Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compound direct current traction motor
Direct current railway
Emergency traction current wire
Locomotive engine inspector
Railway workshop repair inspector
Rolling stock engine inspector
Station provided with two types of traction current
Traction current
Traction current return wire
Traction engineering technician
Tractive current

Traduction de «railway traction current » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tractive current [ traction current ]

courant de traction [ courant de transport fluviatile de fond ]


station provided with two types of traction current

gare bi-courant






traction current return wire

conducteur de retour du courant de traction


locomotive engine inspector | railway workshop repair inspector | rolling stock engine inspector | traction engineering technician

inspectrice de moteurs de matériel roulant | inspecteur de moteurs de matériel roulant | inspecteur de moteurs de matériel roulant/inspectrice de moteurs de matériel roulant


compound direct current traction motor

moteur de traction compound à courant continu


direct current railway

chemin de fer à courant continu
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Commission has relieved Deutsche Bahn ahead of schedule from commitments made binding in December 2013, as several competitors have now entered the German railway traction current market, thereby addressing the Commission's competition concerns.

Die Europäische Kommission hat die Deutsche Bahn früher als vorgesehen aus ihren im Dezember 2013 für bindend erklärten Verpflichtungen entlassen, da inzwischen mehrere Wettbewerber in den deutschen Bahnstrommarkt eingetreten sind, so dass die wettbewerbsrechtlichen Bedenken der Kommission gegenstandslos geworden sind.


In December 2013, the Commission accepted commitments offered by the German railway incumbent Deutsche Bahn regarding its pricing system for traction current in Germany.

Im Dezember 2013 nahm die Kommission Verpflichtungsangebote der etablierten deutschen Eisenbahngesellschaft Deutsche Bahn hinsichtlich ihres Preissystems für Bahnstrom in Deutschland an.


To address these concerns, DB offered to introduce a new pricing system for traction current that would apply uniformly to all railway companies and should enable electricity providers not belonging to the DB group to directly supply traction current to railway companies.

Pour dissiper ces préoccupations, DB a proposé d'instaurer un nouveau système de tarification pour le courant de traction qui s’appliquerait de manière uniforme à toutes les entreprises ferroviaires et devrait permettre aux fournisseurs d’électricité n'appartenant pas au groupe DB d'alimenter directement en courant de traction les entreprises ferroviaires.


For the year starting in July 2014, it will also grant a 4% reduction on the price of traction current to all railway companies not belonging to DB, based on their invoice of the preceding year. This will ensure that railway companies immediately benefit from lower prices until the effects of increased competition will set in.

Pour l’année commençant en juillet 2014, elle accordera aussi une réduction de 4 % sur le prix du courant de traction à toutes les entreprises ferroviaires n’appartenant pas à DB, sur la base de leur facture de l’année précédente, ce qui permettra aux entreprises ferroviaires de bénéficier immédiatement de réductions de prix jusqu'à ce que les effets de l'intensification de la concurrence se fassent sentir.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To dispel these concerns, DB has offered to introduce a new pricing system for traction current that would apply uniformly to all railway companies and should enable other electricity providers to directly supply traction current to railway companies.

Pour dissiper ces préoccupations, DB a proposé d'instaurer un nouveau système de tarification pour le courant de traction qui s’appliquerait de manière uniforme à toutes les entreprises ferroviaires et devrait permettre à d'autres fournisseurs d’électricité d'alimenter directement en courant de traction les sociétés de chemins de fer.


DB Energie currently markets traction current through an "all-inclusive" offer where railway companies pay a price covering both the consumption of traction current and the use of the traction current network managed by DB Energie.

DB Energie vend actuellement du courant de traction dans le cadre d’une offre forfaitaire selon laquelle les entreprises ferroviaires paient un prix qui couvre à la fois la consommation de courant de traction et l’utilisation du réseau de courant de traction qu'elle gère.


DB Energie, the DB subsidiary providing traction current to railway companies, is the only traction current supplier in Germany.

DB Energie, filiale de DB qui fournit du courant de traction aux entreprises ferroviaires, est le seul fournisseur actuel de ce type de courant en Allemagne.


While Directive 2009/72/EC of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 concerning common rules for the internal market in electricity provides for the opening of the European electricity market, traction current should be supplied to railway undertakings upon request in a non-discriminatory manner.

Dès lors que la directive 2009/72/CE du Parlement européen et du Conseil du 13 juillet 2009 concernant des règles communes pour le marché intérieur de l'électricité prévoit l'ouverture du marché européen de l'électricité, le courant de traction devrait être fourni aux entreprises ferroviaires sur demande, d'une manière non discriminatoire.


Today, the competitiveness of the railways is curbed by the differences between Member States in terms of rolling stock, technology, signalling systems, safety regulations, braking systems, traction currents and speed limits.

Aujourd'hui, la compétitivité du rail est limitée par les différences entre les États membres au niveau du matériel, de la technologie, de la signalisation, des règles de sécurité, de freinage, de courants de traction et de limitations de vitesse.


Today, the competitiveness of the railways is curbed by the differences between Member States in terms of rolling stock, technology, signalling systems, safety regulations, braking systems, traction currents and speed limits.

Aujourd'hui, la compétitivité du rail est limitée par les différences entre les États membres au niveau du matériel, de la technologie, de la signalisation, des règles de sécurité, de freinage, de courants de traction et de limitations de vitesse.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'railway traction current' ->

Date index: 2022-08-13
w