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Academic Relations Division
Academic Relations Section
Alcoholic hallucinosis
Build framework sections
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Church Related NGO Section
Client Relations Management Section
Construct framework sections
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Fabricate framework sections
International Monetary Relations Section
Jealousy
Labour Relations and Policy Projects Section
Manufacture framework sections
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
REX Section
Section for External Relations

Vertaling van "relates to section " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Client Relations Management Section

Section de la gestion des relations avec les clients


Church Related NGO Section

Section des ONG reliées aux églises


REX Section | Section for External Relations

section «Relations extérieures» | section REX [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Labour Relations and Policy Projects Section

Bureau des Rapports dans le Travail et des Projets


International Monetary Relations Section

Direction Relations monétaires internationales


Academic Relations Division [ Academic Relations Section ]

Direction des relations internationales en matière d'éducation [ Section des relations universitaires ]


construct framework sections | fabricate framework sections | build framework sections | manufacture framework sections

fabriquer des sections de cadres


Definition: Fears in childhood that show a marked developmental phase specificity and arise (to some extent) in a majority of children, but that are abnormal in degree. Other fears that arise in childhood but that are not a normal part of psychosocial development (for example agoraphobia) should be coded under the appropriate category in section F40-F48.

Définition: Trouble caractérisé par la présence de craintes de l'enfance, hautement spécifiques d'une phase de développement, et survenant (à un certain degré) chez la plupart des enfants, mais dont l'intensité est anormale. Les autres craintes qui surviennent dans l'enfance, mais qui ne font pas partie du développement psychosocial normal (par exemple une agoraphobie), doivent être classées dans la catégorie appropriée de la section F40-F48.


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case will be found to depend on individual, often idiosyncratic, vulnerability, i.e. the life events are neither ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.5. In determining the identified order of deficiencies, deficiencies relating to sections 3.3.3.1, 3.3.3.2 and 3.3.3.3 of Annex 11 of UN/ECE Regulation 83 for positive-ignition engines and sections 3.3.4.1, 3.3.4.2 and 3.3.4.3 of Annex 11 of UN/ECE Regulation 83 for compression-ignition engines shall be identified first.

3.5. L’autorité chargée de la réception examine en priorité les défauts par rapport aux paragraphes 3.3.3.1, 3.3.3.2 et 3.3.3.3 de l’annexe 11 du règlement no 83 de la CEE-ONU pour les moteurs à allumage commandé et aux paragraphes 3.3.4.1, 3.3.4.2 et 3.3.4.3 de l’annexe 11 du règlement no 83 de la CEE-ONU pour les moteurs à allumage par compression.


(f)A description of communication activities undertaken in relation to publicising evaluation findings (in relation to section 6 of the evaluation plan).*

f)Description des activités de communication entreprises dans le cadre de la publicité donnée aux conclusions de l’évaluation (concernant la section 6 du plan d’évaluation).*


A description of communication activities undertaken in relation to publicising evaluation findings (in relation to section 6 of the evaluation plan).*

Description des activités de communication entreprises dans le cadre de la publicité donnée aux conclusions de l’évaluation (concernant la section 6 du plan d’évaluation).*


A description of activities undertaken in relation to the provision and management of data (in relation to section 4 of the evaluation plan).*

Description des activités entreprises dans le cadre de la fourniture et de la gestion des données (concernant la section 4 du plan d’évaluation).*


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(c)A description of activities undertaken in relation to the provision and management of data (in relation to section 4 of the evaluation plan).*

c)Description des activités entreprises dans le cadre de la fourniture et de la gestion des données (concernant la section 4 du plan d’évaluation).*


These sentencing maximums are similar to those for other hybrid offences under the Criminal Code, including, for example, certain weapons-related offences (sections 87, 90, 91, 93, 101 and 104 to 108), public mischief (section 140), assault (sections 265 and 266), insider trading (section 382.1) and identity theft (section 402.2).

Ces peines maximales sont semblables à celles qu’entraînent d’autres infractions mixtes aux termes du Code comme certaines infractions liées aux armes (art. 87, 90, 91, 93, 101 et 104 à 108), le méfait public (art. 140), les voies de fait (art. 265 et 266), le délit d’initié (art. 382.1) et le vol d’identité (art. 402.2).


These sentencing maximums are similar to those for other hybrid offences under the Criminal Code, including, for example, certain weapons-related offences (sections 87, 90, 91, 93, 101 and 104 to 108), public mischief (section 140), assault (sections 265 and 266), insider trading (section 382.1) and identity theft (section 402.2).

Ces peines maximales sont semblables à celles qu’entraînent d’autres infractions mixtes aux termes du Code comme certaines infractions liées aux armes (art. 87, 90, 91, 93, 101 et 104 à 108), le méfait public (art. 140), les voies de fait (art. 265 et 266), le délit d’initié (art. 382.1) et le vol d’identité (art. 402.2).


Mr. Speaker, my colleague from the Bloc made some opening comments about this, but can he see any advantage at all in the proposed amendments in the first part of the bill, not those relating to section 494, but those relating to sections 34 to 42 of the code that deal with the right of self-defence, the right of defence of property, both residential and commercial, and the right of defence to protect one's other personal assets?

Monsieur le Président, mon collègue du Bloc en a parlé au début de son discours, mais je voudrais savoir s’il voit un avantage quelconque aux modifications proposées dans la première partie du projet de loi, qui portent non sur l’article 494, mais sur les articles 34 à 42 du Code criminel traitant du droit à la légitime défense, du droit à la défense de biens tant personnels que commerciaux et du droit à la protection d’autres biens personnels?


The Committee believes that the special advocate process it recommended earlier in relation to sections 38.04 and 38.131 of CEA would address many of the issues regarding openness, transparency and accountability raised by witnesses is relation to sections 87, 103 and 104 of the Anti-terrorism Act.

Le Comité est convaincu que sa proposition concernant le recours à un intervenant spécial, faite plus haut en rapport avec les articles 38.04 et 38.131 de la LPC, répondrait à bon nombre des inquiétudes formulées par les témoins quant aux effets que pourraient avoir les articles 87, 103 et 104 de la Loi antiterroriste en matière d’ouverture et de transparence et sur l’obligation de rendre compte.


If a person contravened proposed section 11(1), 12(1) or 13(1), the Minister could either: a) order the person to remove or alter any obstruction or work to which the contravention related; or b) order the person to refrain from proceeding with any construction or other work, or to cease the use or diversion, to which the contravention related (proposed section 19(1)).

Dans les cas où une personne contrevient aux paragraphes 11(1), 12(1) ou 13(1) proposés, le ministre pourrait lui enjoindre : a) d’enlever les ouvrages ou obstacles qui font l’objet de la contravention ou de les modifier; b) d’arrêter les travaux de construction ou autres ou l’utilisation ou la dérivation qui font l’objet de la contravention (paragraphe 19(1) proposé).


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