Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Balance brought forward from previous year
Balance carried forward from previous year
Balance carried over from last year
Balance with banks at sight
Bottom-to-top unstacking
Brexit
Brought forward from preceding fiscal year
Deposit with banks at sight
Due from banks on demand
Due from banks on sight
Due from banks-at sight or within one month
Due from banks-one month or less
Exit from the European Union
Expenditure reallocation
Fall from height
Fall from heights
Falling from height
Falling from heights
From farm to fork
From farm to table
From plough to plate
From stable to table
Internal reallocation initiatives
Internal reallocation proposals
Leaving the EU
Profit brought forward
Profit carried forward from previous year
Reallocation
Reallocation from non budgetary funds and accounts
Reallocation of expenditures
Reallocation of halons
Reallocation of spending
Retained earnings
Right of withdrawal from the EU
Right of withdrawal from the European Union
Sight-deposit with banks
Spending reallocation
Surplus carried forward from previous year
Unstacking from below
Unstacking from bottom
Unstacking from under
Unstacking from underneath
Withdrawal from the EU
Withdrawal from the European Union
Withdrawal of a Member State from the EU
Withdrawing EU Member State
Withdrawing EU country

Traduction de «reallocating from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
spending reallocation [ reallocation of spending | expenditure reallocation | reallocation of expenditures ]

affectation des dépenses


reallocation from non budgetary funds and accounts

réaffectation provenant des fonds et comptes non budgétaires


reallocation of halons | reallocation

reconversion des halons | reconversion


internal reallocation initiatives [ internal reallocation proposals ]

initiatives de réaffectation interne des ressources [ propositions de réaffectation interne des ressources ]


balance brought forward from previous year | balance carried forward from previous year | balance carried over from last year | brought forward from preceding fiscal year | profit brought forward | profit carried forward from previous year | retained earnings | surplus carried forward from previous year

report à nouveau | report à nouveau antérieurs | report à nouveau de l'exercice précédent | report de l'exercice précédent | solde reporté | solde reporté de l'année précédente | solde reporté de l'exercice précédent


withdrawal from the EU [ Brexit | exit from the European Union | leaving the EU | right of withdrawal from the EU | right of withdrawal from the European Union | withdrawal from the European Union | withdrawal of a Member State from the EU | withdrawing EU country | withdrawing EU Member State ]

retrait de l’UE [ Brexit | droit de se retirer de l'UE | droit de se retirer de l'Union européenne | État membre de l’UE qui se retire de l’Union | pays de l’UE qui se retire de l’Union | retrait de l'Union européenne | retrait d’un État membre de l’UE | sortie de l'UE | sortie de l’Union européenne ]


balance with banks at sight | balance with banks-payable on demand or for periods up to one month | deposit with banks at sight | due from banks on demand | due from banks on sight | due from banks-at sight or within one month | due from banks-one month or less | sight-deposit with banks

avoir en banque à vue


from farm to fork | from farm to table | from plough to plate | from stable to table

de la ferme à la table | de la ferme à l'assiette | de la fourchette à la fourche | de l'étable à la table | du producteur au consommateur


fall from heights | fall from height | falling from heights | falling from height

chute de hauteur


unstacking from under | unstacking from underneath | unstacking from bottom | bottom-to-top unstacking | unstacking from below

dépilage par le dessous | dépilage par le bas | dépilage par la base
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. Emphasises that guarantees which the Commission foresees for the EFSI do not correspond to new money but to reallocated resources; underlines that it is of paramount importance to identify the opportunity costs of such reallocation and therefore to establish explicitly to what extent the overall returns from the foreseen additional investments to be co-financed by the EFSI are expected to exceed those that would have been generated had the reallocated resources been allocated as originally planned;

8. insiste sur le fait que les garanties que la Commission prévoit de mettre en place pour l'EFSI ne sont pas alimentées par de l'argent frais, mais par des ressources qui ont été réaffectées; souligne qu'il est de la plus haute importance de définir les coûts d'opportunité générés par une telle réaffectation et, par conséquent, d'établir explicitement la mesure dans laquelle les rendements globaux découlant des investissements supplémentaires prévus cofinancés par l'EFSI seraient supérieurs à ceux qu'aurait permis l'affectation des dépenses initiales des ressources réaffectées;


8. Emphasises that guarantees which the Commission foresees for the EFSI do not correspond to new money but to reallocated resources; underlines that it is of paramount importance to identify the opportunity costs of such reallocation and therefore to establish explicitly to what extent the overall returns from the foreseen additional investments to be co-financed by the EFSI are expected to exceed those that would have been generated had the reallocated resources been allocated as originally planned;

8. insiste sur le fait que les garanties que la Commission prévoit de mettre en place pour l'EFSI ne sont pas alimentées par de l'argent frais, mais par des ressources qui ont été réaffectées; souligne qu'il est de la plus haute importance de définir les coûts d'opportunité générés par une telle réaffectation et, par conséquent, d'établir explicitement la mesure dans laquelle les rendements globaux découlant des investissements supplémentaires prévus cofinancés par l'EFSI seraient supérieurs à ceux qu'aurait permis l'affectation des dépenses initiales des ressources réaffectées;


26. Supports an adequate budget for the 2014-2020 multiannual financial framework, identifying cohesion policy as a driver of recovery; supports the conclusions of the European Compact for Growth and Jobs regarding its call on the Member States to facilitate and speed up the reallocation of unused monies from the Structural Funds to energy efficiency and renewable energy projects during the 2007-2013 programming period; considers that the social housing sector should benefit from these reallocations;

26. demande qu'un budget adéquat soit prévu pour le CFP 2014-2020 en considérant la politique de cohésion comme un moteur pour sortir de la crise; appuie les conclusions du Pacte européen pour la croissance et l'emploi en ce qu'elles appellent les États membres à faciliter et à accélérer la réaffectation des fonds structurels non utilisés à des projets d'efficacité énergétique et d'énergies renouvelables dans le logement social pour la programmation 2007-2013; estime que le secteur du logement social devrait bénéficier de ces réaffectations;


28. Supports an adequate budget for the 2014-2020 multiannual financial framework, identifying cohesion policy as a driver of recovery; supports the conclusions of the European Compact for Growth and Jobs regarding its call on the Member States to facilitate and speed up the reallocation of unused monies from the Structural Funds to energy efficiency and renewable energy projects during the 2007-2013 programming period; considers that the social housing sector should benefit from these reallocations;

28. demande qu'un budget adéquat soit prévu pour le CFP 2014-2020 en considérant la politique de cohésion comme un moteur pour sortir de la crise; appuie les conclusions du Pacte européen pour la croissance et l'emploi en ce qu'elles appellent les États membres à faciliter et à accélérer la réaffectation des fonds structurels non utilisés à des projets d'efficacité énergétique et d'énergies renouvelables dans le logement social pour la programmation 2007-2013; estime que le secteur du logement social devrait bénéficier de ces réaffectations;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 68 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the Canadian HIV Vaccine Initiative (CHVI) and the Level 5 Laboratory (L5L): (a) what are the details of the initial request for proposals for the CHVI; (b) what amount were the government and the Gates Foundation planning to invest in the CHVI and what were the scheduled dates for investment; (c) how many bids for the CHVI were submitted and by which organizations; (d) what are the details of the CHVI process for determining suitable award winners; (e) what were the selection criteria for awarding the CHVI bid and who was responsible for identifying the criteria; (f) how many people made up the independent evaluation committee for the CHVI bids, how were they sele ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 68 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l'Initiative canadienne de vaccination contre le VIH (l’Initiative) et le laboratoire de niveau 5 (le laboratoire): a) quels sont les détails de la première demande de propositions relative à l’Initiative; b) quel montant d’argent le gouvernement et la Fondation Gates prévoyaient-ils investir dans l’Initiative et quelles étaient les dates prévues pour cet investissement; c) combien y a-t-il eu de soumissions pour cette Initiative et de quels organismes parvenaient-elles; d) quels sont les détails du processus visant à déterminer les candidats choisis pour l’I ...[+++]


Commission's proposal foresees a total amount of EUR 100 million, over a period of four years (from 01.01.2010 to 31.12.2013). The funding would come from a reallocation of the same amount from the Progress programme under heading 1a of the MFF.

La proposition de la Commission prévoit un montant total de 100 000 000 EUR sur quatre ans (du 1 janvier 2010 au 31 décembre 2013), les crédits provenant d'une réaffectation du même montant du programme Progress relevant de la rubrique 1a du cadre financier pluriannuel.


(Return tabled) Question No. 124 Mr. Michael Ignatieff: With respect to the “internal reallocation of resources” of $36,778,000 from Vote 1 to Vote 5 by the Department of Human Resources and Skills Development in the Supplementary Estimates (A), 2007-2008, as tabled in the House of Commons on October 30, 2007: (a) what programs or services will be cut or reduced as a result of the proposed reduction of $36,778,000 under Vote 1; and (b) to what programs or services will this sum be reallocated under Vote 5?

(Le document est déposé) Question n 124 M. Michael Ignatieff: En ce qui concerne la « réaffectation des ressources à l'interne » de 36 778 000 $ du Crédit 1 au Crédit 5 du ministère des Ressources humaines et du Développement des compétences, dans le Budget supplémentaire des dépenses (A) 2007-2008, tel que déposé à la Chambre des communes le 30 octobre 2007: a) quels programmes ou services subiront une compression ou seront réduits à la suite de la réduction de 36 778 000 $ du Crédit 1; b) à quels programmes ou services cette somme sera-t-elle réaffectée sous le Crédit 5?


With regard to the $1 billion reallocation announced by Mr. Manley in 2003, honourable senators can see by looking at the table that most of the reallocation seems to have taken place within a particular department rather than from one department to another, as departments were encouraged to take money away from lower priorities and devote it to matters of higher priority to the government and the department.

En ce qui concerne la réaffectation de 1 milliard de dollars annoncée par M. Manley en 2003, les honorables sénateurs peuvent constater en regardant le tableau que la majeure partie de la réaffectation semble avoir été effectuée au sein d'un ministère et non d'un ministère à l'autre. Les ministères avaient été encouragés à réaffecter les fonds des domaines moins prioritaires aux domaines plus prioritaires pour le gouvernement et le ministère.


These effectively involve the pooling of funds from a variety of sources, particularly from commonwealth and state programs into a fund pool, with care planning around the needs of individuals and reallocation of funds outside the boundaries of the programs from which the funds originated.

Il s'agit effectivement de regrouper les ressources financières provenant d'une variété de sources, particulièrement de programmes du Commonwealth et des États, dans une caisse commune, pour ensuite planifier les soins en fonction des besoins des gens et réaffecter des fonds à des activités extérieures au programme d'où provenaient les fonds en question.


Reallocation of expenditure within the headings concerned The Interinstitutional Agreement, states that "the institutions, acting on a proposal from the Commission, will examine the scope for reallocating expenditure between the programmes covered by the heading concerned by the revision ,with particular reference to any expected underutilization of appropriations", stipulating that "the objective should be that a significant amount, in absolute terms and as a percentage of the new expenditure planned, should be within the existing ce ...[+++]

Redéploiement des dépenses au sein des rubriques L'accord interinstitutionnel, stipule que "les institutions examinent, sur proposition de la Commission, les possibilités d'une réaffectation des dépenses entre les programmes inclus sous la rubrique concernée par la révision, sur la base, notamment, des sous-exécutions de crédits attendues" et ajoute que "l'objectif visé devrait être de dégager, sous le plafond de la rubrique concernée, un montant significatif, en valeur absolue et en pourcentage de la dépense nouvelle exigée".


w