marchandises nationales ou importées, de la même catégorie, sont utilisées ou consommée ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I think there would be some concern among our members if we were to completely move away from ownership restrictions in the industry, not just because of the economic decisions that may get made, but also because the practice internationally still exists where routes are regulated by governments, and governments tend to negotiate on behalf of the airlines in their jurisdictions.

Je crois que nos membres seraient inquiets si nous renoncions complètement à limiter la propriété étrangère dans l'industrie, non seulement en raison des décisions économiques qui pourraient être prises, mais également du fait que, à l'échelle internationale, les réseaux continuent d'être réglementés par les gouvernements et que les gouvernements ont tendance à négocier au nom des lignes aériennes relevant de leur compétence.


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CEAA on (i) regulatory decision- ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont été les recherches, les mesures ou les investissements du gouvernement pour l’étude des effets des changem ...[+++]


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) ...[+++]


If you wanted to adjust the criteria used, you would need to go the regulatory route. The regulations are adopted by Cabinet.

Si vous vouliez ajuster les critères qui sont utilisés, il faudrait le faire par voie réglementaire.


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Council Regulation No 2408/92/EEC of 23 July 1992, on access for Community air carriers to intra-Community air routes, and Regulation No 3577/92/EEC of 7 December 1992 on maritime cabotage, allow Member States to impose, if they consider it necessary, public service obligations on air carriers, including, amongst other things, tariff obligations, in the case of outlying regions or development within their territory, or regional low-traffic routes.

Le règlement (CEE) du Conseil n° 2408/92 du 23 juillet 1992, concernant l’accès des transporteurs aériens communautaires aux liaisons aériennes intracommunautaires, ainsi que le règlement (CEE) n° 3577/92 du 7 décembre 1992 relatif au cabotage maritime permettent aux États membres d’imposer, s’ils l’estiment nécessaire, des obligations de service public aux transporteurs aériens , incluant entre autres des obligations tarifaires, lorsqu’il s’agit de régions périphériques ou de développement situées sur leur territ ...[+++]


Council Regulation No 2408/92/EEC of 23 July 1992, on access for Community air carriers to intra-Community air routes, and Regulation No 3577/92/EEC of 7 December 1992 on maritime cabotage, allow Member States to impose, if they consider it necessary, public service obligations on air carriers, including, amongst other things, tariff obligations, in the case of outlying regions or development within their territory, or regional low-traffic routes.

Le règlement (CEE) du Conseil n° 2408/92 du 23 juillet 1992, concernant l’accès des transporteurs aériens communautaires aux liaisons aériennes intracommunautaires, ainsi que le règlement (CEE) n° 3577/92 du 7 décembre 1992 relatif au cabotage maritime permettent aux États membres d’imposer, s’ils l’estiment nécessaire, des obligations de service public aux transporteurs aériens , incluant entre autres des obligations tarifaires, lorsqu’il s’agit de régions périphériques ou de développement situées sur leur territ ...[+++]


Article 20. 4 would cause limit orders to be routed via regulated markets, since there is no infrastructure in place for publishing and providing access to such orders.

L'article 20, paragraphe 4, aurait pour effet que les ordres limités seraient acheminés vers les marchés réglementés, étant donné qu'il n'existe aucune infrastructure permettant de publier de tels ordres et fournissant un accès à ceux-ci.


Their trades will have to be routed through regulated markets, often meaning best execution is not achieved.

Leurs ordres devront être acheminés vers des marchés réglementés, ce qui signifie que souvent l'exécution au mieux ne sera pas possible.


In the European Union the route of regulation through legislation has proven far from perfect.

Dans l'Union européenne, il s'est avéré que la régulation par le biais de la législation était loin d'être parfaite.


Liner conferences are groups of vessel operators which apply uniform freight rates and other terms and conditions on a route; a regulation exempts them from the prohibition of such agreements under the EC Treaty article 85.

Les "liner conferences" sont des groupes d'opérateurs de navires qui appliquent des tarifs de fret uniformes ainsi que d'autres conditions sur une route particulière; un règlement exempte ceux-ci de l'interdiction de tels accords telle que prévue par l'article 85 du Traité CE.


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