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Contract administration maintenance
Contract approach
Contract award process
Contract method
Contract mode
Contract work in progress
Contracting approach
Contracting method
Contracting process
Contractual approach
Contractual process
Conventional project delivery
Data-processing contract
Data-processing contracts
Job-processing contract
Maintain a contract administration process
Maintain contract administration
Manage contract administration
Processing contract
Project delivery system
Traditional approach
Traditional contracting process
Traditional contractual approach
Traditional process
Work in process
Work in progress

Vertaling van "processing contracts shows " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
contracting approach | contract approach | contractual approach | contracting process | contracting method | contract method | contract mode | project delivery system

mode de réalisation


contracting approach [ contractual approach | contract approach | contracting process | contracting method | contract method | contract mode | project delivery system ]

mode de réalisation


contracting process [ contract award process | contractual process | contractual approach ]

processus de passation des marchés [ processus de passation des contrats | processus d'adjudication des contrats | démarche contractuelle | processus contractuel ]


Data-processing contract

Service informatique contractuel


work in process | contract work in progress | work in progress

travaux en cours | travaux inachevés | prestations de services en cours


data-processing contracts

services informatiques contractuels






contract administration maintenance | maintain a contract administration process | maintain contract administration | manage contract administration

assurer la gestion de contrats


traditional contractual approach | traditional approach | traditional contracting process | traditional process | conventional project delivery

mode de réalisation traditionnel | mode traditionnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If they are serious, and it appears to you they are going down this road, can you not say, ``Show me the model contracts for sale and lease-back that you propose to enter into with private sector individuals and companies, and show me also the safeguards that you intend to put in place to make sure that this process is squeaky clean,'' so that people do not end up, in your memorable phrase, ``breaking every rule in the book?''

S'ils sont sérieux, et s'il vous semble bien qu'ils se dirigent effectivement dans cette voie, ne pouvez-vous pas dire : « Montrez-moi les contrats modèles de vente et de location que vous proposez de conclure avec des particuliers et des compagnies du secteur privé, et montrez-moi aussi les garanties que vous entendez mettre en place pour vous assurer que ce processus soit absolument irréprochable », afin que les gens ne se retrouvent pas en fin de compte à reprendre votre phrase mémorable, « bafouer toutes les règles en vigueur »?


*Question No. 73 Ms. Dawn Black: With regards to private contracting for food services on Canadian Forces Wings, Bases or Stations: (a) were requests for proposals (RFPs) issued for private companies to create franchise services for food services on military bases at any time over the last two years; (b) if RFPs were issued, was Public Works and Government Services Canada involved during the tendering process and were the tenders administered in accordance with the Financial Administration Act; (c) what directorate, group or principal of the Department of National Defence (DND) administered or managed the tendering process; (d) if, ...[+++]

*Question n 73 Mme Dawn Black: En ce qui concerne l’attribution de contrats au secteur privé pour les services d’alimentation dans les escadres, bases ou stations des Forces canadiennes: a) a-t-on lancé des appels de propositions invitant des entreprises du secteur privé à établir des franchises de services d’alimentation dans les bases militaires au cours des deux dernières années; b) dans l’affirmative, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada est-il intervenu dans le processus d’appel d’offres et les appels ont-ils été a ...[+++]


The table referred to in recital 76 shows how requisitions were used from the time the PRS was set up in 1997 to deal with the health emergency. Subsequently, public contracts were awarded on a regular basis for the collection and processing of by-products from 1998 to 2000.

Le tableau visé au considérant 76 met en évidence le recours à la réquisition dès la mise en place du SPE (en 1997) en raison de l’urgence sanitaire, suivi de passations régulières de marchés publics pour la collecte et la transformation des sous-produits de 1998 à 2000.


It shows the process right from the very beginning of the requirement definition, when the government decides to launch a new program, to acquire those goods or services; and then the procurement strategy, the solicitation, the evaluation, negotiation, contract approval, contract award, contract administration, contract payment requisition. It's a very quick diagram showing us how the normal process works.

Ces diagrammes expliquent le processus, soit au tout début par la formulation des exigences, lorsque le gouvernement décide de lancer un nouveau programme pour acquérir ces biens ou services, puis la stratégie d'approvisionnement, les demandes de soumissions, l'évaluation, la négociation, l'approbation du contrat, l'attribution du contrat, la gestion du contrat, la demande de paiement.


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Whereas experience gained in processing contracts shows that it is necessary to lay down proportional financial penalties if the quantities contracted by the producer organisations are not complied with; whereas, where a producer organisation markets products intended for processing from members of other producer organisations and/or makes individual producers eligible for the aid scheme, the financial responsibility for non-compliance with the quantities contracted and the consequences resulting therefrom are to be established in accordance with the provisions of Article 8(3)(c) of Regulation (EC) No 1169/97;

considérant que l'expérience acquise dans le cadre des contrats de transformation rend nécessaire d'établir des conséquences financières de façon proportionnelle dans le cas du non-respect des quantités contractées par les organisations de producteurs; que, lorsqu'une organisation de producteurs commercialise la production destinée à la transformation des membres d'autres organisations de producteurs et/ou fait bénéficier des producteurs individuels du régime d'aide, la responsabilité financière du non-respect des quantités contractées, et ses conséquences, est établie conformément aux dispositions prévues à l'article 8, paragraphe 3, d ...[+++]


Each CIP, which will take the form of a single programming document (DOCUP), will comprise a detailed description of the following components: the current situation with regard to discrimination and inequality in the labour market, an ex ante assessment of the impact expected on the socio-economic situation at local or sectoral level, an implementation strategy based on the selected priorities (with specific action for asylum seekers) and information activities, complementarity between this strategy and the national action plan, local employment pacts and other Community programmes, actions and methods conducive to equal opportunities for men and women, a summary of the lessons learnt from the ADAPT and EMPLOYMENT initiatives, arrangements ...[+++]

Prenant la forme d'un Document Unique de Programmation (DOCUP), chaque PIC comporte une description détaillée des éléments suivants : la situation actuelle en matière de discrimination et d'inégalités sur le marché du travail ; une évaluation ex ante de l'impact escompté sur la situation socio-économique au niveau local ou sectoriel ; la stratégie de mise en œuvre fondée sur les priorités choisies (avec un volet spécifique pour les demandeurs d'asile) et les activités d'information; la complémentarité entre cette stratégie et le Plan d'Action National, les pactes territoriaux pour l'emploi et d'autres programmes communautaires ; les actions et les méthodes favorisant l'égalité des chances entre les femmes et les hommes; un résumé des e ...[+++]


As regards contracting out, over the last few years, there has been a definite trend showing that the federal public service is relying increasingly on that process (1555) The government contracts more and more outside the public service.

Parlant de sous-traitance, on a pu remarquer des tendances très fermes qui se sont développées au cours des dernières années en faveur de l'octroi de contrats en sous-traitance dans la fonction publique fédérale (1555) De plus en plus, le gouvernement donne des contrats à l'extérieur de la fonction publique.


Also, one of the points you made was that in this A-76 process all aspects of contracting out are looked at and considered, to include the impact the contract now would have on the community, or the whole military culture, because these areas we're talking about in family support are things that have intrinsic value, on which it's hard to put a dollar value, yet can have a significant impact that only shows at times of deployment.

En outre, un des points que vous avez signalés, c'est que le processus A-76 envisage et prend en compte tous les aspects de l'affermage pour prévoir l'impact qu'aurait maintenant le contrat sur la collectivité ou sur la culture militaire parce que les questions dont nous discutons dans le domaine du soutien aux familles ont une valeur intrinsèque, dont il est difficile d'établir le prix; pourtant elles ont un impact important dont on ne se rend bien compte qu'au moment du déploiement.


WHEREAS THE CONTROL PROVIDED FOR IN ARTICLE 3 ( 1 ) OF REGULATION ( EEC ) N 2601/69 MUST MAKE IT POSSIBLE TO ESTABLISH THAT THE QUANTITY OF FRESH PRODUCTS DELIVERED UNDER THE CONTRACT CORRESPONDS TO THE QUANTITY OBTAINED FROM PROCESSING ; WHEREAS , IF THIS IS TO BE ESTABLISHED , THE CONTROL MUST BE BASED ON THE STOCK RECORDS OF THE PROCESSING UNDERTAKINGS ; WHEREAS THOSE STOCK RECORDS MUST THEREFORE SHOW THE INFORMATION REQUIRED FOR THAT PURPOSE ;

CONSIDERANT QUE LE CONTROLE PREVU A L'ARTICLE 3 PARAGRAPHE 1 DU REGLEMENT ( CEE ) N 2601/69 DOIT PERMETTRE DE VERIFIER LA CORRESPONDANCE ENTRE LES QUANTITES DE PRODUITS FRAIS LIVRES AU TITRE DU CONTRAT ET LES QUANTITES ISSUES DE LEUR TRANSFORMATION ; QUE , POUR VERIFIER CETTE CORRESPONDANCE , IL Y A LIEU DE FONDER CE CONTROLE SUR LA COMPTABILITE MATIERE DES INDUSTRIES DE TRANSFORMATION ; QUE , EN CONSEQUENCE , CETTE COMPTABILITE MATIERE DOIT FAIRE APPARAITRE LES INDICATIONS UTILES A CETTE FIN ;


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