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ABB
Activity-based budgeting
Agrarian structure
Agricultural structure
BFOR
Budget focused on results
Farm rationalisation
Farm structure
Hierarchical data structure
Hierarchical structure
Hierarchical tree structure
Industrial rationalisation
Network Rationalisation Sub-Group
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Programme budgeting
RBB
Rationalisation
Rationalisation of budget choices
Rationalisation of the CAP
Reform of the CAP
Result-based budgeting
Revision of the CAP
Structure of agricultural production
Structured cable system
Structured cabling
Structured cabling system
Structured wiring
Structured wiring system
Tree-like structure

Vertaling van "rationalise structural " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ad hoc Group on rationalisation of Community advisory bodies in the field of health and safety at work | AHG Ad hoc Group on rationalisation of Community advisory bodies in the field of health and safety at work

GAH Rationalisation des organes consultatifs communautaires dans le domaine de la santé et sécurité au travail | Groupe ad hoc Rationalisation des organes consultatifs communautaires dans le domaine de la santé et sécurité au travail


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


reform of the CAP [ rationalisation of the CAP | revision of the CAP ]

réforme de la PAC [ rationalisation de la PAC | révision de la PAC ]




industrial rationalisation

rationalisation industrielle


hierarchical structure [ hierarchical data structure | hierarchical tree structure | tree-like structure ]

structure hiérarchisée de données [ structure hiérarchique | structure hiérarchique des données ]


structured cabling | structured wiring | structured cabling system | structured wiring system | structured cable system

câblage structuré | système de câblage structuré | système de précâblage




Network Rationalisation Sub-Group

Sous-groupe sur la rationalisation des réseaux


agricultural structure [ agrarian structure | farm structure | structure of agricultural production ]

structure agricole [ structure agraire | structure de production agricole ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Observes that the deployment of multiple UN-authorised missions in the same theatre of operations, with different actors and regional organisations, is increasingly the reality of modern peace operations; underlines that managing these complex partnerships, while not duplicating work or missions, is essential to successful operations; in this regard, calls for the evaluation and rationalisation of the existing structures.

fait remarquer qu'à l'heure actuelle, les opérations de maintien de la paix se caractérisent de plus en plus par le déploiement, sur un même théâtre d'opérations, de plusieurs missions approuvées par les Nations unies et réunissant divers acteurs et organisations régionales; souligne que pour que ces opérations soient couronnées de succès, il faut parvenir à gérer ces partenariats complexes en évitant les doubles emplois; réclame, à cet égard, une évaluation et une rationalisation des structures existantes.


rationalise and ensure full and efficient use of EU programmes and budgets, including — where appropriate — by linking these to national and regional resources and by considering use of the European structural and cohesion funds and the European Investment Bank.

rationaliser les programmes et budgets de l'UE et veiller à ce qu'ils soient pleinement et efficacement utilisés, y compris, le cas échéant, en les liant aux ressources nationales et régionales et en envisageant de faire appel aux fonds structurels et de cohésion européens et à la Banque européenne d'investissement.


5. Encourages the Commission to begin work immediately on a rationalised structure to enable resources to be pooled straight away and on greater sharing of best practices by immediately carrying out an inventory of all relevant public and private resources which are available and can be marshalled and by establishing varied forms of cooperation amongst the many parties which in their response to the Commission consultation have offered to contribute to the project (Member States and also Honorary Consuls, local authorities and NGOs);

5. encourage la Commission à œuvrer dès maintenant à l'architecture rationnalisée qui permettra une mutualisation immédiate des moyens, et à une intensification du partage des meilleures pratiques, en procédant immédiatement au recensement de tous les moyens publics et privés disponibles et mobilisables en la matière, et à la mise en place de coopérations variées entre les nombreux acteurs (États membres, mais aussi Consuls honoraires, collectivités locales et ONG) qui, dans leur réponse à la consultation de la Commission, ont proposé de contribuer à ce projet;


5. Encourages the Commission to begin work immediately on a rationalised structure to enable resources to be pooled straight away and on greater sharing of best practices by immediately carrying out an inventory of all relevant public and private resources which are available and can be marshalled, and by establishing varied forms of cooperation amongst the many parties which, in their response to the Commission consultation, have offered to contribute to the project (Member States and also Honorary Consuls, local authorities and NGOs);

5. encourage la Commission à œuvrer dès maintenant à l'architecture rationnalisée qui permettra une mutualisation immédiate des moyens, et à une intensification du partage des meilleures pratiques, en procédant immédiatement au recensement de tous les moyens publics et privés disponibles et mobilisables en la matière, et à la mise en place de coopérations variées entre les nombreux acteurs (États membres, mais aussi Consuls honoraires, collectivités locales et ONG) qui, dans leur réponse à la consultation de la Commission, ont proposé de contribuer à ce projet;


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34. Believes that the new strategy for information and communication must take on board Parliament’s request to create more synergies between EP and Commission activities, rationalise structures, ensure the most effective use of staffing resources and create savings in administrative expenditure;

34. estime qu'il convient d'intégrer, dans la nouvelle stratégie d'information et de communication, certains éléments demandés par le Parlement: création de plus de synergies entre activités du PE et activités de la Commission, rationalisation des structures, utilisation optimale des ressources humaines et réalisation d'économies dans le domaine des dépenses administratives;


25. Stresses also that 73 operational programmes are still open from the period 1989-1993; notes that the final deadlines and the threat of strict coercive measures frequently proposed by the Commission to rationalise Structural Fund assistance seem to have once again been disregarded; proposes, therefore, that aid be withdrawn from projects in countries which, through their own persistent fault, have failed to meet deadlines and reallocated to countries or regions which have recorded good budget out-turn;

25. souligne par ailleurs que pour la période 1989-1993 plus de 73 programmes opérationnels restent encore ouverts; constate que les échéances non prorogeables et la menace de mesures rigoureuses et coercitives proposées à plusieurs reprises par la Commission pour rationaliser les interventions des FS semblent donc ne pas avoir été respectées; propose donc de supprimer l'aide aux projets des pays qui n'ont pas respecté les délais par leur propre faute persistante et de les affecter aux pays ou aux régions ayant affiché une bonne exécution budgétaire;


25. Stresses also that 73 operational programmes are still open from the period 1989‑1993; notes that the final deadlines and the threat of strict coercive measures frequently proposed by the Commission to rationalise Structural Fund assistance seem to have once again been disregarded; proposes, therefore, that aid be withdrawn from projects in countries which, through their own persistent fault, have failed to meet deadlines and reallocated to countries or regions which have recorded good budget out-turn;

24. souligne par ailleurs que pour la période 89-93 plus de 73 programmes opérationnels restent encore ouverts; constate que les échéances non prorogeables et la menace de mesures rigoureuses et coercitives proposées à plusieurs reprises par la Commission pour rationaliser les interventions des FS semblent donc ne pas avoir été respectées; propose donc de supprimer l'aide aux projets des pays qui n'ont pas respecté les délais par leur propre faute persistante et de les affecter aux pays ou aux régions ayant affiché une bonne exécution budgétaire;


These programme may include measures to encourage improved quality and hygiene, marketing, sector structuring, the rationalisation of production and marketing structures, local communication relating to quality products and the provision of technical assistance.

Ces programmes peuvent comprendre des mesures, telles que la réalisation d'actions incitatives à l'amélioration de la qualité et de l'hygiène, à la commercialisation, à la structuration des filières, à la rationalisation des structures de production et de commercialisation, à la communication locale relative aux productions de qualité et à la mise en oeuvre d'assistance technique.


This programme may include measures such as incentives to improve quality and hygiene, the marketing of quality products, sector structuring, the rationalisation of production and marketing structures providing for grouped purchases, local communication relating to quality products and the provision of technical assistance.

Ce programme peut comprendre des mesures, telles que la réalisation d'actions incitatives à l'amélioration de la qualité et de l'hygiène, à la commercialisation de produits de qualité, à la structuration des filières, à la rationalisation des structures de production et de commercialisation prévoyant des achats groupés, à la communication locale relative aux productions de qualité ainsi qu'à la mise en oeuvre d'assistance technique.


The programme may include measures to encourage improved quality and hygiene, marketing, sector structuring, the rationalisation of production and marketing structures, local communication relating to quality products and the provision of technical assistance.

Ce programme peut comprendre des mesures telles que la réalisation d'actions incitatives à l'amélioration de la qualité et de l'hygiène, à la commercialisation, à la structuration des filières, à la rationalisation des structures de production et de commercialisation, à la communication locale relative aux productions de qualité et à la mise en oeuvre d'assistance technique.


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