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Air-pressure reducing valve
Conduit reducer
Develop manufacturing recipes
Develop manufacturing recipes and formulas
Develop processes for manufacturing
Footwear manufacturing environmental impact reduction
Manufacture processes for manufacturing
NSTRTU
National Program to Reduce Smoking
National Program to Reduce Tobacco Use in Canada
National Strategy to Reduce Tobacco Use in Canada
Pipe reducer
Pressure reducing valve
Pressure-reducing valve
Reduce environmental impact of footwear industry
Reduce environmental impact of footwear manufacturing
Reducer
Reducer bushing
Reducer fitting
Reducer insert
Reducing bushing
Reducing coupling
Reducing fitting
Reducing insert
Reducing sleeve
Reducing valve
Reduction piece
SRB
Socket-ended reducer insert
Socket-welding reducer insert
Socket-welding reducing insert
Sulfate reducer
Sulfate-reducing bacteria
Sulphate reducer
Sulphate-reducing bacteria
Tapered reducer
Water reducing agent
Water-reducing admixture
Water-reducing agent
Water-reducing plasticizer

Vertaling van "reducing manufacturers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
environmental impact assessment in footwear manufacturing | reduce environmental impact of footwear industry | footwear manufacturing environmental impact reduction | reduce environmental impact of footwear manufacturing

réduire l’incidence environnementale de la production d’articles chaussants


reducer [ reducer fitting | reducing fitting | reducer bushing | tapered reducer | reducing bushing | reducing sleeve ]

raccord réduit [ réduction | raccord réducteur | raccord de réduction | réduction droite | raccord conique | manchon de réduction | cône de réduction ]


socket-welding reducing insert | reducer insert | reducing insert | socket-ended reducer insert | socket-welding reducer insert

réduction mâle-femelle à emboîtement à souder


intervene to reduce poor nutritional status of a person | intervene to reduce poor nutritional status of individuals | interfere to reduce bad nutritional status of individuals | intervene to reduce sub-optimal nutritional status of individuals

intervenir pour améliorer l’état nutritionnel sous-optimal d’un individu


conduit reducer | pipe reducer | reducer | reducing coupling | reduction piece

pièce de réduction | raccord de réduction | réducteur | réduction | tuyau de réduction


pressure reducing valve | pressure-reducing valve | air-pressure reducing valve | reducing valve

détendeur de pression | détendeur


water-reducing agent [ water reducing agent | water-reducing admixture | water-reducing plasticizer ]

plastifiant-réducteur d'eau [ plastifiant réducteur d'eau | fluidifiant ]


develop processes for manufacturing | manufacture processes for manufacturing | develop manufacturing recipes | develop manufacturing recipes and formulas

élaborer des procédés de fabrication


sulphate-reducing bacteria | SRB | sulfate-reducing bacteria | sulphate reducer | sulfate reducer

bactérie sulfatoréductrice | réducteur de sulfates


National Strategy to Reduce Tobacco Use in Canada [ NSTRTU | National Program to Reduce Tobacco Use in Canada | National Program to Reduce Smoking ]

Stratégie nationale pour la réduction du tabagisme au Canada [ SNPRT | Stratégie nationale de lutte contre le tabagisme | Programme national de lutte contre le tabagisme au Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To achieve this objective, the Commission may act as a catalyst in order to clarify the issues at stake, and may reconsider its stance altogether if a harmonised methodology to evaluate security, reduce manufacturing costs and significantly enhance consumers' and merchants' confidence in payment instruments is not implemented within a reasonable timeframe by the combined efforts of market participants and other regulators.

Pour atteindre cet objectif, la Commission peut jouer un rôle catalyseur en vue de préciser les enjeux et pourrait reconsidérer entièrement sa position si une méthode harmonisée destinée à évaluer la sécurité, à réduire les coûts de fabrication et à renforcer notablement la confiance des consommateurs et des commerçants dans les instruments de paiement n'est pas mise en oeuvre dans un délai raisonnable grâce aux efforts conjugués des acteurs du marché et des autorités de régulation.


Thus, by reducing manufacturers' incentives to pre-install competing browser apps and consumers' incentives to download those apps, competition in both mobile browsers and general search has been adversely affected.

Le fait de dissuader les fabricants de préinstaller des applications de navigation concurrentes et les consommateurs de télécharger ces applications a donc porté préjudice à la concurrence sur les marchés des navigateurs mobiles et de la recherche générale.


Available software makes possible the use of virtual testing methods based on such techniques, the introduction of which was identified by the ‘CARS 21 High Level Group’ as a means of reducing manufacturers’ costs by no longer obliging them to build prototypes for the purposes of type-approval.

Les logiciels existants permettent d’utiliser des méthodes d’essais virtuels reposant sur de telles techniques, dont l’introduction a été identifiée par le groupe de haut niveau CARS 21 comme un moyen de réduire les coûts pour les constructeurs en supprimant l’obligation de construire des prototypes aux fins de la réception par type.


It is also intended to simplify and harmonise administrative burdens for licit movements, reduce manufacturing costs and improve market access for producers of denatured alcohol (EU and global).

Il s’agit également de simplifier et d’harmoniser les charges administratives pour les mouvements licites, de réduire les coûts de production et d’améliorer l’accès au marché pour les producteurs d’alcool dénaturé (dans l’Union et au niveau mondial).


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It is also intended to simplify and harmonise administrative burdens for licit movements, reduce manufacturing costs and improve market access for producers of denatured alcohol (EU and global).

Il s’agit également de simplifier et d’harmoniser les charges administratives pour les mouvements licites, de réduire les coûts de production et d’améliorer l’accès au marché pour les producteurs d’alcool dénaturé (dans l’Union et au niveau mondial).


In order to implement the international agreements providing for the reduction or phasing out of import duties on processed agricultural products on the basis of specific agricultural products used or considered to have been used in the manufacturing of the processed agricultural products, the power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission in respect of the establishment of a list of those agricultural products which are to be considered to have been used in the manufacture of the processed ag ...[+++]

Afin de mettre en œuvre les accords internationaux prévoyant la réduction ou l’élimination progressive des droits à l’importation sur les produits agricoles transformés sur la base de produits agricoles spécifiques utilisés ou considérés comme ayant été utilisés dans la fabrication des produits agricoles transformés, le pouvoir d’adopter des actes conformément à l’article 290 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne devrait être délégué à la Commission en vue de l’établissement d’une liste des produits agricoles devant être considérés comme ayant été utilisés dans la fabrication des produits agricoles transformés ainsi que d ...[+++]


In 1998, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO/km by 2008 and, in 1999, the Japanese Automobile Manufacturers' Association (JAMA) and the Korean Automobile Manufacturers' Association (KAMA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO/km by 2009.

En 1998, l'Association des constructeurs européens d'automobiles (ACEA) s'est engagée à réduire les émissions moyennes des voitures neuves vendues à 140 g de CO/km d'ici à 2008; par ailleurs, en 1999, l'Association des constructeurs japonais d'automobiles (JAMA) et l'Association des constructeurs coréens d'automobiles (KAMA) se sont engagées à réduire les émissions moyennes des voitures neuves vendues à 140 g de CO/km d'ici à 2009.


3. Where the Commission considers that the manufacturer is eligible for a derogation applied for under paragraph 1 and is satisfied that the specific emissions target proposed by the manufacturer is consistent with its reduction potential, including the economic and technological potential to reduce its specific emissions of CO, and taking into account the characteristics of the market for the type of car manufactured, the Commission shall grant a derogation to the manufacturer.

3. La Commission accorde au constructeur une dérogation demandée au titre du paragraphe 1 lorsqu'elle estime que celui-ci réunit les conditions pour en bénéficier et que l'objectif d'émissions spécifiques qu'il propose est compatible avec son potentiel, notamment économique et technologique, de réduction de ses émissions spécifiques de CO et compte tenu des caractéristiques du marché pour le type de véhicule fabriqué.


In 1998, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO2/km by 2008 and, in 1999, the Japanese Automobile Manufacturers' Association (JAMA) and the Korean Automobile Manufacturers' Association (KAMA) adopted a commitment to reduce average emissions from new cars sold to 140 g CO2/km by 2009.

En 1998, l'Association des constructeurs européens d'automobiles (ACEA) s'est engagée à réduire les émissions moyennes des voitures neuves vendues à 140 g de CO2/km d'ici à 2008; par ailleurs, en 1999, l'Association des constructeurs japonais d'automobiles (JAMA) et l'Association des constructeurs coréens d'automobiles (KAMA) se sont engagées à réduire les émissions moyennes des voitures neuves vendues à 140 g de CO2/km d'ici à 2009.


To achieve this objective, the Commission may act as a catalyst in order to clarify the issues at stake, and may reconsider its stance altogether if a harmonised methodology to evaluate security, reduce manufacturing costs and significantly enhance consumers' and merchants' confidence in payment instruments is not implemented within a reasonable timeframe by the combined efforts of market participants and other regulators.

Pour atteindre cet objectif, la Commission peut jouer un rôle catalyseur en vue de préciser les enjeux et pourrait reconsidérer entièrement sa position si une méthode harmonisée destinée à évaluer la sécurité, à réduire les coûts de fabrication et à renforcer notablement la confiance des consommateurs et des commerçants dans les instruments de paiement n'est pas mise en oeuvre dans un délai raisonnable grâce aux efforts conjugués des acteurs du marché et des autorités de régulation.


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