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African Political and Security Council
First Committee
PSC
Political Committee
Political and Security Committee
Political and Security Partnership
Political and security dialogue
Political ethics
Political morality
Political morals
Political scandal
Political tendency
Political trend

Vertaling van "political and security " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Political and Security Committee [ PSC ]

Comité politique et de sécurité [ COPS ]


Political and Security Partnership

Partenariat politique et de sécurité


Political and Security Committee | PSC [Abbr.]

Comité politique et de sécurité | COPS [Abbr.]


political and security dialogue

dialogue politique et de sécurité


Political and Security Committee

Comité politique et de sécurité


African Political and Security Council

Conseil africain des questions politiques et de sécurité


First Committee (Disarmament and Related International Security Questions) [ First Committee | Political and Security Committee (including the Regulation of Armaments) | Political Committee ]

Première Commission (Questions de désarmement et questions connexes liées à la sécurité internationale) [ Première Commission | Commission des questions politiques et de sécurité, y compris la réglementation des armements | Commission politique ]


political tendency [ political trend ]

tendance politique [ courant politique ]


political morality [ political ethics | political morals | political scandal ]

moralité de la vie politique [ scandale politique ]


Political Affairs Division IV, Human Security

Division politique IV, Sécurité humaine
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Underlines the importance of a constant EU political presence at the highest level to secure a long-term strategic political dialogue and a genuine joint debate with the MENA countries on what they need in order to achieve regional stability; stresses that the European Union will only be an effective player on the international scene if it is able to speak with one voice; calls, therefore, on the EU to speedily put in place a genuine common foreign policy with close coordination between internal and external actions; calls on the VP/HR to work with EU foreign ministers or political figures recognised by regional actors to ensure, under her authority and on behalf of the Union, a constant high-level dialogue with the countries of the r ...[+++]

2. souligne l'importance d'une présence politique constante de l'Union, au plus haut niveau possible, pour assurer un dialogue politique stratégique à long terme et une véritable réflexion commune avec les pays MOAN concernant leurs besoins en vue de l'avènement de la stabilité régionale; souligne que seule la capacité de l'Union européenne à s'exprimer d'une seule voix lui permettra de devenir un acteur efficace sur la scène internationale; appelle en conséquence l'Union à se doter rapidement d'une véritable politique étrangère commune et à coordonner étroitement ses actions internes et externes; invite la HR/VP à s’appuyer sur les m ...[+++]


Pursuant to Article 12 (2) of Joint Action 2008/124/CFSP, the Political and Security Committee (PSC) is authorised, in accordance with Article 38 of the Treaty, to take the relevant decisions for the purpose of exercising political control and strategic direction of the European Union Rule of Law Mission in Kosovo (EULEX KOSOVO), including the decision to appoint a Head of Mission.

En vertu de l'article 12, paragraphe 2, de l'action commune 2008/124/PESC, le Comité politique et de sécurité (COPS) est autorisé, conformément à l'article 38 du traité, à prendre les décisions appropriées aux fins d'exercer le contrôle politique et la direction stratégique de la mission «État de droit» menée par l'Union européenne au Kosovo (EULEX KOSOVO), et notamment la décision de nommer un chef de mission.


Pursuant to Article 10(1) of Decision 2010/279/CFSP, the Council authorised the Political and Security Committee, in accordance with the third paragraph of Article 38 of the Treaty, to take the relevant decisions for the purpose of political control and strategic direction of the EUPOL AFGHANISTAN mission, including the decision to appoint a Head of Mission.

En vertu de l'article 10, paragraphe 1, de la décision 2010/279/PESC, le Conseil a autorisé le Comité politique et de sécurité, conformément à l'article 38, troisième alinéa, du traité, à prendre les décisions appropriées aux fins du contrôle politique et de la direction stratégique de la mission EUPOL AFGHANISTAN, y compris la décision de nommer un chef de mission.


Pursuant to Article 5(1) of Decision 2013/34/CFSP, the Council authorised the Political and Security Committee (PSC), in accordance with Article 38 of the Treaty on European Union, to take the relevant decisions concerning the political control and strategic direction of EUTM Mali, including the decisions to appoint the subsequent EU Mission Commanders.

Conformément à l’article 5, paragraphe 1, de la décision 2013/34/PESC, le Conseil a autorisé le Comité politique et de sécurité (COPS), conformément à l’article 38 du traité sur l’Union européenne, à prendre les décisions appropriées concernant le contrôle politique et la direction stratégique de l’EUTM Mali, y compris les décisions de nommer des commandants ultérieurs de la mission de l’Union.


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Pursuant to Article 12(2) of Joint Action 2008/124/CFSP, the Political and Security Committee (PSC) is authorised, in accordance with Article 38 of the Treaty, to take the relevant decisions for the purpose of exercising political control and strategic direction of the European Union Rule of Law Mission in Kosovo (EULEX KOSOVO), including the decision to appoint a Head of Mission.

En vertu de l'article 12, paragraphe 2, de l'action commune 2008/124/PESC, le Comité politique et de sécurité (COPS) est autorisé, conformément à l'article 38 du traité, à prendre les décisions appropriées aux fins d'exercer le contrôle politique et la direction stratégique de la mission «État de droit» menée par l'Union européenne au Kosovo (EULEX KOSOVO), et notamment la décision de nommer un chef de mission.


Pursuant to Article 12(2) of Joint Action 2008/124/CFSP, the Political and Security Committee (PSC) is authorised, in accordance with Article 38 of the Treaty, to take the relevant decisions for the purpose of exercising political control and strategic direction of the European Union Rule of Law Mission in Kosovo (EULEX KOSOVO), including the decision to appoint a Head of Mission.

En vertu de l'article 12, paragraphe 2, de l'action commune 2008/124/PESC, le Comité politique et de sécurité (COPS) est autorisé, conformément à l'article 38 du traité, à prendre les décisions appropriées aux fins d'exercer le contrôle politique et la direction stratégique de la mission «État de droit» menée par l'Union européenne au Kosovo (EULEX Kosovo), et notamment la décision de nommer un chef de mission.


5. Recommends that the political and security strands of the strategic partnership be based on regular, sectoral and effective political dialogue and on a Euro-Latin American Charter for Peace and Security which, along similar lines to the Charter of the United Nations (UN), would enable political, strategic and security proposals to be drafted jointly;

5. recommande que les aspects politique et de sécurité du partenariat stratégique reposent sur un dialogue politique régulier, sectoriel et efficace, et sur une charte euro-latino-américaine pour la paix et la sécurité qui, sur la base de la charte de l'Organisation des Nations unies (ONU), permette d'élaborer conjointement des propositions politiques, stratégiques et en matière de sécurité;


A process was set in motion that led to the common European security and defence policy in the space of six short months and thanks to which we can now rely on instruments such as the Political and Security Committee and the Military Committee and Military Staff of the European Union.

C'est là qu'a été lancé le processus qui, en l'espace de six mois, a abouti à la politique européenne de sécurité et de défense, et qui nous permet, aujourd'hui, de compter sur des instruments tels que le Comité politique et de sécurité, le Comité militaire et l'État-major de l'Union.


In December 1999 in Helsinki the European Council decided to develop more effective European military capabilities with a view to undertaking the full range of Petersberg tasks in support of the CFSP. In order to achieve this goal, by the year 2003 the Union was to be able to rapidly deploy units of about 50 000 – 60 000 troops which should be self-sustaining, including the necessary command, strategic reconnaissance and intelligence capabilities. The first steps towards such an autonomous intelligence capability have already been taken in the framework of the WEU and the standing Political and Security Committee. Cooperation among intel ...[+++]

Une coopération entre services de renseignements de l'UE apparaît indispensable car, d'une part, une politique commune de sécurité excluant les services secrets serait absurde et, d'autre part, cela comporterait de nombreux avantages d'ordre professionnel, financier et politique. Cela serait en outre conforme à l'idée d'un partenariat à égalité de droits avec les États–Unis et pourrait regrouper l'ensemble des États membres au sein d'un système mis sur pied dans le respec ...[+++]


Furthermore, at Nice, the European Union established the permanent bodies necessary to define and conduct a common foreign and security policy, which are: a political and security committee, a military committee and a European defence staff.

En outre, à Nice, l'Union européenne a mis en place les instances permanentes nécessaires à la définition et à la conduite d'une politique étrangère et de sécurité commune : un comité politique et de sécurité, un comité militaire et un état-major européen.




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Date index: 2025-08-29
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