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Capital development program
Capital development programme
Capital expenditure program
Capital expenditure programme
Capital investment program
Capital investment programme
Capital program
Capital programme
Crop requirements
Crop water requirements
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Investment plan
Investment program
Investment programme
Irrigation requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Program Data Requirements and Collection Strategy
Program of requirements
Programmed routing requirements
Programming requirement
Water requirements

Traduction de «program will require » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Program Data Requirements and Collection Strategy

Exigences en matière de données de programme et stratégie de collecte [ Stratégie concernant la collecte de données et les besoins de données de programme | Besoins en matière de données sur les programmes et stratégie de collecte de données ]




programmed routing requirements

priorités d'acheminement programmées


program of requirements

programme des besoins [ programme du client ]


Definition: Conduct disorder, usually occurring in younger children, primarily characterized by markedly defiant, disobedient, disruptive behaviour that does not include delinquent acts or the more extreme forms of aggressive or dissocial behaviour. The disorder requires that the overall criteria for F91.- be met; even severely mischievous or naughty behaviour is not in itself sufficient for diagnosis. Caution should be employed before using this category, especially with older children, because clinically significant conduct disorder will usually be accompanied by dissocial or aggressive behaviour that goes beyond mere defiance, disobe ...[+++]

Définition: Trouble des conduites, se manifestant habituellement chez de jeunes enfants, caractérisé essentiellement par un comportement provocateur, désobéissant ou perturbateur et non accompagné de comportements délictueux ou de conduites agressives ou dyssociales graves. Pour qu'un diagnostic positif puisse être porté, le trouble doit répondre aux critères généraux cités en F91.-; les mauvaises blagues ou mauvais tours , et les perturbations même sévères, observées chez des enfants, ne justifient pas, en eux-mêmes, ce diagnostic. Cette catégorie doit être utilisée avec prudence, en particulier chez les enfants plus âgés, étant donné ...[+++]


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In Greece, approval of the programming documents required the passage of legislation recasting the national system for the management and surveillance of the Structural Funds.

En Grèce, l'approbation des documents de programmation a nécessité l'achèvement du travail législatif de refonte du système national de gestion et de contrôle des Fonds structurels.


Finland was one of a number of Member States which tested the electronic transfer of data to the Commission system in the last programming period and also included the data transfer requirements for the new period in the programming documents.

La Finlande était l'un des quelques États membres qui ont expérimenté dès la dernière période de programmation le système électronique de transfert des données à la Commission, et qui ont également intégré dans les documents de programmation les exigences de la nouvelle période en ce qui concerne la communication des données.


51. Considers that moving to this system of five-year financial and political programming will require prolongation and adjustment of the current financial framework contained in the Interinstitutional Agreement on budgetary discipline and sound financial management until the end of 2015/2016, with the next one entering into force by the beginning of 2016/2017 ;

51. estime que le passage à ce système de programmation financière et politique pour cinq ans nécessite une prolongation et une adaptation de l'actuel cadre financier inscrit dans l'Accord interinstitutionnel sur la discipline budgétaire et la bonne gestion financière jusqu'à la fin 2015/2016, le prochain cadre financier entrant en vigueur début 2016/2017 ;


51. Considers that moving to this system of five-year financial and political programming will require prolongation and adjustment of the current financial framework contained in the Interinstitutional Agreement on budgetary discipline and sound financial management until the end of 2015/2016, with the next one entering into force by the beginning of 2016/2017 ;

51. estime que le passage à ce système de programmation financière et politique pour cinq ans nécessite une prolongation et une adaptation de l'actuel cadre financier inscrit dans l'Accord interinstitutionnel sur la discipline budgétaire et la bonne gestion financière jusqu'à la fin 2015/2016, le prochain cadre financier entrant en vigueur début 2016/2017 ;


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50. Considers that moving to this system of five-year financial and political programming will require prolongation and adjustment of the current financial framework contained in the Interinstitutional Agreement on budgetary discipline and sound financial management until the end of 2015/2016, with the next one entering into force by the beginning of 2016/2017;

50. estime que le passage à ce système de programmation financière et politique pour cinq ans nécessite une prolongation et une adaptation de l'actuel cadre financier inscrit dans l'Accord interinstitutionnel sur la discipline budgétaire et la bonne gestion financière jusqu'à la fin 2015/2016, le prochain cadre financier entrant en vigueur début 2016/2017;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010D0802 - EN - 2010/802/EU: Commission Decision of 21 December 2010 exempting certain cases of irregularity arising from operations co-financed by the Structural Funds and by the Cohesion Fund for the 2000-2006 programming period from the special reporting requirements laid down by Article 5(2) of Regulation (EC) No 1681/94 and by Article 5(2) of Regulation (EC) No 1831/94 (notified under document C(2010) 9244) // COMMISSION DECISION // of 21 December 2010 // exempting certain ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010D0802 - EN - 2010/802/UE: Décision de la Commission du 21 décembre 2010 exemptant certains cas d’irrégularité résultant d’actions cofinancées par les Fonds structurels et le Fonds de cohésion pour la période de programmation 2000-2006 des exigences en matière de communication spéciale prévues par l’article 5, paragraphe 2, du règlement (CE) n ° 1681/94 et par l’article 5, paragraphe 2, du règlement (CE) n ° 1831/94 [notifiée sous le numéro C(2010) 9244] // DÉCISION DE LA COMMISSION // du 21 décembre 2010 // (2010/802/UE)


However, national part-financing problems for the rural development measures in some programs still require close attention of the authorities in order prevent loss of funds in later years.

Des difficultés de cofinancement national dans le cadre des mesures de développement rural de certains programmes requièrent toutefois une vigilance de la part des autorités, afin d'éviter une perte de fonds les années suivantes.


In response to the Commission mandate M/371 in the area of services, CEN carried out a study to determine the feasibility of a standardisation program of requirements for delivery of services, including its safety aspects[43].

En réponse au mandat M/371 qui lui a été confié par la Commission dans le domaine des services, le CEN a réalisé une étude dans le but de déterminer la faisabilité d'un programme de normalisation des exigences applicables à la fourniture de services, y compris dans ses aspects de sécurité[43].


In particular, acts which, under Articles 5 and 6 of that Directive, do not require authorisation of the rightholder with respect to the rightholder's copyrights in or pertaining to a computer program, and which, but for those Articles, would require such authorisation, should not require authorisation of the rightholder with respect to the rightholder's patent rights in or pertaining to the computer program.

En particulier, les actes qui, en vertu des articles 5 et 6 de ladite directive, ne nécessitent pas l'autorisation du titulaire du droit, au regard des droits d'auteur de ce titulaire afférents ou attachés à un programme d'ordinateur, et qui, en l'absence desdits articles, nécessiteraient cette autorisation, ne doivent pas nécessiter l'autorisation du titulaire du droit, au regard des droits de brevet de ce titulaire afférents ou attachés au programme d'ordinateur.


In particular, acts which, under Articles 5 and 6 of Directive 91/250/EEC, do not require authorisation of the rightholder with respect to the rightholder's copyrights in or pertaining to a computer program, and which, but for Articles 5 or 6 of Directive 91/250/EEC, would require such authorisation, shall not require authorisation of the rightholder with respect to the rightholder's patent rights in or pertaining to the computer program.

En particulier, les actes qui, en vertu des articles 5 et 6 de la directive 91/250/CEE, ne nécessitent pas l'autorisation du titulaire du droit, au regard des droits d'auteur de ce titulaire afférents ou attachés à un programme d'ordinateur, et qui, en l'absence des articles 5 et 6 de la directive 91/250/CEE, nécessiteraient cette autorisation, ne nécessitent pas l'autorisation du titulaire du droit, au regard des droits de brevet de ce titulaire afférents ou attachés au programme d'ordinateur.


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