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3-axis signal comparator
Candidate's recourse
Comparative advertising
Comparative analysis
Comparative assessment
Comparative education
Comparative figure mortality
Comparative index mortality
Comparative mortality factor
Comparative mortality figure
Comparative mortality index
Comparative research
Compare estate values
Compare house values
Compare land values
Compare property values
Comparison
Limited recourse financing
Limited-recourse finance
Limited-recourse financing
Recourse of candidate
Recourse to NATO assets and capabilities
Recourse to NATO common assets and capabilities
Right of recourse
Rights of contribution or recourse
Signals comparator
Three-axis signal comparator

Vertaling van "recourse to comparative " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
comparative analysis [ comparative assessment | comparative research | comparison | [http ...]

analyse comparative [ comparaison | évaluation comparative | méthode comparative | recherche comparative ]


limited-recourse finance [ limited recourse financing | limited-recourse financing ]

financement avec recours limité [ financement à recours limité | financement avec droit de recours limité ]


recourse to NATO assets and capabilities | recourse to NATO common assets and capabilities

recours à des moyens et capacités communs de l'OTAN | recours aux moyens et capacités de l'OTAN


right of recourse | rights of contribution or recourse

droit de recours


compare estate values | compare land values | compare house values | compare property values

comparer des valeurs de propriétés


comparative mortality figure [ comparative mortality factor | comparative mortality index | comparative figure mortality | comparative index mortality ]

indice comparatif de mortalité


3-axis signal comparator | signals comparator | three-axis signal comparator

comparateur de signaux


candidate's recourse [ recourse of candidate ]

recours du candidat




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In a word, in determining the justificatory basis for Bill C-36, Parliament had recourse to comparative anti-terrorist legislation in other free and democratic societies such as the UK, the US, Australia, France, Germany and the like.

En un mot, dans sa détermination de la justification du projet de loi C-36, le Parlement a fait une analyse comparative des lois relatives à la lutte contre le terrorisme dans les sociétés libres; notamment celles du Royaume-Uni, des États-Unis, de l'Australie, de la France, de l'Allemagne et j'en passe.


76. Stresses that, on the internal market, new entrants and SMEs doing business only in one country are penalised as compared to multinational companies, which can shift profits or implement other forms of aggressive tax planning through a variety of decisions and instruments, available to them only; notes with concern that, all things being equal, the resulting lower tax liabilities leave multinationals with higher post-tax profits, and create an uneven playing field to the detriment of their competitors on the internal market, who do not have recourse to aggres ...[+++]

76. souligne que sur le marché intérieur, les nouveaux venus et les PME qui n'exercent que dans un seul pays sont pénalisés par rapport aux multinationales, qui peuvent transférer leurs bénéfices ou mettre en œuvre d'autres formes de planification fiscale agressive à travers des décisions et des instruments divers qui sont à leur disposition exclusive; relève avec préoccupation que, toutes choses égales par ailleurs, la charge fiscale réduite qui pèse sur ces multinationales leur permet de dégager un volume plus élevé de bénéfices après impôt, ce qui crée des conditions de concurrence inéquitables par rapport à leurs concurrents sur le marché intérieur qui n'ont pas la possibilité de recourir ...[+++]


57. Stresses that, within the internal market, new entrants and firms, including SMEs, that do not use aggressive tax practices are penalised as compared with MNCs, which are able to shift profits or implement other forms of aggressive tax planning through a variety of decisions and instruments, available to them only by virtue of their size and their ability to arrange business internationally; notes with concern that, all other things being equal, the resulting lower tax liabilities leave MNCs with a higher post-tax profit and thereby create an uneven playing field with their competitors on the single market who do ...[+++]

57. souligne qu'au sein du marché intérieur, les nouveaux acteurs et les nouvelles entreprises, y compris les PME, qui n'ont pas recours à des pratiques fiscales agressives, sont défavorisées par rapport aux multinationales, ces dernières pouvant transférer leurs bénéfices ou recourir à d'autres formes d'optimisation fiscale à outrance en s'appuyant sur une panoplie de décisions et d'instruments qu'elles seules peuvent mettre en œuvre en raison de leur taille et de leur capacité à organiser des activités commerciales au niveau international; relève avec ...[+++]


57. Stresses that, within the internal market, new entrants and firms, including SMEs, that do not use aggressive tax practices are penalised as compared with MNCs, which are able to shift profits or implement other forms of aggressive tax planning through a variety of decisions and instruments, available to them only by virtue of their size and their ability to arrange business internationally; notes with concern that, all other things being equal, the resulting lower tax liabilities leave MNCs with a higher post-tax profit and thereby create an uneven playing field with their competitors on the single market who do ...[+++]

57. souligne qu'au sein du marché intérieur, les nouveaux acteurs et les nouvelles entreprises, y compris les PME, qui n'ont pas recours à des pratiques fiscales agressives, sont défavorisées par rapport aux multinationales, ces dernières pouvant transférer leurs bénéfices ou recourir à d'autres formes d'optimisation fiscale à outrance en s'appuyant sur une panoplie de décisions et d'instruments qu'elles seules peuvent mettre en œuvre en raison de leur taille et de leur capacité à organiser des activités commerciales au niveau international; relève avec ...[+++]


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The European Parliament and the Council acting in accordance with the ordinary legislative procedure and after consulting the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, may adopt incentive measures designed to encourage cooperation between Member States and to support their action in the field of employment through initiatives aimed at developing exchanges of information and best practices, providing comparative analysis and advice as well as promoting innovating approaches and evaluating experiences, in particular by recourse to pilot ...[+++]

Le Parlement européen et le Conseil, statuant conformément à la procédure législative ordinaire et après consultation du Comité économique et social et du Comité des régions, peuvent adopter des actions d'encouragement destinées à favoriser la coopération entre les États membres et à soutenir leur action dans le domaine de l'emploi par le biais d'initiatives visant à développer les échanges d'informations et de meilleures pratiques, en fournissant des analyses comparatives et des conseils ainsi qu'en promouvant les approches novatrices et en évaluant les expériences, notamment en ayant recours ...[+++]


It might be objected that these elements are to be regarded as being indissociably linked and neither can be regarded as secondary or indirect as compared with the other and that, given that an import restriction or an export ban could not be introduced under Article 175 of the EC Treaty, recourse to Article 133 is necessary.

Il pourrait être objecté que ces éléments doivent être considérés comme indissociablement liés avec les autres, sans pouvoir être vus comme secondaires ou indirects par rapport à eux, et qu'il faut, puisqu'une restriction à l'importation ou une interdiction à l'importation ne peut s'appuyer sur l'article 175 du traité CE, avoir aussi recours à l'article 133.


Equalization is intended to secure horizontal fiscal equity to ensure that between provinces there is the capacity to generate broadly comparable revenues per capita without recourse to significantly higher than average levels of taxation.

La péréquation vise à assurer l'équité financière horizontale afin que les provinces aient la capacité de générer des revenus comparables par habitant sans avoir à recourir à des niveaux d'imposition considérablement plus élevés que la moyenne.


The principle underlying equalization is that the federal government has a responsibility to ensure that each province has adequate revenue to provide a comparable level of public services without recourse to exceptionally high levels of taxation.

La péréquation repose sur le principe que le gouvernement fédéral a pour responsabilité de veiller à ce que chaque province dispose de revenus suffisants pour fournir un niveau de service public comparable sans avoir recours à des niveaux de fiscalité excessifs.


Senator Joyal: If we compare the recourse that is allowed under the Canadian Charter of Rights and Freedoms under section 28 and section 15 to the court, would you say that the Charter does not provide as good protection as recourse at the international level?

Le sénateur Joyal: Et si nous comparons cela avec les recours juridiques en vertu des articles 15 et 28 de la Charte canadienne des droits et libertés, diriez-vous que la Charte n'offre pas une protection aussi bonne que les mesures internationales?


By way of illustration, the average turnover of the three largest European companies (British Aerospace, Aérospatiale and MBB) was ECU 4.5 billion in 1988, compared with a figure of ECU 11.5 billion for their three main American competitors (Boeing, McDonnell Douglas and Lockheed); - standardization and certification: the technical barriers created by differences in rules and standards between Community countries constitute handicaps of a kind not faced by the American industry; - 3 - - the export credit insurance system: the performance of a single export contract involving several Community countries often entails ...[+++]

A titre d'illustration, il convient de signaler que la moyenne du chiffre d'affaires des trois plus grandes sociétés européennes (British Aerospace, Aérospatiale et MBB) était de 4,5 milliards d'Ecus en 1988, contre 11,5 milliards d'Ecus pour les trois grands concurrents américains (Boeing, McDonnell Douglas et Lockheed) ; - la normalisation-certification : les barrières techniques qui découlent de réglementations et de normes différentes entre pays de la Communauté constituent des handicaps que ne connaît pas l'industrie américaine ; - 3 - - le système d'assurance-crédit à l'exportation : l'exécution d'un contrat unique à l'exportation à partir de plusieurs pays de la Communauté exige souvent un recours ...[+++]


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