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ARS
Automatic route selection
Calculate optimal time for insemination
Dissemination and optimization of results
Dissemination and optimization of the results
Flexible route selection
Identify best time for insemination
Identify ideal insemination periods
LCR
Least cost routing
MERS
Most economical route selection
Optimal routing of assymetric traffic
Route optimisation
Route optimization

Vertaling van "route optimization " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
automatic route selection | flexible route selection | least cost routing | most economical route selection | route optimisation | route optimization | ARS [Abbr.] | LCR [Abbr.] | MERS [Abbr.]

sélection de la route la moins chère | sélection de l'opérateur le plus économique


optimal routing of assymetric traffic

routage optimal de trafics asymétriques


Dissemination and optimization of results | dissemination and optimization of the results

Diffusion et valorisation des résultats


identify best time for insemination | identify optimal insemination time through behaviour monitoring | calculate optimal time for insemination | identify ideal insemination periods

calculer la période optimale pour une insémination


Functional Airspace Blocks (FABs), are intended to combat fragmentation of the airspace by establishing co-operation between ANSPs, optimising the organisation and use of airspace through design of optimal control sectors and routes over larger areas and hence achieving overall synergies through economies of scale.

L'établissement des blocs d’espace aérien fonctionnels (FAB) vise à lutter contre la fragmentation de l’espace aérien en instaurant une coopération entre les PSNA, en optimisant l'organisation et l'utilisation de l'espace aérien grâce à la conception de routes et de secteurs de contrôle optimaux correspondant à des zones plus vastes, et donc en créant des synergies globales grâce aux économies d’échelle.


Only comprehensive multimodal information services would enable the user to have a complete range of travel choices, routing options, contributing to making optimal mobility choices, fostering more sustainable travel behaviours and making the whole transport system more efficient and accessible to all users.

Seuls des services d'information multimodale complets permettront à l'usager de disposer d'une gamme complète de possibilités de déplacements et d'itinéraires, ce qui l'aidera à effectuer les meilleurs choix en matière de mobilité et à adopter des solutions de déplacement plus durables tout en rendant l'ensemble du système de transport à la fois plus efficace et accessible à tous les usagers.


Departure management integrating surface management constraints is an ATM tool that determines optimal surface movement plans (such as taxi route plans) involving the calculation and sequencing of movement events and optimizing resource usage (e. g. de-icing facilities).

La gestion des départs intégrant les contraintes de gestion des mouvements au sol est un outil ATM qui détermine des plans de circulation de surface optimaux (tels que des parcours de roulage), impliquant le calcul et le séquencement des phases de circulation et optimisant l'utilisation des ressources (par exemple, les dispositifs de dégivrage).


Functional Airspace Blocks (FABs), are intended to combat fragmentation of the airspace by establishing co-operation between ANSPs, optimising the organisation and use of airspace through design of optimal control sectors and routes over larger areas and hence achieving overall synergies through economies of scale.

L'établissement des blocs d’espace aérien fonctionnels (FAB) vise à lutter contre la fragmentation de l’espace aérien en instaurant une coopération entre les PSNA, en optimisant l'organisation et l'utilisation de l'espace aérien grâce à la conception de routes et de secteurs de contrôle optimaux correspondant à des zones plus vastes, et donc en créant des synergies globales grâce aux économies d’échelle.


16. It has been estimated that 350,000 hours of flight by transport aircraft are wasted in Europe annually, due to airport and air traffic management (ATM) delays [9] and non-optimal routings.

16. En Europe, 350 000 heures de vol seraient perdues chaque année en raison de retards dus à des problèmes de fonctionnement des aéroports ou de gestion du trafic aérien [9] et à l'utilisation d'itinéraires non optimisés.


Member States will have to take the requisite steps to adapt existing equipment so that it guarantees: - automatic data transmission between air traffic control centres, - computer-assisted execution of air traffic management tasks from 1996 onwards, - harmonization of the capacity of different types of radar equipment to provide uniform en-route separation of aircraft by 1996, - optimization of the network of routes and airspace structure by the widespread use of area navigation from 1994. - 3 - IV. THE WAY AHEAD Looking further ahead, the Commission has already declared its intention to integrate national systems in the long run.

Ils devront prendre les mesures qui s'imposent pour adapter les équipements existants de sorte que ceux-ci garantissent : - la communication automatique des données entre les centres de contrôle de la circulation aérienne, - l'exécution assistée par ordinateur des tâches liées à la gestion du trafic aérien à partir de 1996, - l'harmonisation des performances des équipements RADAR de manière de pouvoir assurer une séparation "EN ROUTE" uniforme des avions avant 1996, - l'optimisation du réseau de routes et de la structure de l'espace aérien par une application étendue de la navigation de surface à partir de 1994. - 3 - IV - L'AVENIR Pour ...[+++]




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'route optimization' ->

Date index: 2021-09-17
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