Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrowhead
Bill of human rights
Cascading menu indicator
Charter on human rights
Convention on human rights
Declaration of human rights
Focal Point for Human Rights of Women
Focal Point on Human Rights
International charter on human rights
Neighboring right
Neighboring rights
Neighbouring right
Neighbouring rights
Points for right hand turnout
Right of access
Right of appeal on points of law only
Right to access
Right to be informed
Right to information
Right to know
Right-pointing triangle
Rights neighbouring to copyright
Submenu marker
Switch for right hand turnout

Vertaling van "right to point " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Focal Point for Human Rights of Women

Unité de coordination des questions relatives aux femmes


Focal Point on Human Rights

Coordonnateur des activités relatives aux droits de l'homme


points for right hand turnout | switch for right hand turnout

aiguillage à déviation à droite | changement à droite


right of appeal on points of law only

pourvoi limité aux questions de droit


subject to a right of appeal to the Court of Justice on points of law only

sous réserve d'un pourvoi porté devant la Cour de justice, limité aux questions de droit


submenu marker | cascading menu indicator | right-pointing triangle | arrowhead

indicateur de sous-menu | indicateur de menu en cascade


An Act to Extinguish the Right of the Public to Use Certain Lands Situate at Battery Point in the County of Lunenberg

An Act to Extinguish the Right of the Public to Use Certain Lands Situate at Battery Point in the County of Lunenberg


neighbouring right | neighboring right | rights neighbouring to copyright | neighbouring rights | neighboring rights

droits voisins | droits connexes | droits à rémunération | droits voisins du droit d'auteur | droits voisins au droit d'auteur | droit voisin | droit connexe | droit à rémunération


right of access | right to be informed | right to know | right to access | right to information

droit à l'information | droit d'accès


charter on human rights [ bill of human rights | convention on human rights | declaration of human rights | international charter on human rights ]

charte des droits de l'homme [ charte internationale des droits de l'homme | convention des droits de l'homme | déclaration des droits de l'homme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The establishment of a Brussels-based Council Working Group on Human Rights (COHOM), the adoption of a set of detailed EU guidelines on key human rights issues (freedom of religion or belief, Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender and Intersex (LGBTI) rights, freedom of expression online and offline), the adoption of a toolbox for a rights-based approach to development, the adoption of local Human Rights Country Strategies based on the cooperative work of EU Delegations and Member States' Embassies, the setting up of human rights focal points in EU Delegations, ...[+++]

L’établissement d’un groupe de travail du Conseil sur les droits de l’homme (COHOM) basé à Bruxelles, l’adoption d’un ensemble d’orientations et de lignes directrices détaillées de l’UE sur des questions essentielles liées aux droits de l’homme [la liberté de religion ou de conviction, les droits des personnes lesbiennes, gays, bisexuelles, transgenres et intersexuées (LGBTI), la liberté d’expression en ligne et hors ligne], l’adoption d’une «boîte à outils» en vue d’une approche du développement fondée sur les droits, l’adoption de stratégies locales par pays en matière de droits de l’homme sur la base d’une coopération entre les délégations de l’UE et les ambassades des États membres, la mise sur pied de ...[+++]


(22) is streamlining its information networks in the Member States so that citizens easily find the right contact point at national, regional and local level.

22. rationalise ses réseaux d’information nationaux de sorte que les citoyens trouvent facilement le point de contact idoine aux niveaux national, régional et local.


33. Recalls its recommendation to the VP/HR and the EEAS to develop clear operational guidelines as to the role of focal points in Delegations, in order to empower them to act as true human rights advisors and enable them to efficiently carry out their work with coherence and inclusiveness, so as to optimise the work of the Delegations; believes that the work of the human rights focal points should be equally supported by Member States’ diplomatic staff; takes the view that the work of the human rights focal points should be fully i ...[+++]

33. rappelle sa recommandation à l'adresse de la VP/HR et du SEAE, à savoir qu'ils définissent des orientations opérationnelles claires sur le rôle des personnes de contact dans les délégations, afin qu'elles soient habilitées à agir en qualité de véritables conseillers en matière de droits de l'homme et qu'elles puissent remplir efficacement leur mission de manière cohérente et globale, de façon à optimiser l'action des délégations; estime que cette mission devrait également être assurée par le personnel diplomatique des États membres; estime que les personnes de contact doivent pouvoir mener leurs activités en toute indépendance et s ...[+++]


33. Recalls its recommendation to the VP/HR and the EEAS to develop clear operational guidelines as to the role of focal points in Delegations, in order to empower them to act as true human rights advisors and enable them to efficiently carry out their work with coherence and inclusiveness, so as to optimise the work of the Delegations; believes that the work of the human rights focal points should be equally supported by Member States’ diplomatic staff; takes the view that the work of the human rights focal points should be fully i ...[+++]

33. rappelle sa recommandation à l'adresse de la VP/HR et du SEAE, à savoir qu'ils définissent des orientations opérationnelles claires sur le rôle des personnes de contact dans les délégations, afin qu'elles soient habilitées à agir en qualité de véritables conseillers en matière de droits de l'homme et qu'elles puissent remplir efficacement leur mission de manière cohérente et globale, de façon à optimiser l'action des délégations; estime que cette mission devrait également être assurée par le personnel diplomatique des États membres; estime que les personnes de contact doivent pouvoir mener leurs activités en toute indépendance et s ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Calls for the promotion of women’s rights, gender equality and the fight against violence against women to be systematically included in the human rights country strategies and in the human rights and political dialogues with third countries and candidate countries; welcomes the appointment of the European External Action Service (EEAS) advisor on gender issues and gender-sensitive training programmes for diplomats and officials who are taking part in EU delegations; recalls the commitment to include human rights in all EU impact assessments so as to ensure that the EU respects, upholds and implements human rights and that its exte ...[+++]

12. demande l'inclusion systématique de la question de la promotion des droits de la femme, de l'égalité hommes-femmes ainsi que de la lutte contre la violence à l'égard des femmes dans les stratégies par pays en matière de droits de l'homme ainsi que dans les dialogues politiques et les discussions sur les droits de l'homme avec les pays tiers et les pays candidats à l'adhésion; salue la nomination, par le Service européen pour l'action extérieure (SEAE), d'un conseiller spécial sur les questions relatives à l'égalité hommes-femmes et la mise en place de programmes de formation sensibles à la dimension de genre pour les diplomates et les fonctionnaires participant aux délégations de l'Union; rappelle l'engagement pris d'inclure les droit ...[+++]


The right to enjoy, in the territory of a third country in which the Member State of which they are nationals is not represented, the protection of the diplomatic and consular authorities of another Member State on the same conditions as the nationals of that State is one of the specific rights that point (c) of Article 20(2) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) grants to citizens of the Union.

Le droit de bénéficier, sur le territoire d'un pays tiers où l'État membre dont ils sont ressortissants n'est pas représenté, de la protection des autorités diplomatiques et consulaires d'un autre État membre dans les mêmes conditions que les ressortissants de cet État est l'un des droits spécifiques que l'article 20, paragraphe 2, point c), du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (TFUE) octroie aux citoyens de l'Union.


streamlining its information networks in EU countries so that citizens easily find the right contact point at national, regional and local level.

rationaliser ses réseaux d’information dans les pays de l’UE de sorte que les citoyens trouvent facilement le point de contact idoine aux niveaux national, régional et local.


streamlining its information networks in EU countries so that citizens easily find the right contact point at national, regional and local level.

rationaliser ses réseaux d’information dans les pays de l’UE de sorte que les citoyens trouvent facilement le point de contact idoine aux niveaux national, régional et local.


The origins of Daphne can be traced back to the signature of the United Nations Universal Declaration of Human Rights in 1949. On a European level, the signature of the 1950 European Convention on Human Rights is pointed out as the first step on the road to Daphne.

Daphné trouve son origine dans la signature, en 1949, de la Déclaration universelle des droits de l'homme, des Nations unies, puis, au niveau européen, dans la signature, l'année suivante, de la Convention européenne des droits de l'homme.


You quite rightly also pointed out, and I think that is quite clear, that we need rules on duty time, and I myself am surprised that in spite of this long process the social partners have still not managed to put rules together.

Vous avez aussi souligné à très juste titre, ce qui selon moi est très clair, qu’une réglementation doit être élaborée à propos des horaires de service et je suis moi-même surpris de constater qu’en dépit de cette longue procédure, les partenaires sociaux n’ont toujours pas été capables d’édicter une réglementation.


w