2. Notes t
hat, through ERTMS, digital technology will be applied uniformly to European rail infrastructure as well, thus enabling congestion at junctions an
d bottlenecks to be eliminated, without need for costly new building; notes, however, that during the migration stage considerable additional costs will be incurred, which will be economically impossible for building firms to meet on their own; considers that continuous traction without time-consuming changes of locomotive and driver when crossing a border cuts costs and journey
...[+++]times and increases the reliability of the service; 2. observe que, grâce à l'
ERTMS, la technique digitale est introduite de manière uniforme également au niveau des infrastructures ferroviaires en Europe, de sorte que les congestions a
ux intersections et dans les goulets d'étranglement peuvent être évitées sans que de nouvelles constructions onéreuses soient indispensables; note, en revanche, que pendant la phase de migration sont générés des frais supplémentaires considérables que les entreprises ferroviaires ne peuvent pas assumer seules; considère qu'une traction sans interruptio
...[+++]n et sans longs changements de locomotives et de conducteurs à la frontière réduit les coûts et la durée du transport et renforce la fiabilité de la prestation;