This is a positive development, yet regrettably does not address the restrictive issues that have resulted in an unreasonable denial rate of 67% or an exclusionary policy that denies eligibility for a dignified interment to veterans who served in Korea after World War II. The $12,000 threshold, when put in the context of the government's harmonized ELB, insists its poverty-level det
ermination does not reflect the economic realities impoverished veterans are confronting, and we would encourage the committee to take advantage of this opportunity to amend the Last Post buria
l fund threshold to respect ...[+++] and reflect the standards the government established and legislated through Bill C-55.
C'est un pas dans la bonne direction, mais on n'a malheureusement pas éliminé les critères restrictifs à l'origine d'un taux de refus déraisonnable de 67 %, pas plus que la politique d'exclusion qui refuse le droit à une inhumation décente aux anciens combattants qui ont servi après la Seconde Guerre mondiale et la guerre de Corée. Dans le contexte de l'harmonisation des seuils de détermination de la pauvreté de l'APR, et du RARM, le montant de 12 000 $ ne tient pas compte des réalités économiques auxquelles sont confrontés nos anciens combattants appauvris.