Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise customers on seafood choices
Advising customers on seafood choices
Career choice
Career decision
Copy choice
Copy-choice
Copy-choice recombination
Cyber purchase
Dual choice capitation plan
Dual choice capitation program
Dual choice plan
Dual choice program
E-purchase
Electronic purchase
Instruct customers on seafood choices
Internet purchase
Issue purchase orders
Issuing purchase orders
MCQ
Maintain purchasing cycle
Manage purchasing cycle
Multiple-choice exam
Multiple-choice quiz
Multiple-choice test
Occupational choice
Online purchase
Open panel capitation program
Open panel program
Oversee purchasing cycle
Prepare purchase orders
Produce purchase orders
Regulate purchasing cycle
Suggest to customers on seafoods
Vocational choice

Vertaling van "purchasing choice " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
measures or practices which interfere with the purchaser's free choice of supplier

les mesures ou pratiques faisant obstacle au libre choix par l'acheteur de son fournisseur


measures or practices which interfere with the purchaser's free choice of supplier

mesures ou pratiques faisant obstacle au libre choix par l'acheteur de son fournisseur


advising customers on seafood choices | suggest to customers on seafoods | advise customers on seafood choices | instruct customers on seafood choices

conseiller des clients sur des sélections de fruits de mer


multiple-choice exam | multiple-choice quiz | multiple-choice test | MCQ [Abbr.]

questionnaire à choix multiples | Questions à Choix Multiples | QCM [Abbr.]


dual choice capitation program | dual choice program | open panel capitation program | open panel program | dual choice capitation plan | dual choice plan

régime ouvert de forfait dentaire | régime ouvert


prepare purchase orders | produce purchase orders | issue purchase orders | issuing purchase orders

émettre des bons de commande


oversee purchasing cycle | regulate purchasing cycle | maintain purchasing cycle | manage purchasing cycle

gérer un cycle d'achat


copy choice | copy-choice | copy-choice recombination

copiage sélectif | copy choice


career choice [ career decision | occupational choice | vocational choice ]

choix de carrière [ choix professionnel | choix d'une profession ]


online purchase | Internet purchase | e-purchase | electronic purchase | cyber purchase

achat en ligne | achat sur Internet | achat par Internet | achat dans Internet | achat électronique | cyberachat
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a result of energy efficiency measures, buildings are consuming less energy, inefficient equipment is being phased out from the market and labels applied to household appliances such as televisions and boilers have enabled consumers to make informed purchasing choices.

L'application des mesures d'efficacité énergétique permet de réduire la consommation d'énergie des bâtiments, de retirer progressivement les équipements énergivores du marché et d'aider les consommateurs à faire des choix éclairés lors de leurs achats grâce à l'étiquetage d'appareils ménagers tels que les téléviseurs ou les chaudières.


17. Recognises the importance of traceability of productions when it comes to empowering consumers with tools for a more informed purchasing choice and to acknowledging local production enterprises for the know-how acquired over centuries;

17. reconnaît l'importance de la traçabilité des productions pour donner aux consommateurs les moyens de prendre leurs décisions d'achat en étant mieux informés et pour reconnaître les entreprises de production locale pour leur savoir-faire acquis pendant des siècles;


7. Stresses the need, until such time as new legislation is in place, to use all available means – at regional, national and EU level – more efficiently in order to allow consumers in the single market to make better-informed purchase choices, including through education and by raising public awareness through the mass media;

7. insiste sur la nécessité, tant qu'une nouvelle législation n'aura pas été mise en place, de mieux utiliser tous les moyens existants – aux niveaux régional et national ainsi qu'à celui de l'Union – pour permettre aux consommateurs dans le marché unique d'acheter en connaissance de cause, notamment par la voie de l'éducation et d'une sensibilisation de l'opinion publique par les médias;


The specific objectives of protecting designations of origin and geographical indications are securing a fair return for farmers and producers for the qualities and characteristics of a given product, or of its mode of production, and providing clear information on products with specific characteristics linked to geographical origin, thereby enabling consumers to make more informed purchasing choices.

En ce qui concerne la protection des appellations d’origine et des indications géographiques, les objectifs spécifiques sont de garantir un revenu équitable pour les agriculteurs et les producteurs au vu des qualités et des caractéristiques d’un produit déterminé ou de son mode de production et de fournir des informations claires sur les produits possédant des caractéristiques spécifiques liées à l’origine géographique, de manière à permettre aux consommateurs de prendre leur décision d’achat en meilleure connaissance de cause.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(18) The specific objectives of protecting designations of origin and geographical indications are for farmers and producers to secure fair return for the qualities and characteristics of a given product or of its mode of production, provide clear information on products with specific characteristics linked to geographical origin, enabling consumers to make more informed purchasing choices.

(18) Les objectifs spécifiques en ce qui concerne la protection des appellations d'origine et des indications géographiques sont, pour les agriculteurs et les producteurs, de garantir une juste rémunération au vu des qualités et des caractéristiques d'un produit déterminé ou de son mode de production et de fournir des informations claires sur les produits possédant des caractéristiques spécifiques liées à l'origine géographique, de manière à permettre aux consommateurs de prendre leur décision d'achat en meilleure connaissance de cause.


(18) The specific objectives of protecting designations of origin and geographical indications are for farmers and producers to secure fair return for the qualities of product and provide clear information on products with specific characteristics linked to geographical origin, enabling consumers to make more informed purchasing choices.

(18) Les objectifs spécifiques en ce qui concerne la protection des appellations d'origine et des indications géographiques sont, pour les agriculteurs et les producteurs, de garantir une juste rémunération au vu des qualités du produit et de fournir des informations claires sur les produits possédant des caractéristiques spécifiques liées à l'origine géographique, de manière à permettre aux consommateurs de prendre leur décision d'achat en meilleure connaissance de cause.


61. Recognises that greater fuel efficiency in vehicles can lower fuel consumption considerably, asks the European Commission to evaluate the progress being made to reach emission reductions for different transport modes and secure a long term planning horizon, in particular in the automotive sector and road transport by setting further targets, if appropriate, and promoting further energy efficiency standards, such as for mobile air conditioning and is of the opinion that the EU should aim at realising efficiency gains that are leading in the world; notes that consumer information and advertising can have an important part to play in orienting consumers towards more efficient purchase ...[+++]

61. observe qu'un plus grand rendement énergétique des véhicules peut diminuer considérablement la consommation de carburant; demande à la Commission d'évaluer les progrès accomplis en matière de réduction des émissions pour les différents modes de transport et d'assurer un horizon de programmation à long terme, en particulier dans le secteur automobile et dans le transport routier, en fixant de nouveaux objectifs, le cas échéant, et en promouvant d'autres normes en matière d'efficacité énergétique, comme pour la climatisation mobile, et est d'avis que l'Union européenne devrait viser à réaliser des gains en matière d'efficacité qui soient prépondérants au niveau mondial; note que l'information du consommateur et la publicité peuvent avoi ...[+++]


OHIM also states that Article 7(1)(e)(iii) of Regulation No 40/94 excludes from registration as a trade mark those shapes which give substantial value to the goods, such shapes playing a decisive role in determining the consumer’s purchasing choice.

22 L’OHMI indique également que l’article 7, paragraphe 1, sous e), iii), du règlement n° 40/94 exclut de l’enregistrement en tant que marques les formes qui donnent une valeur substantielle au produit, ces formes jouant un rôle déterminant dans la décision d’achat du consommateur.


It is therefore necessary to determine – in the context of an a priori examination and without reference to any actual use of the sign within the meaning of Article 7(3) of Regulation No 40/94 – whether the claimed mark will enable the targeted public to distinguish the marked goods or services from those of other undertakings when they come to make a purchasing choice.

Il convient donc de rechercher – dans le cadre d’un examen a priori et en dehors de tout usage effectif du signe au sens de l’article 7, paragraphe 3, du règlement n° 40/94 – si la marque demandée permettra au public ciblé de distinguer les produits ou services visés de ceux provenant d’autres entreprises, lorsqu’il sera appelé à effectuer son choix lors de l’acquisition de ces produits ou services.


* Consumers' organisations underlined the importance of trustworthy and complete information about the ethical, social and environmental conditions in which goods and services are produced and traded to guide them in their purchase choices.

* Les organisations de consommateurs signalent combien il est important de disposer d'informations fiables et exhaustives sur les conditions éthiques, sociales et environnementales de production et de vente des biens et services pour guider les décisions d'achat.


w